Matras kinderbed

Hoi,



Ik ben aan het kijken voor een eenpersoonbed voor Jayden maar wil graag de matras bij de Ikea halen (omdat die dus goed uit de bus komen) maar welke? Binnenvering/latex ??? :think: Waar moet ik op letten dan alleen maar de prijs? :mrgreen:



Hopelijk weet iemand het 8)

Toen ik een matras ging kopen adviseerden ze mij niet zo’n heel dure te nemen. De kids op deze leeftijd zijn nog niet zo zwaar, gebruiken in de lengte eigenlijk maar helft van de matras, hebben nog wel eens een ongelukje in bed…



Gewoon een goedkoop nemen en wat eerder dan normaal vervangen was het advies.

wij hebben vorig jaar een matras gekocht ( en ook haar bed) bij de ikea voor Elize. ik weet even zo gauw niet meer welke. ik zal morgen even kijken, ze slaapt nu :wink: hij was iets van 70 of 80 euro geloof ik

ik zou in ieder geval een binnenveringsmatras nemen…dit is luchtiger als een latex matras. deze houd meer warmte vast en dus ga je meer transpireren vaak hebben kinderen het al warmer dus …



en idd niet een al te dure over het algemeen doe je ong. 5 jaar met een kindermatras…er gebeuren genoeg ongelukjes en wat belangrijk is is een goede molton om het matras heen en nog een molton ter hoogte van de billetjes…



wacht nog even met een kussen kopen… en als je een kussen neemt doe dan mijn eerste kussen … ik dacht dat dit van dunlopillo was… deze is extra luchtig en dus niet gevaarlijk!

Hier ook 1 met binnenveringsmatras, we hebben ons laten adviseren bij beter bed. Matras was 120 euro, was duurder maar nu toevallig in de aanbieding :thumbup:

Ik meen dat wij een goedkope maar niet de goedkoopste bij de ikea vandaan hebben. Hij was net geen 80 euro, dus ik denk dat het de SULTAN FONNES was.



Hij bevalt mij prima en Tejo vind hem ook erg lekker liggen. :lol:



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Wij hebben voor onze knul een ABZ Pocketverenmatras voor een juniorbed en deze was €283,-

De veren zorgen voor een goede ondersteuning van zijn rug waar deze nodig is, HR laag daarom heen zorgt er voor dat hij er super lekker en zacht op ligt en een pocketverenmatras heeft een hele goede ventilatie.



Ventielatie is o.a erg belangrijk om op te letten bij het aankopen van een matras.



Ikea matrassen hebben geloof ik wel afwijkende maten dan de standaardmaten, let hier wel goed op bij het aanschaffen van een bed.

tenzij je natuurlijk een bed van ikea zelf koopt dan is het geen probleem :slight_smile:

@leeuwtje74 wrote:

Toen ik een matras ging kopen adviseerden ze mij niet zo’n heel dure te nemen. De kids op deze leeftijd zijn nog niet zo zwaar, gebruiken in de lengte eigenlijk maar helft van de matras, hebben nog wel eens een ongelukje in bed…


Precies wat wiuj gedaan hebben, en om dezelfde redenen.



En ons matras komt ook van Ikea, maar heeft een gewone stadaard 90x200 maat. Wat mij opvalt is dat de dekbedden en hoezen een andere maat hebben.

De Sultan Fonnes word bij Ikea aangeraden voor kids, ideaal matras!

heb vanochtend gekeken en wij hebben de sultan fonnes. heb Elize niet horen klagen tot nu toe en ik denk dat ze nog wel heel lang met deze matras kan. ze geven niet voor niks lange garantie op hun matrassen. bovendien heb ik als kind ook altijd op de dezelfde matras geslapen. als je een goede matras hebt kun je er zeker 20 jaar mee doen (voor kinderen dan hé, voor volwassenen is het een ander verhaal)

@dragon wrote:





Ikea matrassen hebben geloof ik wel afwijkende maten dan de standaardmaten, let hier wel goed op bij het aanschaffen van een bed.

tenzij je natuurlijk een bed van ikea zelf koopt dan is het geen probleem :slight_smile:




Dat zijn hun dekbedden en overtrekken, de matrassen hebben standaard maten :wink:

Wij gaan morgen ook naar IKEA voor het door jullie geadviseerde matras :mrgreen:

Goede deal kunnen maken op marktplaats vandaag voor hoogslaper :mrgreen:

@Isabel Sofie wrote:

@dragon wrote:




Ikea matrassen hebben geloof ik wel afwijkende maten dan de standaardmaten, let hier wel goed op bij het aanschaffen van een bed.

tenzij je natuurlijk een bed van ikea zelf koopt dan is het geen probleem :slight_smile:




Dat zijn hun dekbedden en overtrekken, de matrassen hebben standaard maten :wink:




Ja matrassen zijn normaal, dekbedden zijn echt raar daar. Wij hadden een dekbed meegenomen aantal weken terug voor onze oudste. En kwamen thuis wilde een dekbedovertrekt kopen, en konden de goede maat niet vinden :wall: Dus dekbed maar weer terug gebracht, echt raar van Ikea :?

Tja dan ben je dus ‘verplicht’ om ook Ikea dekbedden te kopen en zo stimuleren ze hun eigen verkoop :wink: Dus onhandig voor ons, maar kennelijk goed voor hun eigen omzet…

Daarom passen de hoezen niet zo goed om ons dekbed heen. Dat is niet van ikea :doh: :lol: :lol:

@Marlous79 wrote:

Tja dan ben je dus ‘verplicht’ om ook Ikea dekbedden te kopen en zo stimuleren ze hun eigen verkoop :wink: Dus onhandig voor ons, maar kennelijk goed voor hun eigen omzet…


Zweeds he, er zijn wel meer dingen die van ‘onze’ maten/spullen afwijken, kijk maar naar de commodes en aankleedkussens bijvoorbeeld.



Wij hebben het omgedraaid, wij hebben de dekbedden daar gekocht omdat we de hoezen leuk vinden en omdat het een hoop scheelt :slight_smile:



Ik ben fan van Ikea :inlove: