wat voor matras hebben julllie in een kinderbed?
ik zat hier aan te denken is dat goed genoeg
SULTAN FLORVÃ…G
Polyether matras
En qua dekbedje welke warmtegraad moet ik aan denken warmtegraad 4 is voor verwarmde kamer warmtegraad 3 voor onverwarmd ik wil een 4 seizoenen dekbed is dat aan te raden?
Wij hebben boven de kachels nooit aan
Ons raadde ze in de winkel toen af om echt een heel duur matras te kopen. Het was beter dit te doen als ze wat ouder zijn.
De kindjes wegen nog niet zo zwaar dus het matras ‘lijdt’ er vrijwel niets onder.
Daarnaast zullen de kindjes best nog weleens een ongelukje in bed krijgen.
Wij hebben ook nooit de verwarming aan boven en Hailey slaapt hier nog steeds alleen onder het zomerdeel omdat ze het snel warm heeft.
Ik heb er toen wel op gelet dat ik het dekbed zelf uit kon wassen en daar was ik vorige week erg blij mee! Toen had ze 's nachts haar dekbed onder gespuugd en gelukkig lag dus het winterdeel in de kast zodat ik het zomerdeel gelijk in de was kon stoppen.
Wat voor soort matras raad jij aan? Die ik aangaf is nog te duur?
Ik zou juist wel een duurder matras kopen en dan een goede molton. Oudste heeft een peuterbedje en daar ligt een heel dun matrasje in (anders past het niet). Hij slaapt er wel goed op, maar ik niet. En als hij ziek is, kruipt hij bij ons in bed. zou dan wel fijn zijn als ik in zijn bed zou kunnen slapen, maar ik kan niet op die dunne matras slapen. Hij krijgt dus binnenkort een groot bed met een heel goede matras.
Hij heeft ook wel eens ongelukjes gehad, maar daar zie je niks van. ik trek meteen alles af en draai de matras om. Dan droogt het goed op. Je kunt er ook eentje kopen waar je de omslag van kunt wassen.
En als het goed is, slapen ze er zeker 8 jaar maar ook wel 10 jaar op. Is de investering wel waard vind ik.
Nou ondanks stapels ‘waterdichte’ moltons, die opeens toch niet meer waterdicht zijn na tig keer wassen, hebben wij hier echt een verziekt matras… En dat was een dure, want ook wij dachten dat beschermen we wel, maar dat is dus niet gelukt. Een keer een nat matras kan je idd wel poetsen met veel wasmiddel, laten drogen, matras keren enz, maar niet als je een echte bedplasser hebt. Onze andere kinderen krijgen dus ook pas een goed duur matras als ze nachtzindelijk zijn.
Het moet natuurlijk wel lekker slapen voor ze, wij hebben bij de ikea gewoon een wat goedkoper matras uitgezocht.
wij hebben de slummer van ikea, 30 euro.
Is 10 cm dik, zelfs ik lig er nog lekker op met mn 50 kg.
Als ze een ander bed krijgen (over 2 jaar een stapelbed) krijgen ze een duurder matras, maar volgens mij moet er dan voor onder de 100 euro een goed matras te vinden zijn :think:
Denk dat die jij zelf aangeeft goed genoeg is hoor :thumbup: Bij ikea kun je ook ‘in’ de matrassen kijken hé, tenminste heb ik wel gedaan in Barendrecht. hebben ze van die kijkvenstertjes. Kun je zelf even kijken hoe het eruit ziet.
Hier hebben we ‘koele’ dekbedden want ze hebben het onwijs snel warm ondanks dat het soms 16 graden is boven. Stoken ook niet, alleen als het erg vriest gaat de verwarming even aan.
op het peuterbedje/meegroeibedje van IKEA hebben wij de middelste qua prijs gekozen toen.
Weet de naam niet meer.
Maar de goedkoopste was heul slap vonden wij, de duurste weer erg stug, dus voor de middencategorie gegaan en daar hebben 2 kids prima op geslapen en het grote deel ligt nu onder de halfhoogslaper als speelplek.
Straks voor nummer 3 kopen we een nieuw matras waar hij en de jongste dan op kunnen liggen.
Hier trouwens ook van die beschermmoltons en die doen het prima, ook na jaren gebruik en veel wassen (de oudste 2 hebben inmiddels een groot bed en toch ook wel een behoorlijk goed matras waar wijzelf ook prima een nacht of wat op kunnen slapen indien noodzakelijk, gelet op goeie aanbiedingen).
De molton hield zelfs de sloot vruchtwater weg bij ons matras vorige week :lol: (zeiltjes uit het kraampakket waren niet afdoende :shifty: ).
Die dingen mogen trouwens niet in de droger he.
wij hebben 1 van de ikea een binnen vervings omdat onze man een buikslaper is en er in een binnenvering meer ademt dan een schuim sinds we deze matras hebben nu een jaar de andere die hij had heeft een :sick: ongelukje gehad van onder tot boven er onder.
sinds de matras er is hoeft hij hem als ware maar te ruiken en hij slaapt.
wel heb ik er een opdek opgekocht bij de ikea die ik elke paar dagen even in de was doe en het weer lekker schoon is de matras en opdek bevallen met super als ik het eerder had geweten was ik al eerder na ikea gegaan
@Karin1981 wrote:
wat voor matras hebben julllie in een kinderbed?
ik zat hier aan te denken is dat goed genoeg
SULTAN FLORVÃ…G
Polyether matras
En qua dekbedje welke warmtegraad moet ik aan denken warmtegraad 4 is voor verwarmde kamer warmtegraad 3 voor onverwarmd ik wil een 4 seizoenen dekbed is dat aan te raden?
Wij hebben boven de kachels nooit aan
Wij hebben net gisteren deze matras voor Rick gekocht omdat hij een nieuwe kamer en ook nieuw bed krijgt. Wij hebben hem in de winkel uitgeprobeerd en leek ons prima voor hem. Als hij groter (zwaarder) is krijgt hij tzt een dikkere matras.
En wij hebben een 4-seizoensdekbed ook bij ikea gekocht. Een synthetische. Weet alleen niet meer precies hoe deze heet, kostte 19,95.
@Wendy wrote:
Ons raadde ze in de winkel toen af om echt een heel duur matras te kopen. Het was beter dit te doen als ze wat ouder zijn.
De kindjes wegen nog niet zo zwaar dus het matras ‘lijdt’ er vrijwel niets onder.
Daarnaast zullen de kindjes best nog weleens een ongelukje in bed krijgen.
Toevallig hebben wij laatst ook een matras voor Lara gekocht, en was dit ook het advies wat wij kregen.
Dekbed heb ik toen bij de Hema gekocht. Een synthetisch 4 seizoenendekbed. Vooral omdat deze uit te wassen is, wat met kinderen toch wel heel handig is. En bij de Hema staat de warmteklasse erbij vermeld. Vond ik wel handig.
oh ja dekbed…
Voor de oudste hebben we een 4 seizoenen dekbed van de hema, maar ondanks dat hij op een koude zolder ligt vindt hij het winterdeel te warm… laat staan beide delen op elkaar.
Hij heeft alleen in geval van nood (lees: spuugincident) zijn winterdeel eens een nacht over gehad, maar verder altijd alleen het zomerdeel.
Voor nummer 2 dus een gemiddeld dekbed gekocht (ook bij de HEMA) en tegen de tijd dat het pubers zijn komen er dan wel weer nieuwe dekbedden denk ik zo’n beetje.
Wij hebben tot nu toe steeds matrassen gekregen, behalve voor de wieg. Ze zijn nog best goed al was de laatste vrij dun. Voor zo’n klein licht mensje als mijn dochtertje si moet dat niet veel uitmaken, als ze groter zijn krijgen ze een echt goed matras.