Matras Ikea

Hallo!

Wie van jullie hebben een matrasje (voor ledikantje) bij de Ikea gehaald.

Welke heb je? En hoe bevalt deze?

Ik heb voor R een van prenatal (Matras comtex HR40 anti-mosquito). Die is nu dan afgeprijst maar die van Ikea zijn altijd net even goedkoper.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Liefs

Hoop dat dit mag met al die merknamen enzo :oops:

ik persoonlijk kocht er geen bij ikea, vind de lage prijs daar wel wat zeggen over de kwaliteit en die kleintjes liggen in het begin zoveel in bed dat een goede matras erg belangrijk is.

Ik slaap zelf al jaren op een matras van de ikea (boxpring, matras sultan nogiets :mrgreen: ) en heb voor mijn dochter toendertijd ook het ledikant daar gekocht met een matras. De sultan drommel. Was trouwens wel de dikste en duurste toendertijd.

Ik slaap al jaren zonder problemen en ik heb een kind wat al vanaf het begin doorslaapt 's nachts, dus zo slecht zal dat matras nu wel niet zijn denk ik maar zo. Ze slaapt er nu nog steeds op.

Ik ben persoonlijk zeer te spreken over de kwaliteit :thumbup:

@lonneke1980 wrote:

ik persoonlijk kocht er geen bij ikea, vind de lage prijs daar wel wat zeggen over de kwaliteit en die kleintjes liggen in het begin zoveel in bed dat een goede matras erg belangrijk is.

Hier ook indd, we liggen zelf ook op een goed matras, dus hij ook, hij ligt er immers meer in.

Niets tegen de ikeamatrassen hoor, heb er zelf voor dit bed, ook een aantal jaar opgeslapen, maar manlief kreeg er rugpijn van.

persoonlijk geef ik ook meer de voorkeur voor het prenatal matras…

hier geen ervaring met ikea matrassen…

De matrasen van Ikea zijn prima getest! Beide meiden hebben op de duurste variant gelegen en hebben altijd heerlijk geslapen volgens mij. Nu in hun peuterbedje hebben ze weer het duurste matrasje met matrasbeschermer en liggen ze erg comfi. Tuurlijk wil je het beste voor je kind, maar in dit geval hoef je niet voor het duurste merk te gaan; kindjes slapen zo’n 2 jaar in hun ledikant en dan gaat het matras nog weg ook…

Ikea matrassen zijn prima! Goede garantie ook!

Hier ook een Ikea-matras. Je hebt ze in verschillende gradaties van kwaliteit hoor, je hebt ook laagjes piepschuim voor 20,- wat ze dan matras noemen, dat lijkt me idd niet zo best, maar ik heb voor J. nu gewoon een stevig en dik matras waar hij prima op slaapt. Een lage prijs zegt werkelijk niets over de kwaliteit, maar het is wel heel handig dat veel mensen dat denken, zo kun je vrij goedkope spullen heel duur op de markt brengen. :angel:

Voor mezelf trouwens ook een Ikea-matras, en dat slaapt een partij lekker! :inlove:

geen ledikantmatras, maar onze oudste heeft ontzettend lekker IKEA matras op zijn bed liggen :thumbup:

We hebben toen expres niet alleen hem laten proefliggen, maar dit ook even zelf gedaan om de stevigheid enzo te testen en hij slaapt er heerlijk op.

Qua kosten… misschien kan het nu ook wel uit met de voordeelstickers van de Prenatal? Krijg je 15% korting.

Zou zelf bij dan gelijke prijs eerder naar de prenatal gaan… omdat het dichterbij huis is :lol:

hier wel 1 van de ikea een binnenvering doordat hij een buikslaper is.

en hij bevalt super opdek matras erop en makkelijk hup even in de was en klaar.

de dikte van de matras zegt niet veel over de kwaliteit een matras voor zn kleintje hoeft niet heel dik te zijn hun lichaam is nog niet zo zwaar als een volwassener en als je een matras gaat proberen door er met je hand op te drukken zit je al fout het lichaams gewicht wordt verdeeld over de hele lengte van het kindje en niet alleen zoals wij een hand er op zouden drukken.

@hendrika wrote:

de dikte van de matras zegt niet veel over de kwaliteit een matras voor zn kleintje hoeft niet heel dik te zijn hun lichaam is nog niet zo zwaar als een volwassener en als je een matras gaat proberen door er met je hand op te drukken zit je al fout het lichaams gewicht wordt verdeeld over de hele lengte van het kindje en niet alleen zoals wij een hand er op zouden drukken.

Is met binnenvering beter als je kindje buikslaper is? Dat wist ik niet! En waarom heb je dan zo’n opdekmatrasje erop?

Heb je daar een speciale reden voor?

Iedereen trouwens bedankt voor de reacties! Ik heb er iig wat aan!

ik ga ook voor een ikea matras voor Eva Lynn als ze straks in het peuterbedje gaat. Sarah heeft er eentje en ik lig daar zelf ook wel eens op. Is echt niet dikk en je voelt heus verschil tussen haar en mijn matras maar het ligt ook nietberoerd of hard ofzo…

hier geen topmatras, zie niet in wat een voordeel dat heeft :think: We hebben het zelf wel maar ik vind het een onding :wink:

Hier hebben wij wel voor beide een Ikea Matras.

Zijn prima dingen.

@Newbe wrote:

@hendrika wrote:

Is met binnenvering beter als je kindje buikslaper is? Dat wist ik niet! En waarom heb je dan zo’n opdekmatrasje erop?

Heb je daar een speciale reden voor?

Iedereen trouwens bedankt voor de reacties! Ik heb er iig wat aan!

in de winkel zeiden ze dat als buikslaper op binnenvering ligt beter is omdat er tussen de ruimtes van de veren gewoon lucht zit en als je een matras hebt van schuim of zo zit er niet echt lucht tussen.

de opdek heb ik gedaan ook lucht door laten staat er op omdat ik verder geen bedzeiltje gebruik dat vindt ik weer een eng idee en als keer door lekt of flesje drupt kan de opdek zo in de was en is het weer schoon.

hij heeft eerst een ander matrasje gehad wat ons niet beviel en dat ik aan zn slapen duidelijk verschil merkte op de oude of nu op de ikea en als ik het bedje ook opmaak kijk ik er na en denk ik ook echt pff dat is echt zn matras om heerlijk op weg te dutten zo lekker zacht :inlove:

even van de site gehaald

matras VYSSA VINKA

Bonellveren zorgen voor hoog comfort en een goede ventilatie.

Bekleding afneembaar voor de machinewas - eenvoudig schoon te houden.

Ademende bekleding.

Beide zijden van de matras kunnen worden beslapen, zodat de matras langer meegaat.

opdek VYSSA TULTA

Belangrijkste voordelen

Machinewasbaar - makkelijk schoon te houden.

Er kan lucht door de matras circuleren.

oke duidelijk!

Ik gebruik ook geen zeiltjedinges meer want R ligt door haar hele bedje heen. (net zo als die reklame van pampers) Ze ligt ook vaak op haar buikje en dan weer op haar zij.

Tnx voor de info! Top

Misschien nog even leuk om te vertellen.

Wij hebben geen ikeamatras gekocht. We wilden het eerst wel doen maar kwamen er in de winkel achter dat ze niet zijn geinpregneerd tegen huisstofmijt en muggen.

Vooral de huisstofmijt vind ik erg belangrijk aangezien ik zelf super allergisch ben!

IK heb er een van ikea voor de kleine man.

Ik schrok toen wij hem ophaalde want hij zat opgerold.

Het heeft ook wat dagen geduurd voor hij goed strak in bed lag.

Mijn andere kinderen hebben ook een voordelig matras.

Er is mij ooit in een goede beddenzaak verteld dat kinderen geen duur matras nodig hebben omdat ze nog zo licht zijn.

Ik heb dus ook geen zeiltjes e.d., want doordat ze zo goedkoop zijn vervang ik af en toe het matras. (die zeiltjes zijn ook erg prijzig)