Welk materiaal is het best voor een dekbed? Joost zweet nu nl ontzettend onder zijn dekbedje elke nacht. Wat zou ik het best kunnen kopen?
Dan heeft hij waarschijnlijk een synthetisch dekbed.
Wij hebben nu voor Tim recent ook een dekbed gekocht en een groot bed.
We hebben een vier seizoenen dekbed gekocht, jeweetwel met twee helften dus. We hebben nu de dunste helft er op liggen. Tim heeft het heerlijk warm zonder te zweten. Het is verder van natuurlijke materialen en anti allergisch.
Zijn lakens en dekbedhoezen zijn van 100% katoen.
groetjes Judith
Maar van wat voor materiaal is zijn dekbed dan Judith. Ik las vanochtend op Joost zijn dekbedje dat het 100% holle polyester vezels zijn en de tijk is 100% katoen.
Hmm… nee ook hier 100% katoen tijk en polyester holle vezels. Dus dan kan het dat toch ook niet zijn.
Heb je een enkel dekbed of een 4-seizoenen? Misschien zit het dan daar in :think:
Ik zou het niet weten. Het is een Ikeadekbedje wat hij van zijn neefje heeft gekregen.
Maar zou een donzen dekbed niet fijner zijn en beter ventileren?
wat heeft Joost verder nog aan 's nachts?
In de tijd dat Teun in het Ikeabed onder het Ikeadekbedje lag, zweette hij ook ontzettend. Dus uiteindelijk lag hij alleen in een luier en een hemd te slapen, dan ging het wel.
Teun heeft nu een ander bed met een nieuw dekbed, is van de Hema. Ook 100% katoenen tijk en 100% polyesther vulling. Maar volgens mij gaat het om het aantal gram vulling per cm2?? Dit dekbed is in ieder geval iets dunner dus heeft hij nu ook een pyjama aan.
Ikea heeft voor alle dekbedden een soort warmte-classificatie. Ze hebben dekbedden van 1 t/m 5 sterren, als ik het goed heb. Em heeft in de winter genoeg aan een 3 sterren dekbedje. Misschien dat jij eem 5 sterren dekbedje hebt?
@mama van Teun wrote:
wat heeft Joost verder nog aan 's nachts?
In de tijd dat Teun in het Ikeabed onder het Ikeadekbedje lag, zweette hij ook ontzettend. Dus uiteindelijk lag hij alleen in een luier en een hemd te slapen, dan ging het wel.
Teun heeft nu een ander bed met een nieuw dekbed, is van de Hema. Ook 100% katoenen tijk en 100% polyesther vulling. Maar volgens mij gaat het om het aantal gram vulling per cm2?? Dit dekbed is in ieder geval iets dunner dus heeft hij nu ook een pyjama aan.
HIj heeft nu alleen een hemd aan en zweet al ontzettend. Het vervelende is dat hij het snachts koud heeft doordat hij nat is geweest en alleen een hemd aan heeft dus hij staat zowat elke nacht aan mijn bed om te zeggen dat hij het koud heeft… Dan doe ik hem een extra shirt aan en stop hem lekker onder en is hij zweetloos tot de volgende ochtend… Vreemd toch
@Hupsakee wrote:
Ikea heeft voor alle dekbedden een soort warmte-classificatie. Ze hebben dekbedden van 1 t/m 5 sterren, als ik het goed heb. Em heeft in de winter genoeg aan een 3 sterren dekbedje. Misschien dat jij eem 5 sterren dekbedje hebt?
Hij ligt nu in bed dus ik kan het niet controleren maar ik ga morgen eens zoeken of ik die sterren op het dekbedje terug kan vinden. Bedankt.
@dena wrote:
@Hupsakee wrote:Ikea heeft voor alle dekbedden een soort warmte-classificatie. Ze hebben dekbedden van 1 t/m 5 sterren, als ik het goed heb. Em heeft in de winter genoeg aan een 3 sterren dekbedje. Misschien dat jij eem 5 sterren dekbedje hebt?
Hij ligt nu in bed dus ik kan het niet controleren maar ik ga morgen eens zoeken of ik die sterren op het dekbedje terug kan vinden. Bedankt.
Ik weet niet of het op het dekbedje zelf staat. In de winkel staat het wel aangegeven en misschien kun je het op de website terugvinden?