Maten vooruit kopen

Ik nam gewoon een setje mee naar de winkel wat goed pastte en nam dan een kleding stuk wat max zo’n 3 cm langer viel en net wat ruimer… dat konden ze dan binnen 2 a 3 maanden na aankoop goed aan… Echt ruim vooruit kopen heb ik na Peters komst niet meer gedaan aangezien dat kind echt op een rare manier groeide… :mrgreen: Die begon in 62 (was bij geboorte 57 cm lang) groeide door naar 68 en 74 droeg hij met 4 maanden. Vervolgens hing hij 3 maanden in 74 en had hij met 7 a 8 maanden maat 80. Daar was hij dan weer met 8 weken uit en toen heeft hij 1 jaar! in 86/92 gezeten.

Mies begon in 56, hoewel ook hij 57 cm lang was. Maar niet zo vol. Shirtjes vrij snel 62… maar echt pas met 4 maanden naar 68 met 8 maanden naar 74, met 10 maanden naar 80, met 13 maanden naar 86 en met 2 jaar in 92. Die groeit dus echt nagenoeg precies volgens de aangegeven maten en leeftijden. Uietindelijk had hij met 2 jaar en 6 maanden 98/104 en hij word nu 4 over 4 maanden en draagt broeken 104 en bovenkleding 110/116

Suus begon in 50/56, met 10 weken in 62, met 4 maanden in 68, met 8 maanden in 74 en 80 en met 1 jaar in 86… daar heeft ze 8 maanden in gezeten en nu net de overgang naar 92 gemaakt. Ze is nog geen 2, dus in wezen groeit ze harder op deze leeftijd dan Mies. Maar ik verwacht dat ze het meeste aankomende zomer in 92 zal aanhebben. Winterjas met 2,5 word wel 98 denk ik zo…

Overigens zou ik het wel aandurven om shirtjes in 80 te halen en broekjes in 74… met warm weer is iets te ruime kleding alleen maar lekker en met 10 maanden a 1 jaar is dat toch echt de meest voorkomende maat.

Ik vind het ook heel moeilijk te beslissen welke maat ik moet kopen voor de zomer,

mijn meisje van nu net 4 maandjes oud zit al in maat 74!

Ze schiet net als haar broers supersnel door haar kleertjes heen,echt zonde,zo koop je wat en tegen de tijd dat je het 1 keer aan doet zit het al net aan.

Ik zit te denken om voor de zomer maat 80 te kopen,maar ik hoop dan ook dat het niet te snel te klein word.

zie foto’s in showforum,dat is ook maat 74,dat zit goed bij haar.

Pfff moeilijk welke maat voor de zomer.