Hoi hoi, ik heb net ontdekt dat ik zwanger ben. Zo’n 5 weken. Ik vertrek volgende week naar Indonesië (Java en Bali). Ik kijk al maanden uit naar de massages die ik daar kan laten doen! Maar ik vraag me af of je in de eerste weken gemasseerd mag worden? En zijn er bepaalde delen die je niet moet laten masseren zoals je onderrug of buik?
Bedankt voor het antwoord!
Groetjes Kaat
Lekker laten masseren hoor, kan niks kwaad!
nou tis dat me dikke buik nu in de weg zit anders had ik mee gegaan hoor !!!
hoihoi
volgens mij kun je je gewoon laten masseren. Je kunt het natuurlijk altijd even aangeven daar.
geniet ervan groetjes
marlies
Ligt er denk ik ook een beetje aan hoe ze je masseren.
Ik heb mij ooit in Thailand laten masseren en daar deden ze niet zo zacht.
Die poppetjes gingen gewoon op ons staan!!!
Goed aangeven dus dat ze voorzichtig doen.
Dankjewel. Ik vind het best spannend omdat ik wel eens een stoelmassage heb gehad waarbij ze nadrukkelijk vroegen of ik zwanger was. Zo ja, dan had ik het niet mogen doen. Maar ik twijfel ook of bijvoorbeeld een hoofd, nek of voetmassage kwaad zou kunnen…
Niemand heeft daar dus negatieve ervaringen mee?
Dankjewel… Groetjes Kaat
nee zeker die massage’s niet onderrug weet ik niet maar als het goed is weten hun dat wel
Ruilen???
Ik ben vier jaar geleden in Bali geweest. Ik vond de massage best meevallen qua hardheid zeg maar;)
Ik zou het gewoon lekker doen, ontspanning is toch ook goed voor je baby en voor jezelf!!!
Als je je onzeker voelt gewoon zeggen dat je zwanger bent, ze kennen je daar toch niet, dus mag je het lekker tegen iedereen zeggen, haha!!!
Zwangerschap:
de eerste 3 maanden van een zwangerschap mag je in principe niet masseren, daarna kan het erg verlichtend zijn, e.e.a. zal dan wel moeten worden aangepast aan de lichamelijke ongemakken.
Massage - massage wordt in de zwangerschap vaak afgeraden, en dit is niet terecht. Massage kan zelfs heel heilzaam zijn tijdens die periode van 9 maanden. Het is gunstig om het lichaam voor te bereiden en vaak ook heilzaam voor de baby. Wel wordt aangeraden weinig druk te gebruiken en de onderbuik de eerste 3 maanden niet te masseren. Neem NOOIT olie in tijdens de zwangerschap.
Massages
Massage is een uitstekend middel om de pijn te verlichten en de spieren te versterken. Tijdens de eerste vier maanden slechts licht masseren. Vanaf de zesde maand kan met name de rug wat steviger gemasseerd worden. Het groeiende kind reageert heel vaak op de massage, levendige kinderen worden een poosje rustig. Baby’s van moeders die tijdens de zwangerschap werden gemasseerd zijn vaak zeer tevreden als ze geboren worden.
Ik wilde met 5 weken ook een massage en die werd niet gegeven. Ik zou het anders even informeren bij de vk.
Iig echt super dat je naar Java en Bali gaat. Heel veel plezier.