Help!! Kan weer eens geen keuze maken.
We gaan binnenkort een dagje Sanadome doen en wil een massage erbij, maar welke??? Heb bekkenklachten en ben toe aan rust, dus zijn allemaal fijn, maar welke te kiezen? Wie heeft er wel eens zo 1 gehad, ervaringen?
Aroma massage:
Een bijzonder aangename massage voor het hele lichaam waarbij gebruik wordt gemaakt van pure essentiële oliën, welke uw huid verzorgen. Uw zintuigen worden ook mee gemasseerd met oliën op basis van o.a. sinaasappel, lavendel of rozemarijn. Deze heerlijk geurende massage kan stress verlichten en is verder heilzaam bij klachten aan luchtwegen, rugklachten, cellulite (sinaasappelhuid), migraine en huidproblemen.
Hot Stone massage:
Een zalige lichaamsbehandeling (achterzijde van het lichaam); u wordt effectief gemasseerd met warme vulkanische basaltstenen. Een verrassende en heilzame verwenning.
Shiatsu massage:
De Shiatsu is een oosterse massagevorm, waarbij het gaat om de verbinding van lichaamsmeridianen met onze organen.
Een Shiatsu massage geeft een diepe ontspanning, door het activeren van de energiedoorstroming. Middels drukpuntmassage van de energiekanalen (meridianen) worden mogelijke blokkades beïnvloed. Shiatsu ondersteunt het natuurlijke genezingsproces van het lichaam. Raadpleeg vooraf uw arts in het geval van een medische indicatie of zwangerschap of dat u deze behandeling mag ondergaan.
Wat zouden jullie kiezen? Allemaal even lang en even duur trouwens :mrgreen:
Ik ben gek op hot stone :inlove: Heb nog een cadeaubon liggen van t massagecentrum hier, binnenkort maar weer eens een afspraak maken :inlove:
Aroma vind ik ook fijn, maar hot stone vind ik lekkerder :inlove: Shiatsu nog nooit gedaan…
Ik heb wel eens shiatsustoelmassage gehad, is denk ik wel anders dan op een tafel. Hotstone vond ik echt heerlijk!!! De warmte trekt in je lichaam en geeft echt een ontspannen gevoel!
Hotstone
Heeeerlijk!
Een Hamambehandeling (wordt je gescrubt, ingezeept speciale manier, gemasseerd) vind ik ook echt heerlijk, maar weet niet of dat daar ook kan.
Ik zou bij de shiatsu massage aangeven dat je zwanger bent. Ze moeten je rug minder manipuleren en een shiatsutherapeut welke drukpunten dat doen.
Maar als je helemaal safe wilt zitten zou ik 1 van de andere 2 kiezen, voorkeur voor de hotstone :inlove:
Ik ken Sanadrome niet. Is dat een sauna/spa iets?
Hotstone zou ik kiezen…
De nicht van mn moeder heeft een klein salonnetje aan huis en wij gaan om de twee weken, ik nu elke week omdat ik ook erge last heb van mn onderrug en bekken.
Ik lig dan lekker op mn zij want tja op de buik gaat niet meer. Maar het is zoooo lekker en ik heb er echt baat bij…
Ooow mij lijkt de hammam zoooo lekker…
Haha, hoe komen jullie er bij dat ik zwanger ben? :think: Ik heb alleen bekkenklachten (door een zwangerschap, dat wel, mar het prinsesje wat dat veroorzaakt heeft wordt al bijna 1! :mrgreen: )
Maar goed, veel voorkeur dus voor de hotstone, denk dat ik ze maar alle 3 neem haha!
Nee… ik neig naar hotstone, die shiatsu klinkt meer als aangepakt worden en wat minder ontspannend voor mijn gevoel…maar andere kant, genezende werking zou misschien wel goed zijn voor mijn bekkenklachten… aroma is anderzijds ook wel lekker, maar das het hele lijf en vind eigenlijk alleen mijn rug wel prima. Hotstone dus!! Uhm… denk ik… :oops: Hamam behandeling, zogenaamde zeepmassage hebben ze daar ook, maar ik kan al genoeg zepen en scrubben dus kies nu liever voor een “gewone” massage.
Sanadome is trouwens in Nijmegen, saunacomplex met van alles en nog wat, maar met badkleding.
@Zeemeermin wrote:
Hotstone, echt heerlijk !
Mag hotstone wel in de zwangerschap? Volgens mijn info namelijk niet.
Jawel hoor, bij de nicht van mn moeder zat het zelfs in haar examen.
Dus zwangeren massage in combi met hotstone massage.
Maar zij doet de hotstones bewegen over je rug ipv ze neer te leggen.
zowel hotstone als shiatsu massages zijn heerlijk hoor. Ik ben rugpatient en alletwee kunnen mijn klachten tijdelijk goed verminderen :thumbup:
@Rooike wrote:
@Zeemeermin wrote:Hotstone, echt heerlijk !
Dit hangt dan wel van de masseur af, mij is toen ook verteld dat zwangeren geen hotstone massage mogen hebben :think: .
Ik denk dat ik voor de Shiatsu zou kiezen. Maar het klinkt heerlijk :thumbup: Bij de gids zat deze week een kortingsbon, Als je wilt kan ik je die wel opsturen
Wij gaan eind december een dagje spa-en in Arcen
Ik vond een hotstone massage lang niet zo lekker als een gewone. Bij mij was het 1x en nooit weer.
Zou zelf voor de shiatsu gaan. Lekker diepe ontspanning.
Sanadome is idd wel lekker, ben er maar 1x geweest, houd zelf meer van bloot sauna’s Vond vooral het drijven in het zoutbad erg lekker, maar ik vond het wel meer een zwembad idee dan echt een sauna complex, of misschien hebben ze inmiddels wat meer sauna’s erbij, toen (4a5 jaar geleden) viel dat een beetje tegen.
ik heb ook alleen de hotstone massage gehad… maar hij was dan ook erg lekker en een echte aanrader…
Fijn dat iedereen de Hot-Stone zo lekker vind, heb er nog eentje tegoed
Maar over 2 weken eerst een Hot-Stone bij de pedicure :thumbup:
@marietje wrote:
@Rooike wrote:@Zeemeermin wrote:Hotstone, echt heerlijk !
Dit hangt dan wel van de masseur af, mij is toen ook verteld dat zwangeren geen hotstone massage mogen hebben :think: .
De eerste drie maanden mag je niet gemasseerd worden, daarna dus wel.
Er zijn een aantal contra-indicaties waarbij hotstone massage absoluut wordt afgeraden:
• eerste 3 maanden van de zwangerschap
• ontsteking
• onbekende pijn
• huid infectie en open wond
• koorts
• besmettelijke huidziekte
• mensen met levensbedreigende ziekte
o goed dat ik dit lees, want ik zit met een ontsteking in mijn nek/schouder… Dus dan stel ik de hotstone nog maar even uit. Helemaal niet bij stil gestaan eigenlijk :shifty:
tja, ik zou zeker voor een hot stone gaan :mrgreen:
maarre zwanger en hot stone, denk het niet, je ligt dan op je buik en ik geloof dat ik na de 3 maanden dat toch echt wel minder prettig vond…
ik denk dta de verwaaring rond het wel of niet zwanger zijn is ontsaan door schrijfster die vertelde dat je bij een bepaalde massage ff aan moest geven dat je zwanger bent omdat ze dan je rug minder hard aanpakken, wellicht pijnlijk? geen idee hoor
@annette77 wrote:
tja, ik zou zeker voor een hot stone gaan :mrgreen:
maarre zwanger en hot stone, denk het niet, je ligt dan op je buik en ik geloof dat ik na de 3 maanden dat toch echt wel minder prettig vond…
![]()
Als je zwanger bent moet je, na die drie maanden dus, op je zij gaan liggen, ik krijg iedere week een hotstone-massage dus ik kan het weten! :drool: :mrgreen:
maar, hoe blijven die stenen dan liggen?