martelen met de fles

Sinds een week is het soms erg martelen met de fles…

S,morgens draait ze alle kanten op en als de fles op 30 cc na leeg is dan gaat ze jemmeren net alsof ze niet meer wil…

Dit gebeurt nu elke morgen terwijl ze voorheen er geen moeite mee had…

S,avonds krijgt ze de laatste fles tussen 19.30 en 20.30 maar we zijn dan een dikke 45 minuten bezig om er 150 cc in te krijgen…

Ze valt gewoon in slaap zodra ze de speen proeft :shock:

Overdag laat ze ook soms wat cc staan in haar flesjes…

Ze krijgt verdeeld over 24 uur 5 flesjes met 180 cc water en 6 schepjes…

Die werkelijke 200 cc drinkt ze maar 2 keer per dag op de rest is het 160 cc of 150 cc…

Zou dit een fase zijn waar ze nu in zit :think:

misschien een ander speentje proberen die makkelijker drinkt? met meer gaatjes bijv?

een speen met meer gaatjes dan gaat ze zich verslikken

Ik denk dat ze misschien gewoon genoeg heeft aan wat ze opdrinkt… :think:

Marit krijgt 3 x 150+5 en 2 x 180+6, ze drinkt ook niet altijd al haar flessen leeg.

Ik schrijf altijd even op hoeveel ze per fles gedronken heeft om een beetje inzicht te krijgen, en meestal drinkt ze tussen de 800 en 900 cc per 24 uur.

Voor Marit haar gewicht is dat genoeg. Ze weegt nu ongeveer 6 kilo, 6x150=900.

Ze slaapt iedere nacht gewoon van 2300 tot 0830, uitzonderingen daar gelaten zoals vannacht… :roll:

Vaak als ze de fles ervoor niet leeg heeft gedronken drinkt ze bij de volgende fles weer meer ook.

welke tijden geen je de fles???

misschien zitten ze te dicht op elkaar en zit ze nog vol van de vorige fles…

overdag gewoon om de 4uur de fles…

De laatste fles is tussen 19.30 en 20.30…

Meestal is het 20.30…

Daarna komt ze om 6 uur weer dus je zo verwachten dat ze dan honger heeft na zo nacht :think:

Met Marit hadden wij laatst hetzelfde. Wij noemden het rodeo eten. De hele tijd met haar koppie draaien en na 90 cc de brui eraan geven.

Oorzaken vermoedelijk: verkoudheid en koorts en een flesje en speentje dat bij haar niet wilde. Bij de kinderopvang kwamen ze erachter dat ze teveel moeite moest doen. We hadden Avent flesje met speentje 2.

Speentje 3 was weer te groot.

We hebben nu de Difrax fles met 123 speen. Standje 2 vonden ze bij de kinderopvang goed, maar die vind ik wat te snel. Ik ben dus nog zoekende. Maar in ieder geval eet ze nu stukken meer omdat het minder moeite kost. Verder past het speentje gewoon beter in haar mond.

De regel 150 x lichaamsgewicht aanhouden klopt. Het mag maximaal 180 x lichaamsgewicht zijn.

wij hebben ook de difrax fles met speentje 1…

De 1,2,3 speen hebben we nog niet geprobeerd die lijkt me ook niet erg handig :think:

Ik had dit bij mijn oudste ook, een speentje 1 was te langzaam en een speentje 2 weer te snel. Ik heb gewoon met een speld het speentje 1 iets groter gemaakt en dit ging perfect!

(over een fles moet je minimaal 10 minuten en maximaal 30 minuten doen, anders moet je een andere fles en/of speen gaan proberen)

hebben al zo veel flessen gehad …

Volgens mij al bijna alle merken

Ik ben bang dat het de leeftijd/een fase is… Hier een borstgevoed mannetje van drie maanden oud die sinds anderhalve week van de voedingen een potje maakt (niet lekker doordrinken, vaak loslaten en rondkijken, gillen). Hongersignalen vervagen rond die leeftijd en de omgeving wordt interessant. Ik vind het vermoeiend en frustrerend. Dat ie de wereld wil ontdekken is geweldig, maar ik zou graag willen dat zijn drinkgedrag daar niet onder te lijden had :?

We zullen er even doorheen moeten bijten denk ik…

hier hebben we ook de 123 speen en dan de brede s fles…alle andere flessen ging hier ook waardeloos en met name de avent fles dat was helemaal een drama.

mischien klinkt dit raar hoor,maar wat voor voeding geef je? floris is nml ook al een klein verwend nestje en wil alleen maar de forte drinken.als ik wat anders probeer dan hebben we hier het zelfde gedoe.de forte is lekker zoet…

ik zeg ook maar wat hoor :smiley:

Ik geef hier friso extra