Marktplaats

@gismolo wrote:

Wat ik b.v. ook vervelend vind is dat mensen altijd nog minder gaan bieden dan je aangeeft als minimum bod.

Ik heb nu ook een kolf op mp staan en daar heb ik bijgezet dat ik er minimaal 60 euro voor wil hebben. Heb dat ding maar een keer of 7 gebruikt en hij heeft mij nieuw 150 euro + 12,5 euro voor de Aventbekers gekost.

Krijg ik net een reactie van iemand die hem gauw op wil halen en dan 50 euro wil betalen. Ik zet er toch bij dat ik er minimaal 60 euro voor wil hebben.

Normaal gesproken vind ik het dan heel vervelend om dat dan eerlijk te zeggen, maar heb het deze keer wel gedaan.

Dat doe ik ook heel vaak hoor, minder bieden dan de vraagprijs. Dat vind ik echt helemaal niet raar en zoals je zelf al aangeeft, je hebt het toch verkocht voor die 50 euro dus hulde voor de bieder, je bent wel akkoord gegaan !

@Karin2 wrote:

@gismolo wrote:
Wat ik b.v. ook vervelend vind is dat mensen altijd nog minder gaan bieden dan je aangeeft als minimum bod.

Ik heb nu ook een kolf op mp staan en daar heb ik bijgezet dat ik er minimaal 60 euro voor wil hebben. Heb dat ding maar een keer of 7 gebruikt en hij heeft mij nieuw 150 euro + 12,5 euro voor de Aventbekers gekost.

Krijg ik net een reactie van iemand die hem gauw op wil halen en dan 50 euro wil betalen. Ik zet er toch bij dat ik er minimaal 60 euro voor wil hebben.

Normaal gesproken vind ik het dan heel vervelend om dat dan eerlijk te zeggen, maar heb het deze keer wel gedaan.

Dat doe ik ook heel vaak hoor, minder bieden dan de vraagprijs. Dat vind ik echt helemaal niet raar en zoals je zelf al aangeeft, je hebt het toch verkocht voor die 50 euro dus hulde voor de bieder, je bent wel akkoord gegaan !

Volgens mij lees ik dat ze NIET accoord gegaan is voor 50,- :think: :wink:

Inderdaad als je erbij zet bieden vanaf gaan ze er nog dik onder zitten :thumbdown:

Ophalen al is het 1 euro of gratis prima :thumbup:

Als ik het niet op zou mogen halen denk ik laat maar zitten, vertrouw ik het al gelijk niet meer :wink: :hand:

Gr melanie

Ik heb even geen zin in mensen aan de deur omdat ik veel met Sem op pad moet en hij heel gevoelig voor prikkels is. Bovendien zijn de nachten hier erg onrustig en wil ik nog wel eens mee gaan slapen met de jongens dan. Aangezien dat ook niet rustig verloopt zijn daar geen tijden voor te noemen… ik wil dus niet gaan zitten wachten op iemand die voor die paar euro niet komt opdagen bijv.

kani k me wel iets bij indenken tante soesa, maar misschien dat je ze anders kan laten komen kijken als er iemand anders in huis is?

ik wil ook graag eerst kijken en dan pas kopen. Selecteer darom bji mp ook altijd op afstand. Ik vind het zonde om verzendkosten te gan betalen als ik toch in de burut woon… En wil graag zien wat ik koop. 1 keer niet gedaan, en dat ws een pyjamatje waar geen elastiek of model meer in zat. maar ze had gewoon een nieuw model op de foto gezet en geplaatst. Dus ik vertrouw dat niet meer…

@gismolo wrote:

Dat is volgens mij nu juist de bedoeling van mp, dat je gaat bieden en onderhandelen. Daarom zet ik er altijd een hogere prijs neer dan wat ik er werkelijk voor wil hebben.

Soms voeren mensen dit echter te ver door naar mijn idee. Mijn vader had zijn auto op mp staan voor 6250. Een hele reeele prijs voor die auto, maar er kan bets wat van de prijs af onderhandeld worden. Hij heeft twee biedingen gehad: een van 2000 en een van 3000 euro.

Daar is hij wijselijk niet op ingegaan.

Als ik zelf iets koop op mp, dan zoek ik juist iets bij mij in de buurt, zodat ik het af kan halen. Ik hoor namelijk zo veel verhalen dat mensen bij het opsturen belazerd worden.

ik vind bij iemand thuis ophalen of zij mij bij een stuk fijner dan over de post. Ik vind dat gedoe met wegen en naar het postkantoor brengen niets. Dus ik zet altijd in mijn advertenties dat ze langs moeten komen om te kijken. Dan weet ik zeker dat de spullen ‘aankomen’ en de mensen kunnen meteen zien wat ze kopen. goed, nu zet ik niet vaak advertenties erop.

Ik doe het ook andersom, ik wil het ding eerst zien voordat ik het koop. Alleen bij scrapspullen doe ik dat niet.

Persoonlijk vind ik dat je niks moet verkopen op bv mp als je niet wilt dat er mensen aan de deur komen. Ik sta echt verbaasd te kijken, als ik zo n reactie zou krijgen als ik iets wil zien/ophalen dan zou ik afhaken en kunnen ze t ergens stoppen waar het daglicht niet schijnt. Nee dan ben ik er klaar mee. Laatst zelf kleding mogen passen, dus samen met Anne gegaan (ik had dat wel even gevraagd). Maar goed als je niet wilt dat mensen langskomen, vermeld het dan op voorhand in je advertentie (al verwacht ik dan je dan minder animo krijgt) of verkoop niks totdat je weer iemand over de vloer kan verdragen.

Wij verkopen en kopen veel via mp, meestal gaat het via de voordeur, dus komt er niemand binnen. Af en toe is het nodig dat mensen iets zien werken of zo en dan mogen ze wel binnen. Wij sturen juist liever niet op. Dat voorkomt problemen zoals vlekjes ed. mensen hebben hier gezien wat ze meenemen, dus kunnen ze hier beslissen of ze het willen of niet. Dus achteraf geen gezeur. En ja, natuurlijk zijn er hier ook mensen die niet komen opdagen. Vandaar dat we meestal afspraken maken op tijden dat het voor ons niet zoveel uitmaakt. En anders is het 15 minnuten wachten en dan zijn we weg. De mensen hebben ons telefoonnummer, dus ze beseffen zelf ook dat ze te laat zijn en hadden kunnen bellen.

@mama van anne wrote:

kunnen ze t ergens stoppen waar het daglicht niet schijnt.

:eh:

Nou andere bieders zat die wel gewoon over de post willen ontvangen en niet moeilijk doen. Heb al een hoop via mp verkocht en als het over een hoop geld gaat doe ik heus niet moeilijk, ik begrijp ook heus wel dat iemand wil weten wat ie koopt, en dat niet iedereen zomaar een hoop geld kan neertellen, heb ik echt wel begrip voor, maar ik zelf zou voor die paar euro al die moeite niet doen… En eerlijk gezegd heb ik ook geen zin om voor die paar euro thuis te blijven zitten of op te blijven voor iemand die of niet op komt dagen of toch besluit het niet te kopen (terwijl je andere bieders laat wachten). Ze heeft minder geboden dan ik vroeg en daarmee heeft ze de verzendkosten al terugverdiend (en zelfs een beetje meer!). Ik zal wel een zeurpiet zijn :mrgreen:

@mama van anne wrote:

Persoonlijk vind ik dat je niks moet verkopen op bv mp als je niet wilt dat er mensen aan de deur komen. .

Nou tot nu toe heb ik er 1 aan de deur gehad en met 2 mensen een afspraak gehad die niet kwamen opdagen. En de rest allemaal verstuurd. Dus dat hoeft dus niet zo te zijn.

@Tante Soesa wrote:

En eerlijk gezegd heb ik ook geen zin om voor die paar euro thuis te blijven zitten of op te blijven voor iemand die of niet op komt dagen of toch besluit het niet te kopen (terwijl je andere bieders laat wachten). Ze heeft minder geboden dan ik vroeg en daarmee heeft ze de verzendkosten al terugverdiend (en zelfs een beetje meer!). Ik zal wel een zeurpiet zijn :mrgreen:

Nee hoor, je bent geen zeurpiet. Gewoon niet doen als het niet goed voelt.

Hier ook al een paar keer gehad dat ze niet op kwamen dagen :wall: .

Nu had ik een setje kleertjes erop staan, alles of 1 x gedragen of alleen maar gewassen…staat er nog bij…setje hangt nog in de winkel.

Zet ik er een minimum bedrag bij, gaan ze er de HELFT onder zitten :roll: .

Mailt er één dat ze alleen het jasje wilde hebben, ik nog in meegegaan met mijn stomme kop.

Krijg ik 3 zeur-mailtjes in wat voor staat het jasje was… :wall: :evil: , heb haar veel succes gewenst met het kopen van het jasje in de winkel…kom zeg…

Erg is dat he.

Ik laat ook nooit iemand komen hoor, wanneer ze eerst willen kijken begrijp ik dat wel, maar dan kunnen ze dus niets bij mij kopen. Helaas. Aanbieders genoeg zou ik zeggen :smiley:

mijn man is een show fokker van koijnen en wij verkopen ook veel op mp,nu gister iemand die graag een konijntje wilde koste 5 euro.Moest die man uit den haag komen wij wonen in brabant,nou oke wij zien wel vaker rare dingen,beld hij om 16 uur dat hij er over een uur is,nou goed uur later weer dat het tegen 19 uur wordt nou ook goed was blij dat hij belde,beld hij om half 7 weer dat hij wilde weten welke bus hij moest nemen was hij helemaal met het openbaar vervoer gekomen en er komt hier maar 1x in het uur een bus,ben benieuwd hoelaat hij weer thuis was.

heeft hij het konijntje wel gekocht dan??

ja dat wel

is hij toch niet vor niks heel die lange reis gaan maken! haha

Hahaha is hij wel heel gek op konijntjes :lol: :doh:

Karin, ik heb de kolf niet verkocht voor die 50 euro. Ik heb in de advertentie gezet dat ik er minimaal 60 euro voor wou hebben. Dan moeten mensen dus niet minder gaan bieden, want dat is dan wat mij betreft een onzinbieding.

Ik vind dat mensen ook wel een beetje realistisch moeten blijven w.b. prijzen als ik eerlijk moet zijn.

Ook zou ik mensen gewoon laten kijken, ook al is het maar voor een paar euro. Inpakken en dat gedoe allemaal kost ook veel tijd. En ik snap best dat mensen verzendkosten willen besparen.

Je koopt b.v. een broekje voor 3 euro en dan komt er ook nog is 1,76 aan verzendkosten bij. Dat kan dan voor mensen gewoon te duur worden.

Ik had overigens in de advertentie gezet dat ik er minimaal 60 euro voor wou hebben. Dat is dus het minimum dus dan ga ik hem dus niet voor minder als dat bedrag weg doen.

Maar goed ik heb hem er een dag opstaan en hij is inmiddels al gereserveerd voor de 60 euro die ik er voor wou ontvangen.

Dus helemaal geen hulde aan de bieder van die 50 euro.