Marktplaats

Daar mag je geen kinderen op aanbieden hè? Dat is toch iets wat verboden is? Pffff nou hier geen behang waar moet ik mijn peuterpuber dan laten? Iemand nog tips of leuke verstopplekjes? Hij wil niks en toch ook alles, is doodmoe maar slapen ho maar, eten van groenten al dagen niet meer, wil alleen maar toetjes en die krijgt hij nu dus even niet. Hij loopt te hele dag te janken en te grijnzen en ligt om de haverklop op de grond te gillen :roll: . Ik snap het ook wel, hij wil gewoon wat aandacht, zijn broertje eist nou eenmaal veel aandacht op maar ik probeer het echt zo goed mogelijk te verdelen. Hoe lang duurt het nog voor hij 16 is :mrgreen: . Maar verder is het natuurlijk wel een lekker jochie hoor :inlove:

-Onder de koude douche?

-Even opsluiten in de kelder/ trapkast…

-Zeggen dat Sinterklaas niet bestaat…of iets milder: dat hij mee moet in de zak van Sint naar Spanje.

-De hele dag geen snoep (heb ik trouwens gisteren gedaan, niet als straf, maar gewoon omdat het gezond is)

-Slaapmutsje laten drinken zodat hij een paar uurtjes onder zeil is.

Nou als hier DE tip niet bijstaat weet ik het niet meer hoor :angel:

dubbelvouwen en in een potje pindakaas stoppen, vervolgens opbergen in de kast.

Daar dreig ik hier altijd mee… :mrgreen:

negeren… als hij weer op de grond gaat liggen gillen.

en doorgaan met waar je mee bezig was.

Of erbij liggen net zoals in die reclame :lol: :mrgreen:

@Mutsie86 wrote:

Dat helpt niet, al geprobeerd :mrgreen: en negeren werkt maar het duurt zo lang voor het kwartje valt :roll:

Het gaat over, echt!

Geduld!

Alleen, als het over is komt het volgende weer :wink: .

Thomas roept hier 9x per dag dat hij mij echt nooit meer lief vindt, om daarna weer te roepen dat ik de liefste ben :roll: .

@Tante Soesa wrote:

@Mutsie86 wrote:

Dat helpt niet, al geprobeerd :mrgreen: en negeren werkt maar het duurt zo lang voor het kwartje valt :roll:

haha ik zie je er ook zo bij liggen… :lol: :lol:

Even een echte tip die hier super werkt!

Kleutergym!

Zet je meubilair in gymopstelling met kussen, dekbedden e.d. er naast.

Laat je kindje op/ over de banken klauteren, over de salontafel (=gymkast) en afspringen op het kussen. Op het dekbed de koprol et voila. Je bent zo een uurtje zoet. leuke Sinterkalasliedjes op de achtergrond en de pret is compleet!

@Wawa wrote:

Even een echte tip die hier super werkt!

Kleutergym!

Zet je meubilair in gymopstelling met kussen, dekbedden e.d. er naast.

Laat je kindje op/ over de banken klauteren, over de salontafel (=gymkast) en afspringen op het kussen. Op het dekbed de koprol et voila. Je bent zo een uurtje zoet. leuke Sinterkalasliedjes op de achtergrond en de pret is compleet!

Dat is een leuk idee!

En het werkt echt hoor. Ik doe het minstens één keer in de week met peuter. :wink:

Gewoon een haakje in de muur slaan en hem aan zijn broekriem ophangen…

Indien dit zorgt voor lawaaioverlast, hang een koekje voor zijn neus, maar net buiten hand bereik. Dit houdt hem even bezig! :mrgreen:

Geen enkel kind is gewond geraakt, danwel mishandeld, tijdens het schrijven van deze tekst

@jewel wrote:

-Zeggen dat Sinterklaas niet bestaat…of iets milder: dat hij mee moet in de zak van Sint naar Spanje.

-Slaapmutsje laten drinken zodat hij een paar uurtjes onder zeil is.

Haha, ik moest hier ineens vreselijk om lachen :lol: :mrgreen: . Ik was beetje sjaggie maar is alweer gezakt.....

(je zal het misschien wel serieus hebben bedoeld maar ik zie Soesa het al zeggen tegen d'r ventje :wink: :mrgreen: )

Whahahhahah! Ik lig helemaal dubbel! Zoooooooowwww herkenbaar! :mrgreen:

Wij dreigen hier nu om zwarte piet te bellen. Werkt goed. Maar ja, da’s volgende week ook weer over en dan moeten we weer iets anders verzinnen.

Tja en dreigen is pedagogisch ook weer niet verantwoord geloof ik hè?

Pfff, ik ken het hoor. Veel geduld hebben en negeren…maar ja, dat lukt in lang niet alle keren. Soms ben ik het echt even zat. Tja, niet willen eten, dan niet, maar idd ook geen toetje daarna. Soms op het krukje zetten, maakt nog wel eens indruk en als ze niet naar bed wil, dan gaat ze maar uitrusten en loop ik zo weg. Meestal kruipt ze er dan gelukkig toch zelf nog in en gaat me dan heel zielig roepen.

Ik hoor haar nu ook weer gillen, schreeuwen en rennen boven en mijn man hoor ik erachteraan bleren. het is dus weer zover. En straks komen ze samen weer lachend beneden :wink:.

Ik herken dit van me neefje en nichtje.

• Negeren…

Maar hoelang negeer je dan? Mijn zus negeert ook wel is, maar duurt ff voor dat ze het door hebben dat ze genegeerd worden.
  • Dat kindjes met Sint en piet mee moeten, of de Sint niet komt, helaas 5 dec is snel genoeg voorbij.
  • Gym, wat leuk bedacht zeg! zal ik ook in huize van me zus even melden!
  • Aan de muur hangen aan de broekriem, met evt een koekje ervoor… haha!

Ik heb geen oplossingen, nog niet ervaring met een dwars liggend kind, heb wel af en toe zoiets,‘Ik ga naar de politie me ongeboren kind aangeven wegens mishandeling!’ (hij slaat/schopt vrij hard af en toe!)

Al een tijdje terug (en qua Lev ineens weer dichterbij!) maar ik deed bij die dwarse buien ineens iets heel idioots. Iets onverwachts, grappigs, ineens op mijn kop gaan staan (dat kan ik niet dus op zich al grappig :roll: ), iets geks met mijn haar doen, overal knijpers in ofzo, kleren achterstevoren, gewoon flauw allemaal.

Maar dan was het in een keer over :wink: Moet je niet dagelijks doen maar heel af en toe en dan hou je het zelf ook nog leuk.

Jewel: onder de koude douche; daar heeft Anna Sofie een keer of drie onder gestaan. Die kon soms zo door het lint gaan als peuterpuber dat ze niet meer stopte. Dat is nu er vandaag de dag zo ontzettend na wordt gedacht over opvoeden vast not done en zo maar het werkte en ze weet er niks meer van en ze vindt me nog altijd de liefste moeder van de wereld…

O wat zie ik hier fantastische tips voorbij komen :mrgreen:

Heb net een draak in d’r bed gegooid na de triljoenste driftbui vandaag. (en het is nog maar 12.00 uur he).

Nog bibberend van het schreeuwen slaan en schoppen vertelde ze me wel al snikkend dat ze weer “heel blij” was. :lol: :inlove:

Nu ligt ze in diepe slaap naast een centrifugerende wasmachine. Misschien had ze d’r Z-tjes toch wel nodig :zzz:

Maarre Soesa, succes ermee :-*

Tip van Lydia was ook leuk. Ik zet de knijpers vast klaar!

Tante Soesa, o wat herkenbaar. Mijn kids zijn de zelfde leeftijd als die van jou en momenteel zijn er sommige dagen dat ik Bas echt wil wegstoppen. Andere momenten wil ik hem alleen maar knuffelen :inlove:

Een dikke :hug: voor je.