marathon over 3 dagen

Lol,wilde niet nog even verslag utibrengen. Zie dat jeanet me voor is. Super tijd ook van je broer jeanet!



Hierbij dan toch nog even mijn belevenis van de dag:



Zondag 25 oktober, eindelijk is het zover. Na maanden voor voorbereiding moet het vandaag gaan gebeuren. Het zonnetje schijnt de lucht is blauw. Het lijkt niet mooier te kunnen.

Al met de fiets op weg naar het dorp merk ik dat schijn bedriegt. Er staat namelijk behoorlijke wind.

Half twaalf is de start. Eindelijk gaat het beginnen. Nog wat kletsend met de medelopers en hier en daar zwaaiende naar bekenden langs de kant gaan de eerste km’s aan me voorbij.

Vanaf 7 km begint de strijd met de wind.

Er komt een voor mij onbekende man naast me lopen die me er op attendeert dat er 50meter achter me een grote groep lopers loopt en dat het misschien verstandiger is even in te houden en aan te sluiten.

Ik bedank hem voor de tip laat me afzakken en sluit inderdaad achter de groep aan. Dat scheelt.

Ondanks dat het groepje uiteindelijk toch iets te snel blijkt te gaan blijf ik toch bij het groepje.

Totdat bij 17km met wind in de rug de groep nog verder gaat versnellen.Ik laat ze gaan, het gaat me hard genoeg en weet dat bij 21,1 km een clubgenoot me staat op te wachten.

Veel te snel (1hr42) kom ik door.

Publiek schreeuwt me toe dat de eerste vrouw nog maar een 100m voor me loopt. Wat verwachten ze? Dat ik ga sprinten om ze in te halen? We hebben nog 21,1 km te gaan en over een km of 15 gaat de wedstrijd pas beginnen.

Vanaf nu bepaald de clubgenoot (mijn haas) het tempo. Bedoeling is nu echt een 5min per km aan te houden en toch zeker niet sneller. Rond de 22km passeer ik de eerste dame die even is gaan wandelen. Ze probeert nog met me mee te gaan maar gaat even later weer wandelen.

De fietser is nu voor mij. (wauw, wel vaker op kop gelopen ,maar nog nooit vanuit de organisatie een begeleider op de fiets gekregen).

Al snel moeten we weer windop. Maar mijn haas zegt dat ik er niet tegenin moet vechten en dat hij zorgt dat we de tijd die we nu verliezen straks wel weer goed maken.

De km’s gaan aan me voorbij. Heb gedurende de race 3 energie gels naar binnen gewerkt en behoorlijk wat kunnen drinken.Het gaat prima. Kan nog lachen na de fotograven.

De fietser weet te melden dat de tweede dame 3,5 minuut achterstand heeft.

Rond de 37km beginnen mijn benen langzaam vol te lopen. Maar het tempo vasthouden lukt nog redelijk maar kost gaande weg meer moeite.

Bijna bij het 40km punt draaien we het dorp weer in. Het is niet de beruchte man met de hamer die me fataal wordt. Maar werkelijk elk vezeltje in mijn lijf schreeuwt dat ik moet stoppen. Mijn haas geeft me geen duimbreedte toe. De fietser die zich bijna de gehele ronde afzijdig heeft gehouden begint ook op me in te praten dat ik nu het tempo vast moet houden.

Mensen langs de kant feliciteren me met mijn overwinning. Het irriteert me ontzettend, Ik moet nog 2km! Mijn lijf schreeuwt dat ik moet stoppen. Maar ik weet dat ik de magische grens van 3hr30 nu zou kunnen doorbreken als ik nu door blijf gaan. Misschien kom ik nooit meer zo dicht in de buurt.

Dan is daar het publiek, de speakers die aankondigen dat de eerste dame gaat binnen komen. Het finish lint wordt uitgerold.Met moeite krijg ik mijn armen omhoog. Een lachje zit er niet meer in. Maar ik heb het ruimschoot gehaald. Als eerste vrouw de finishlijn gepasseerd. 3hr29;09

Jeeeh wat geweldig om te lezen! Super echt respect.

Gefeliciteerd!! Wat zul jij bere trots zijn nu! Heb je geen mooie finish foto?

Baukje, je moet colums gaan schrijven. Geweldig!

En een daverend applaus voor je duurloop, echt heel super gedaan! Ik zal het je nooit na kunnen doen, chapeau! :thumbup:

wow baukje,



ik krijg tranen in mijn ogen van je verhaal… prachtig beschreven en een nog veel mooier resultaat.

Je mag echt ontzettend reuze trots op jezelf zijn!

wauw, wat goed zeg! En wat kun je mooi schrijven, ik heb even ademloos gelezen

Top wat een prestatie! :thumbup:

Geweldige prestatie en mooi geschreven! Gefeliciteerd met je overwinning :thumbup: :thumbup:

gefeliciteerd zeg met deze topprestatie! Je kunt i.d.d. erg leuk schrijven en ik voelde echt jou moment. Ik leefde helemaal mee in het verhaal.

Ik vind het echt knap van je dat je knappe tijd hebt neergezet.

Wat heb je het zwaar gehad zeg! Maar je hebt het echt super gedaan.

Mijn moeder vertelde me al dat jij tussen een groep lange mannen liep, ze vond dat heel goed van je zodat zij mooi de wind konden vangen :mrgreen:

@Mama_jeanet wrote:

Wat heb je het zwaar gehad zeg! Maar je hebt het echt super gedaan.

Mijn moeder vertelde me al dat jij tussen een groep lange mannen liep, ze vond dat heel goed van je zodat zij mooi de wind konden vangen :mrgreen:




Wie klein is moet slim zijn!

Wow wat goed. Wat is je streeftijd om hem in te lopen? En waar ga je het doen? Kunnen we je misschien nog volgen op televisie! :mrgreen:

Wow, wat een topprestatie! Ook ik heb het ademloos gelezen! Wat een prestatie en wat een overwinning!



Hoe is het nu met je lijf? heb je nog spieren over die je niet voelt? Of ben je nog zo in de roes van je overwinning dat het allemaal mee valt?