Sinds een week praat mijn oudste vreselijk irritent.
Bij iedere zin maakt hij het laatste woord heeeeeeel laaaaaaaaaaaang en dan op zo´n zeurende toon.
Weet bijna wel zeker dat hij dit van klasgenootjes heeft.
Meer mensen die dit herkennen?
gaat het over? ( zeg ja zeg ja zeg ja)
@ollie wrote:
Sinds een week praat mijn oudste vreselijk irritent.
Bij iedere zin maakt hij het laatste woord heeeeeeel laaaaaaaaaaaang en dan op zo´n zeurende toon.
Vast wel. Ik heb er 1 die bijna elk verhaal of zin begint met; Euh mam weet je…weet je…
Hij is de enige in huis,dus iemand heeft het hem geleerd…
ja herkenbaar… of het overgaat geen idee… ik zeg altijd praat normaal je bent geen baby meer je kan normaal praten
bij jeugdzorg? (die waar je heen gaat na het consultatieburo) zei dat ze dat vaak doen om aandacht te krijgen
Haha, hoe herkenbaar, hier dus ook zo’n dame die dat doet, erg irri!!!
Maar meestal zeg ik praat eens even normaal, ik kan je niet verstaan op zo’n zeurtoon en dat werkt ook wel. Ik heb ook wel eens op dezelfde manier teruggepraat en dat vond ze ook niet zo leuk, toen was het wel even over.
Ze zegt nu ook vaak aan het eind van elke zin, ja he? Of dat weet ik wel hoor! haha!
De jongste begint er nu net mee, en de oudste heeft het als 4-jarige ook een poosje gedaan. Dus ik zeg jajajaja :mrgreen: , hier ging het over! Volgens mij is het echt een groep 1 dingetje.
@mandy_d. wrote:
@ollie wrote:Sinds een week praat mijn oudste vreselijk irritent.
Vast wel. Ik heb er 1 die bijna elk verhaal of zin begint met; Euh mam weet je…weet je…
Hij is de enige in huis,dus iemand heeft het hem geleerd…
haha, hier is het jinthe die elke zin begint met ‘weet je…’ … heeft ze van een klasgenootje!
ja herkenbaar… en ja het gaat over
maar er komen ook wel andere dingen nog voor terug in de loop van hun schoolcarriere :silenced:
Imme praat ook al een tijdje zo… Gewoon negeren… Als je er aandacht aan gaat besteden, positief of negatief, krijgen ze hun zin. Daarom proberen zoveel mogelijk te negeren.
Wij gingen ook op dezelfde toon terugpraten, lachend en een beetje spottend…daar werd ze dan boos over omdat we haar in maling aan het nemen waren.
Als je gewoon praat dan doen wij het ook niet meer gaven wij als oplossing… en het was vrijwel meteen over. :mrgreen:
@Happy mommy wrote:
Wij gingen ook op dezelfde toon terugpraten, lachend en een beetje spottend…daar werd ze dan boos over omdat we haar in maling aan het nemen waren.
Als je gewoon praat dan doen wij het ook niet meer gaven wij als oplossing… en het was vrijwel meteen over. :mrgreen:
Begrijpt een kleuter het begrip; gewoon of normaal.
Ik betrap mezelf er zovaak op dat ik deze woorden gebruik. Eigenlijk is het heel onbegrijpelijk voor een kind. Praat normaal, eet gewoon, doe gewoon even je broek aan enz… :think:
Goh, mijn zoon praatte op een bepaald moment ook irritant…maar ik kan me nu al niet meer herinneren wat hij ook alweer deed :shifty:
@rijstkorrel wrote:
@Happy mommy wrote:Wij gingen ook op dezelfde toon terugpraten, lachend en een beetje spottend…daar werd ze dan boos over omdat we haar in maling aan het nemen waren.
Begrijpt een kleuter het begrip; gewoon of normaal.
Ik betrap mezelf er zovaak op dat ik deze woorden gebruik. Eigenlijk is het heel onbegrijpelijk voor een kind. Praat normaal, eet gewoon, doe gewoon even je broek aan enz… :think:
Juist omdat we haar nadeden hoorde ze zelf heel goed hoe “ongewoon” haar manier van praten was. Daarna begreep ze dus ook wat wij onder gewoon verstonden.