mandarijn

Nee, je hoeft het idd niet volgens het boekje te doen. Maar wat is er mis met zelf iets meer info opzoeken? Binnen een halve minuut heb je een schat aan info over voedingsmiddelen voor babies en welke je beter nog niet kunt geven.

Ik ken kinderen die vreselijk reageren op bepaalde voedingsmiddelen. En een allergie bouwt op he. Dus je kind hoeft niet meteen last te krijgen.

Ik ken een jongetje dat zo een pinda-allergie heeft opgebouwd en gewoon een epi-pen bij zich heeft omdat hij dood kan gaan aan een spoortje pinda.

Ja, ieder zijn eigen mening maar eerlijk gezegd vind ik het behoorlijk naief overkomen.

natuurlijk heb ik het 1 en ander opgezocht en ik werk in de zorg dus weet daar ook veel van.

Maar tegenwoordig wordt er zoveel gezegd van dat mag niet en dat moet zus en zo. Vroeger was dat er ook allemaal niet.

je kan me idd naief noemen, ik voel me hier goed bij en doe het zoals ik en mijn vriend het graag willen. Dit was dan ook mijn laatste reactie in dit topic.

:eh: Oke

(Heb je wel door, dat je erg tegenstrijdig bent? In het eerste deeltje vraag je je af waarom mandarijn dan niet mag “omdat het te zuur is?” en nu zeg je, dat je zelf ook wel info opzoekt. Nou, blijkbaar niet over citrusfruit…)

Ja ik word er soms ook een beetje moe van moet ik eerlijk zeggen.

Dan hoor je weer dit en dan weer zus dan weer zo.

Ik doe lekker ook waar ik me goed bij voel.

In de 8+ maanden fruitpotjes zit ook aardbei.

En zolang je kindje geen reactie geeft op mandarijntjes ofzo geef ik dat ook gewoon.

Hier eet mijn dochter bijna elke dag een mandarijn en vind ze zoo ontzettend lekker, een mandarijntje is binnen 5 minuutjes helemaal op :mrgreen:. En dan huilen omdat ze meer wil.

En dat ik het persé wel geef dat is niet zo, ze vind peer/appel enz lang niet zo lekker als een mandarijn/kiwi/meloen/aardbeien :smiley:

Verse aardbeien zijn heel iets anders dan de sufgekookte aardbeien in potjes. Van de aardbeien in potjes zijn de allergenen weggekookt.

Ik geef ze ook altijd vers die aardbeien, soms in een potje :smiley:

MIjn reactie was vanwege jouw opmerking over aardbeien in potjes vanaf 8 maanden. Die kunnen daar inderdaad inzitten omdat de allergenen kapotgekookt zijn.

Verse aarbeien zijn behoorlijk allergeen, vandaar.

Nou gelukkig heeft mijn dochter er dan nooit last van gehad :smiley:

Ja, inderdaad. Hopelijk blijft dat zo!

Nou ze krijgt ze echt al een lange tijd hoor, dus denk niet dat het opeens veranderd.

het hoeft niet, maar het kan wel een allergie worden in latere leeftijd. en die darmpjes zijn nu nog zo teer.

het is iig niet leuk om mee te maken dat je kind van welke leeftijd dan ook ineens onder de galbulten zit, of exceem krijgt of astma krijgt omdat zijn lichaam histamine heeft aangemaakt om zo tegen de stoffen van bv aardbeien, citrusvruchten of iets dergelijks te vechten. hij ziet dit als een lichaamsvreemde stof. hoe ouder het kindje is en aan dat soort voedsel begint hoe kleiner de kans is dat dit zal gebeuren.

het hoeft ook niet te gebueren, maar de kans is er wel. en vroeger wisten ze niet zoveel als nu natuurlijk.

en in sommige potjes zit wel degelijk dingen die zo mogen maar als ouderzijnde niet wil geven zoals suiker. lees maar eens wat er in een potje zit, of in die kant en klare papjes. een klontje suiker is niks.

dit geef je liever toch niet aan je kind? ik liever niet.