echt he niet tegeloven :shock:
Uitgegeven: 2 september 2009 14:55
Laatst gewijzigd: 2 september 2009 19:46
AMSTERDAM – De Bank of America heeft de woede van een man op zijn hals gehaald, nadat de bank hem weigerde geld uit te keren, omdat hij niet voor een duimafdruk kon zorgen. Steve Valdez is namelijk armloos geboren.
© ANPValdez had zelf geen rekening open staan bij de bank, maar hij probeerde een cheque van zijn vrouw te verzilveren. Omdat hij armprotheses heeft, was hij niet in de mogelijkheid om een duimafdruk te zetten
De Amerikaan verklaarde twee andere vormen van identificatie te hebben getoond, maar het geld werd hem alsnog geweigerd. Een bankmanager legde hem uit dat hij terug moest komen met zijn vrouw, of een nieuwe rekening moest openen bij de bank.
Een woordvoerder van de bank verklaart dat er “gezorgd had moeten worden voor alternatieve oplossingen, wanneer een individu geen duimafdruk kan zetten�.
© NU.nl/Ivo Buigues
Nou ja zeg :shock:
Ik vind dit echt schandalig!!!
Gewoonweg belachelijk, dit moet niet kunnen vind ik :shock:
Zo dat is frappant, hier zat ik gister over na te denken toen ik het vakje op mijn id bewijs zag wat bedoeld is voor een vingerafdruk, hoe mensen zonder handen/armen dit moeten gaan doen.
Ik vraag me af hoe ze dit op gaan lossen :think:
Recent een folder gehad over dat nieuwe ID in NL met vingerafdrukken. Staat in dat als je geen vingerafdrukken kan geven dat je dan een ID krijgt voor 5 jaar. Dat is nu ook al zo dus wat er dan veranderd is dan weer vraag 2. :think:
Ben ook wel benieuwd welke vingers ze hier in NL willen hebben. Begreep dat ze er 4 willen hebben, maar het werd me niet duidelijk welke 4. Ik mis mijn rechtermiddelvinger dus het heeft hier wel extra aandacht. Moet in november een nieuw paspoort dus we zullen het meemaken… :mrgreen:
Maar dat ze op deze grond iemand zaken weigeren bij een bank… :shock: :naughty: