Net gezien op de site van de telegraaf:
do 03 sep 2009, 12:02 Zweedse man wil eigen baby’s borstvoeding geven
STOCKHOLM - De 26-jarige Zweed Ragnar Bengtsson neemt deel aan een experiment dat hem in de toekomst in staat zou moeten stellen om borstvoeding te geven aan zijn kinderen. Middels een pompje stimuleert de inwoner van Stockholm zijn borsten om melk te produceren.
Volgens Bengtsson is alles wat geen pijn doet de moeite waard om te proberen en als het lukt dan kan het een stap vooruit betekenen voor mannen die zelf borstvoeding willen geven aan hun kinderen. Hij verwacht zelf zo snel een hechte band met zijn kinderen te krijgen.
Televisieprogramma
De Zweedse zender TV8 volgt Bengtsson op de voet. Verder schrijft hij over zijn ervaringen in een blog op de website van het programma ‘De Melkman - Een druppel per keer’.
Bengtsson zal tot en met december zijn borsten om de drie uur oppompen. Intussen studeert hij ook nog economie aan de universiteit van Stockholm. “Ik zal ook tijdens de lessen moeten ‘pompen’. Het raakt me niet als medestudenten daar aanstoot aan nemen. Als zij hiermee moeite hebben dan is dat hun probleem.”
Overigens is bekend dat mannen na een stevige hormonenkuur in staat zijn om melk te produceren, maar Bengtsson is niet van plan om het proces op ‘chemische wijze’ te sturen. De Zweed heeft al een zoon van twee, maar die wordt op geen enkele manier in het experiment betrokken. Hij wil zijn toekomstige kinderen wel zelf borstvoeding geven.
Kritiek
Niet iedereen is echter even enthousiast over het experiment. “Ik heb ook al hevige afkeurende reacties gekregen. Sommigen denken dat ik echt ziek ben.” Sigbritt Werner, professor endocrinologie aan het Karolinska Instituut in Stockholm zegt dat de mogelijk bestaat dat Bengtsson na drie à vier maanden enkele druppels produceert.
Hoewel Werner interesse heeft voor het expermiment zou ze toch liever zien dat mannen hun borstkas gebruiken om hun kinderen te knuffelen. “Als de moeder weg is en de baby’s huilen dan gaan mannen vaak hopeloos op zoek naar dingen om hen te troosten. Ze zouden hun baby’s dan vaak beter eens goed tegen hun borstkas aan kunnen drukken om ze zodoende te troosten”, aldus Werner.
Nou ben erg benieuwd of hem dat gaat lukken!
Haha hoe verzint ie het het ook…ben benieuwd
@Vlinder83 wrote:
Bengtsson zal tot en met december zijn borsten om de drie uur oppompen.
Overigens lijkt me dit niet echt een strak plan :mrgreen:
Ik ben heel benieuwd hoor, dat zou toch wat zijn he?
Hahaha, inderdaad: oppompen!!! Alsof hij opblaasbare tieten heeft! :lol:
Maar, ik zal eens aan mijn zus vragen of het daar inderdaad “big news” is.
Wat lijkt mij dat een ontzettend gek gezicht zeg: een man die bv geeft…
Zou hij ook tegen problemen als spruw, kloven etc. aanlopen? :think: En hoe lang zou hij het volhouden als dat het geval is… :think:
Mij lijkt het erg handig hoor, vooral die eerste maanden, dat je handig om beurten kan :thumbup:
waardeloos plan als je het mij vraagt :eh:
Vind het eigenlijk onzin…
Weer iets om het hele BV gebeuren af te zeiken… :roll:
Een vent die BV wilt geven, nee… sorry… heb er niks mee…
Bovendien, wat wint ie ermee?? 3 druppels BV? :think:
Een betere band met zn kinderen? (ik ben een FV kindje en heb een super band met mn moeder… ik geloof dat BV geven heel speciaal is, anders dan de fles geven maar om dat dan als man willen ervaren en dan daarom dat hele proces doorlopen???)
Volgens mij kickt ie ook best op de aandacht…
Krijg er een beetje :sick: neiging van.
@Maxim wrote:
Krijg er een beetje :sick: neiging van.
nou…
als mannen konden voeden, hadden ze ook wel andere hormonen erbij gekregen
iets met verschillen tussen mannen en vrouwen… Dat is toch geen ramp verder?
Ik vind het ook niks.
@lydia wrote:
@Maxim wrote:Krijg er een beetje :sick: neiging van.
nou…
als mannen konden voeden, hadden ze ook wel andere hormonen erbij gekregen
iets met verschillen tussen mannen en vrouwen… Dat is toch geen ramp verder?
Ik vind het ook niks.
Het is zo onnatuurlijk.
Een kind wordt er niks beter van.
Weet zeker dat Caesar geen betere band met mij heeft door de bv.
Ja nu nog wel natuurlijk, maar later niet meer :mrgreen:
Mooie avator 8)
Lev is ineens helemaal into papa. Met dank aan de bv?
Hij roept de hele dag Hoi Papa!! Hallo Papa! Papa kusje? Papa daag! Papa papapaapapapapa.
En ik krijg niks 8) geen kus geen knuffel.
Oh ja een lieve blik, met van die oogjes, maar dan heeft hij meestal iets gedaan wat niet mag.
Dat herkent Faizaa vast niet 8)
Slimme monstertjes zijn het…
Ik vind het helemaal niets… :silenced:
Volgens mij zou ik nog ruzie krijgen dan over wie mag geven :mrgreen:
ach hou toch op… wat een belachelijk plan.
Borstvoeding is iets natuurlijks, laten we dat alstjeblieft zo houden.
En hier ook een papa’skindje hoor, en dat terwijl ik bijna een jaar bv heb gegeven.
Als ik de pijngrens van de gemiddelde man eens bekijk dan vermoed ik dat deze meneer het niet zo lang gaat volhouden want in het begin kan het pijnljik zijn