AUCKLAND - Je hoopt nooit voor de keuze te komen te staan, maar een man in Nieuw Zeeland stond het afgelopen weekeinde wel: kiezen tussen het leven van je vrouw of van je zoon. Hij redde zijn vrouw…
De Mazda MPV van het gezin belandde in de avonduren na een ongelukkig manouevre van zijn vrouw, die achter het stuur zat, na een val van een tien meter hoge klip in het water van de Whanganui Rivier op het Noord-Eiland van Nieuw Zeeland.
Stacy Horton was enkele minuten na het ongeval ter plaatse en zag in de diepte alleen nog de achterlichten van de auto en hoorde zijn vrouw hartverscheurend schreeuwen. Zijn zoon zat achterin de auto en die lag al onder water.
Hij zag de hond en een vriend van zijn zoon uit het water op de rivieroever klimmen. Zijn zoon zag hij niet, die zat vast in de auto.
In een flits moest hij kiezen, naar de zinkende auto duiken en zichzelf in gevaar brengen door op de tast zijn zoon te zoeken of zijn vrouw redden die al uit de auto was.
Hij redde zijn vrouw Vanessa, 35, terwijl hun zoon Silva (13) verdronk.
Horton: ,Ik zat met Vanessa biddend op de oever. Meer kon ik niet doen.’’
Politiewoordvoerster Kim Perks: ,Ik had niet in zijn schoenen willen staan.’’
De hulpdiensten probeerden wel bij de auto te komen om de jongen nog te redden, maar in het donkere diepe water lukte dat niet. (PO)
30/11/09 13u35
Pff echt heftig zeg! Met deze keuze zal hij denk ik niet kunnen leven. Wat moeilijk en wat zielig zeg!
Vreselijk als je voor deze komtt te staan
Ik weet ook niet wat ik gedaan zou hebben
:**: :kaars: