Man gaat op dieet van 600 liter moedermelk

Nadat haar baby te vroeg geboren werd, zag Katie zich genoodzaakt haar moedermelk op te slaan in een vriezer. Ze wilde de melk doneren, maar dat lukte helaas niet. Zonde, want haar kindje gaat de voorraad van ruim 600 liter niet alleen wegdrinken. Katies man, Curtis, heeft daarom een gedurfd plan bedacht. Hij wil de melk zelf opdrinken, en uitvinden hoeveel moedermelk een volwassen man dagelijks nodig heeft en kan verdragen.

Curtis is 1.90 meter lang en weegt zo’n 85 kilo. Zijn lichaam heeft dagelijks 2.000 kilocaloriën nodig. Volgens Katie, inmiddels een deskundige op het gebied van borstvoeding, bevat haar melk ongeveer 100 kilocaloriën per 100 mililiter. Curtis moet dus per etmaal zo’n twee liter drinken om in zijn behoefte te voorzien.

Elk glas smaakt anders

Volgens het weblog dat Katie en Curtis bijhouden, lijkt het er echter op dat melk voor een volwassen man niet voldoende is. Al na drie dagen begint Curtis flink honger te krijgen. ‘Veel hongeriger dan gisteren’, laat Curtis weten.

‘Ik heb vandaag ruim 3 liter op, zo’n 3000 kilocaloriën. Tegen het eind van de dag begon ik naar vast voedsel te verlangen en heb mijn honger gestild met meer melk. Ik begin de melk echt lekker te vinden, en verbaas me erover dat elk glas anders smaakt.’

Curtis houdt nauwkeurig bij hoeveel hij dagelijks drinkt, en weegt zich ook regelmatig om te zien of hij niet afvalt van het melkdieet. Ander voedsel staat, zolang de melkvoorraad strekt, niet op het menu. Ook recepten met moedermelk zijn bij Katies en Curtis’ experiment niet aan de orde. Dus geen pannenkoeken met moedermelk, of moedermelk in de koffie. Ook boter van moedermelk slaat Curtis af

Tja wat moeten we hiervan zeggen…

Jakkes!?

Wel veel moedermelk zeg, ik dacht dat dat maar 6 maanden houdbaar was in de vriezer? :think:

Jakkes?

600 liter gekolfd??? Mijn hemel… Echt serieus 600 liter?

Dan kan meneer nog wel een tijdje vooruit :mrgreen: Ben benieuwd!

Bbrrr…

600 liter is inderdaad veel, ook om te kolven.

Ik denk haast wel dat je er van af gaat allen.

Want als dat het enige is dat je eet/drinkt en geen snacks o.i.d. meer dan val je volgens mij sowieso af.

Hij liever dan ik.

@Anneke wrote:

Want als dat het enige is dat je eet/drinkt en geen snacks o.i.d. meer dan val je volgens mij sowieso af.

Babies eten ook geen snacks en komen er prima op aan :angel: .

En hoewel ik er zelf niet aan moet denken gaat jakkes me wel erg ver hoor. Het is soorteigen melk!

@Anneke wrote:

Bbrrr…

600 liter is inderdaad veel, ook om te kolven.

Ik denk haast wel dat je er van af gaat allen.

Hij liever dan ik.

Technisch gezien zou hij niet afvallen of aankomen, als hij zijn 2000cal iedere dag binnen krijgt en als dat ook daadwerkelijk de hoeveelheid cal zijn lichaam nodig heeft om te functioneren. Hoe je die 2000cal binnen krijgt zou dan niet uit moeten maken.

Maar of dat ook echt zo werkt… :think:

@lydia wrote:

Jakkes?

Ja jakkes…IK zou dat goor vinden om het te gebruiken voor mezelf.

Jij misschien niet maar ik wel.

Zelfde als toendertijd met die moedermelk ijs…

Ik zou dat nooit kopen nee.

dan is koemelk ook jakkes :lol:

Nee die koemelk vind ik niet jakkes, drink het wel niet wekelijks want ik vind melk ook niet echt lekker, maar BV ga ik toch echt niet drinken, maar ja we gaan offtopic het gaat er niet om wat ik denk over BV.

ik zou die 600 liter BV toch wel ergens anders voor gebruiken.

Vind het raar dat ze het niet gedoneerd kon krijgen.

En nogmaals; blijft het dus toch langer dan 6 maanden goed in de vriezer?

@Rooike wrote:

En nogmaals; blijft het dus toch langer dan 6 maanden goed in de vriezer?

De voedingswaarde neemt dan wel af, maar in een goeie vriezer is het na 6 maand niet bedorven.

Overigens schijnt eenmaal ingevroren melk helemaal niet zo lekker meer te smaken (onze 2e wilde het niet drinken als het uit de vriezer kwam en ik hoor dat wel vaker).

haha jakkes en goor :dance:

ik drink wel eens mijn eigen gekolfde melk op omdat het soms zo weinig is dat ik het neit de moeite vind om het allemaal steriel te gaan houden en koelen en zo. goor he :mrgreen: maar ik vind het niet lekker van smaak moet ik zeggen, beetje te uh ziltig of zo. maar toch weer zonde om het weg te gooien, dus dan gebruik ik mijn melk maar om er weer nieuwe melk van te maken :smiley: Maar ik zou er dus ook niet aan moeten denken het de héle dag te moeten drinken. :snooty:

Haha mijn hemel… Je zou maar je eigen moedermelk drinken :drool: :silenced: :mrgreen:

ik heb ook weleens een kopje gehad.

en ik vind het niet vies

Ook T en Y hebben het wel geproefd die vonden het niet lekker.

het is gewoon van jezelf, daar is niets vies aan, je geeft het toch ook aan je baby

maar om er nou mee op dieet te gaan…ach wel een leuk experiment, zolang ik het maar niet hoef te doen :wink:

Ik heb het wel geproefd en ik vond het smerig…

Is het niet zo dat er aan voedingsstoffen in zitten wat een baby in een bepaalde ontwikkeling nodig heeft - dus of hij dan krijgt wat hij nodig heeft???

En dat elk kopje anders smaakt - hij zal wel proeven wat zijn vrouw die dag gegeten heeft ofzo :mrgreen:

@mamaMarije wrote:

@Anneke wrote:

Maar een volwassen man en baby kun je niet met elkaar vergelijken.
Een baby heeft minder calorieën per dag nodig en is in de groei, dus komt sowieso aan.
Het geboortegewicht is na een jaar verdubbeld.

@kristalkindje wrote:

dan is koemelk ook jakkes :lol:

nee smaakt anders

ik vond mij eigen melk zelfs vies laat staan van iemand anders :sick:

hub wilde het ook geen eens proeven

@Anneke wrote:

@mamaMarije wrote:
@Anneke wrote:

Maar een volwassen man en baby kun je niet met elkaar vergelijken.
Een baby heeft minder calorieën per dag nodig en is in de groei, dus komt sowieso aan.
Het geboortegewicht is na een jaar verdubbeld.

maar het gaat om de calorie inname... hij neemt voldoende calorieen in om op gewicht te blijven (of zelfs aan te komen).

Wel zal hij aan bepaalde voedingsstoffen gewoon tekort krijgen als hij fulltime bv drinkt.
Kinderen vanaf een jaar hebben ook meer nodig dan alleen bv. Vanaf een jaar heeft bv zeker nog een toegevoegde waarde, maar is niet meer de basis, die is dan naar de vaste voeding verschoven.

Puur op calorieen kan een kind van 1 het ook prima doen alleen op bv, maar komt dan dus wel bepaalde voedingsstoffen tekort (idem voor een flessenkind, dat na een jaar toch ook echt vast eten moet eten).

Dat klopt wat je zegt.

Ik weet ook niet wat het voedingspatroon was van deze meneer voor hij hieraan begon.

Zat hij regelmatig over de 2500 calorieën (er word gesproken over 2000, maar volgens mij heeft een man er 2500 nodig), en houd hij zich nu keurig aan de 2000/2500 dan zal hij wel afvallen.

Als hij er veel bij beweegt ook.

Maar dat hij tekort komt, dat weet ik wel zeker.

Misschien dat hij daardoor ook juist af gaat vallen dan. Al lijkt me dat meer roofbouw op je lichaam dan verantwoord afvallen als je het mij vraagt.