man die wil afvallen

Mijn man wil graag afvallen. Wat zijn dan de belangrijkste dingen waar ik met het koken op moet letten?

Ik moet aankomen, dus ik moet voor mezelf geen jus afblussen met water, voor hem dus wel. ( Ik ben bij de dietiste, maar hij wil dat nog niet, eerst zelf proberen.)



Ik eet savonds noten enzo, maar wat kan hij als snack nemen? hij wil ook weer niet op een wortel zitten knagen bij de tv, maar we weten eigenlijk niet wat dus wel of niet kan.



Op verpakkingen staat Kcal. moet hij er daar dan zo weinig mogelijk van eten?

Wat mijn voorganger al verteld heeft klopt.

Voor de man is maximaal 2500 kcalorieen toegestaan.

Zoute stengels kan hij ook als snack nemen savonds, inderdaad niet iedere avond en geen volle zakken.



Ik wens hem, maar ook jou heel veel succes!

Mijn man is inmiddels al bijna 20 kilo afgevallen (was een bult aangekomen na het stoppen met roken) vooral door bij te houden wat hij eet. Meerdere keren per dag vult hij op de caloriechecker van het voedingscentrum in wat hij gegeten heeft. Zo heeft hij duidelijk inzicht gekregen in wat hij op een dag binnenkrijgt en waar het beter kan. Verder eet hij de hele dag door kleine beetjes om een hongergevoel te voorkomen en dan vooral gezonde dingen (fruit, komkommer, tomaten, radijs, snack a jack, wortel, handje ongezouten noten). Calorierijke tussendoortjes laat hij thuis staan, maar bij een feestje of avondje weg neemt hij gerust wat. Avondeten letten we wel op, veel volkorenproducten. Ik neem soms nog wat, manlief houdt het consequent bij 1 keer opscheppen. Intussen is het een gewoonte geworden om bewust te eten en gaat het allemaal vrij makkelijk. Ik ben natuurlijk onwijs trots en hijzelf niet minder! Het resultaat mag er zijn en dat motiveert! Veel succes :slight_smile:

Ik moet ook heel wat afvallen en was voor de hormonen al een eind op weg (-12 kg)

Hoe ik dat deed?

Gezonder eten, veel groenten eten. Ik lust haast geen gekookte groenten dus wok heel veel.

Elke dag fruit eten. Ik at dus vooral fruit als tussendoortje. Soms een sultana of een evergreen.

Volkoren producten kwamen in huis. Volkoren beschuit, volkoren pasta etc.

Door de weeks niet snoepen, gewoon echt helemaal niets. Geen nootjes, geen chips, geen koek etc. Zaterdag wel wat lekkers. Dat kon varieren van wat makreel tot een bakje chips.



En veel wandelen en sporten.



Maja nu met die hormonen zitten er al zeker weer 3,5 kg aan :cry: Zonder dat ik meer eet. Maar goed, is voor een goed doel en hierna zien we wel weer verder.



Succes!!

Precies, let op de koolhydraten!!!

Vet ben je nodig voor je verbranding dus niet helemaal laten verdwijnen.



Veel groente, paar aard. klein stukje vlees/vis/kip.



Toetje: fruit met magere yoghurt (blender)

Jij, fruit met volle kwark (blender)



Af en toe wel een chocolaatje of koekje anders houdt hij het niet vol.



Het is je eetgewoonte veranderen, dieeten helpt doorgaans niet (ja voor even…)



Proberen om wat te bewegen, hij hoeft niet meteen 3x per week naar een sportschool maar de trap i.p.v. de lift in gebouwen.

Vaker de fiets nemen.

Af en toe een wandelingetje.

Wij hebben een WII, kan je ook lekker op bewegen :wink:



Koop het “Boodschappenboekje” van Weight Watchers!!



Snack á Jacks zijn er in verschillende smaken!

Chocolade/kokos, kaas, BBQ, karamel enz.

Maar niet te veel, zitten behoorlijk wat koolhydraten in merkte ik laatst.

(Ben Diabeet en mijn bloedsuiker ging er behoorlijk van omhoog, denk je dat je wat verantwoords eet :shifty: :oops: )




Succes voor jullie beide!!

Aankomen omdat het moet lijkt mij ook geen pretje…

Mijn man is hiervoor naar de diëtist geweest en inmiddels 12 kilo kwijt (en nog steeds verliezende). Hij kreeg het advies om vooral het patroon van voeding aan te passen. Dus regelmatig eten, mager beleg, halva jam, met dieet halvarine beleggen. Fruit eten, gekookte aardappelen, geen gebakken en dan zonder saus natuurlijk. Volkoren alles in plaats van wit en tarwe. Als je wilt kan ik de boekjes inscannen, zijn standaard boekjes die mijn man meekrijgt.



En ik mag ook absoluut niet afvallen (voordat ik zwanger werd) en moest eerder aankomen. Ben geen gram afgevallen, eerder een paar kilo erbij. En dan ben ik nog voor veel dingen allergisch en intolerant.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Tigru: als je die boekjes zou willen scannen, dan graag!



Ik ben nu helemaal trots dat ik van 54 naar 58 kilo ben aangekomen in 3 jaar tijd!



En mijn man wil er dus heel wat meer kilootjes vanaf. Hij is vandaag al met de fiets naar zijn werk gegaan ipv met de auto. Dat is al een hele verbetering, ik ben benieuwd hoelang hij dat fietsen volhoudt. :wink:

hoeveel kilo wil je man kwijt?



als ie echt veel kwijt wil kan hij dat beter onder begeleiding door een dietist.

fietsend naar zijn werk is een goed begin, meer bewegen is zeker zo belangrijk als ‘‘gezonder’’ eten. (gezond is relatief, persoons-afhankelijk)



een eetdagboek, bijv de calorienchecker is een goed hulpmiddel om inzicht te krijgen in het eetgedrag, dus waar het wel en niet goed gaat.



het voedingscentrum heeft veel info op de site, en leuke (vaak gratis) folders, oa balansdag-folder, en een handig boekje: Alles over afvallen (bijna 10,- incl verzenden)

om af te vallen raadt het voedingscentrum 1800 kcal aan voor mannen.



gr Louwina

(ik ben inmiddels bijna een jaar weer aan het afvallen en 20 kilo kwijt :dance: :dance: :dance: door meer bewegen en gezonder eten :wink: )

Veel water drinken en gewoon veel groente maken en minder aardappelen, gezonder vlees etc. etc.

let op de hoeveelheid zout die je eet en dan heb ik het niet alleen over de korrels, chips, drop of de bouillonblokjes. Ham is bijv. veel zouter dan kipfilet. Ik let er ivm mijn hoge bloeddruk op en ben ondanks dat ik niet minder eet of meer beweeg toch een paar kilo afgevallen.

Ik duik zo achter de printer en ga ze voor je inscannen!

hub heeft sonja bakker gevolgd. Ik heb mee gedaan maar dan wel met extra tussendoortjes want ik mag ook echt niet afvallen. Aankomen lukt gewoonweg niet maar afvallen kan ik tot nu toe redelijk voorkomen.



hub is van 100 naar 80 kilo gegaan 4 jaar terug. Weegt nu ook nog zo tussen de 80 en 84 kilo, schommelt een beetje.



We houden een aantal dingen van het sonjaboek aan, zoals veel groente, weinig aardappels, gezonde tussendoortjes , veel fruit eten, veel water drinken etc.



en ik weet niet of het een bierdrinker is? maar dat moet je vooral laten staan :wink:

Het word morgen, moest met spoed naar mijn broertje toe en duik nu mijn bed zo in.

@Emma wrote:



en ik weet niet of het een bierdrinker is? maar dat moet je vooral laten staan :wink:




Dit geld voor alle alcoholische dranken, alcohol zit vol loze kcal (geen voedingswaarde, wel energie).

Sonja Bakkeren raad ik af, dat is een uitgeschreven 1000 kCal dieet en dat is te weinig waardoor je lijf op de spaarstand gaat.



Wat betrefd de avondsnack, houd hij van augurken, olijven of (snoep)tomaatjes?

Misschien is het een idee om een deel van zijn lunch te vervangen door fruit/salade.

als hub een aantal biertjes drinkt merkt hij dit meteen, maar als hij wat glaasjes ‘sterke’ dranken op heeft in de maand merkt hij niks :think:



en sonja is misschien niet super gezond, maar werkte hier echt super goed :wink:

hij at overigens wel heel veel fruit extra, appels, druiven etc, als tussendoortjes.

Nee hij is geen bierdrinker. Maar bedankt voor de tips!

ik ben lid van valtaf en dan web adres van maken :mrgreen:

en daar kun je dus online ook dagmenu’s bekijken en per email krijgen

en dat kun je dan voor zowel de man als de vrouw doen

je kan zo je eigen profiel pagina bijhouden kwa je gewicht en een dagboek bijhouden … het hielp mij wel om moeilijke momenten van me af te schrijven.

er staan ook leuke weetjes en colums op

ik moet ook weer aan de slag hoor… alleen pff zo moeilijk nu met mijn ongi :oops: :oops:

maar ik schrok toen ik gister op de weegschaal stond

oepssss beetje teveel aangekomen weer

en zo zonde want ik was zoveel afgevallen

gelukkig niet alles er weer aan maar het is wel zonde

Niet teveel koolhydraten (aardappels, brood) en vet gebruiken!

Het is ook wel belangrijk te letten op de kcal (kilocalorieen)… er bestaat op internet ook wel een tabel hoeveel kcal een man gedurende een dag mag hebben.



Japanse mix / snack-a-jacks zijn minder vet en prima om 's avonds een keer te snacken (mits het niet elke avond gebeurd natuurlijk).

Eventueel een toastje filet american…