Man baart tweede kind
Uitgegeven: 10 juni 2009 11:35
Laatst gewijzigd: 10 juni 2009 11:35
LOS ANGELES - De transseksuele Amerikaan Thomas Beatie is bevallen van een zoon. Dat meldde de Amerikaanse nieuwszender ABC News dinsdagavond (plaatselijke tijd). Vorig jaar had Beatie al het leven geschonken aan een dochter.
Die bevalling was voor zover bekend de eerste keer dat een man een kind baarde. De geboorte leidde dan ook tot grote media-aandacht wereldwijd.
Beatie werd geboren als vrouw, maar liet ongeveer vijftien jaar geleden haar borsten verwijderen. Ze nam testosteron en veranderde haar wettelijke geslacht van vrouw naar man. De Amerikaan behield echter zijn vrouwelijke voortplantingsorganen. :inlove:
:dance:
Jaa, heb het ook gelezen. Maar als ook dat zijn vrouw nu het zoontje bv geeft, maar euh … dat kan toch niet (of ben ik nu zo dom …) :oops:
@Ilse81 wrote:
Jaa, heb het ook gelezen. Maar als ook dat zijn vrouw nu het zoontje bv geeft, maar euh … dat kan toch niet (of ben ik nu zo dom …) :oops:Het kan wel maar vergt erg veel doorzettingsvermogen. En met een hulpsetje is dat meestal.
Vrouwen die een kindje adopteren kunnen ook bv geven.
Gaaf!!! Ik heb ze een tijdje gevolgd vorig jaar, en gun het ze echt van harte!!! :dance: :dance: :dance: :inlove:
Ben ik nu de enige die hetwat vreemd vind :think: k bedoel je kiest er jaren geleden voor om niet als vrouw maar als man door het leven te gaan,maar toch ga je een kind baren en borstvoeding geven.
Is mooi dat ze nu wel kinderen hebben maar de wijze waarop nee,wat vertel je je kids later.
Ik vind het juist totaal niet raar.
Ook al wil je je om laten transformeren, dan nog altijd kun je een kinderwens hebben. Hij gaf aan dat hij die altijd gehad heeft.
En wat moet je je kinderen later vertellen? De waarheid: dat je heel veel van ze houdt, dat ze enorm welkom waren, en dat je heel erg blij bent dat je wens uit heeft mogen komen…
Oh ja, en Nancy geeft de borstvoeding, Thomas niet!