Mamma van een tiener

Hoi,



Sharon is inmiddels 10 en gaat na de zomervakantie naar groep 7.



Nu ben ik eigenlijk op zoek naar een net zo leuk forum als kok, maar dan voor tieners.

Mijn tijd is hier wel een beetje op aan het raken, vragen over baby’s en peuters heb ik niet zo zeer meer, maar vragen over tienermeisjes met puberende buien en oprakelende hormonen des te meer.



Dus als er mensen zijn die net als ik ook ouder kinderen hebben, en die wat leuke fora weten, willen jullie die mij dan pb’en.







Voor degene die al begonnen waren met juichen :wink:

ik ga hier natuurlijk nog lang niet weg, niet voordat Desmée een tiener is, dus dat duurt nog heeeeeeeeeeeel lang :stuck_out_tongue: :lol:

ik lees hier even mee, ben zelf ook op zoek, aangezien er al 7 jaar geen kindje meer op komst is hier. De oudste is hier ook 10, jongste dus 7.

In het algemeen zit ik niet meer zo vaak op internet. als ik al een forum bezoek is dat bv. JM jonge ouders, of Viva. Maar niet specifiek over pubers ofzo. Is dat er wel? Of zullen we een forum opzetten :wink:

Waarschijnlijk zijn ouders van pubers voor adverteerders niet interessant. hebben geen luiers, potjes en kunstvoeding meer nodig.

Ik zoek ook nog even verder, als ik een goede tip heb, post ik hem hier.

En anders een eigen subforum op kok :think: , zo aangemaakt lijkt me, en er zijn vast andere puber-moeders en -vaders hier op kok die misschien precies daarna op zoek zijn :wink:

Ik kan je niet echt helpen behalve dan met de tips die ik in de afgelopen 6 jaar (die van mij is alweer 16) heb gebruikt.

ik ken geen forum wat toegespitst is op deze leeftijdgroep.

Een subforum op kok zou kunnen.

overigens heeft mijn kind besloten vanaf 1 juli aan de andere kant van nederland te gaan wonen ivm zijn opleiding. Dus ik heb zeker niet meer dagelijks een puber in huis.

We hebben een subforum voor tieners, die staat onder het kopje ‘school’ en die rubriek is echt niet alleen voor schoolvragen bedoeld die is ook bedoeld voor álle vragen mbt die leeftindscategorieën.

@~Melanie~ wrote:

We hebben een subforum voor tieners, die staat onder het kopje ‘school’ en die rubriek is echt niet alleen voor schoolvragen bedoeld die is ook bedoeld voor álle vragen mbt die leeftindscategorieën.




JA die was mij natuurlijk wel bekend, maar eerlijk is eerlijk, daar komt geen hond :mrgreen:



Maar we zouden natuurlijk wel een poging kunnen wagen om daar wat leven in te blazen.

Alle honden met tieners opgelet: ga naar het subforum tieners!!! 8)





oef! en gelukkig dat je hier nog lang niet weg gaat! Ken ik eindelijk een leuke W.endy moet je er niet vandoor gaan hoor, haha :wink:

@mamma van sharondenise wrote:

@~Melanie~ wrote:
We hebben een subforum voor tieners, die staat onder het kopje ‘school’ en die rubriek is echt niet alleen voor schoolvragen bedoeld die is ook bedoeld voor álle vragen mbt die leeftindscategorieën.




JA die was mij natuurlijk wel bekend, maar eerlijk is eerlijk, daar komt geen hond :mrgreen:



Maar we zouden natuurlijk wel een poging kunnen wagen om daar wat leven in te blazen.




Ik zie je wel verschijnen, doe ik even terugblaffen :wink: :lol:

ik wil daar wel komen mee tienere en pre puberen en puberen hoor

heb dr ook eentje die naar groep zeven gaat komend jaar

en dan nog eentje van achttien…jongvolwassen :lol: (en soms :wall: )

En die van mij is 14 jaar dus ik kom ook wel mee hahahaa!

hier ook 1 van 10 jaar :wink:



en pffff die begint ook te puberen nu…



zelf de kleding die ik klaar leg is niet stoer genoeg :angel:

Melanie, we hebben geen kopje tieners, wel voortgezet onderwijs, moet ik daar dan wezen?





WOEF :mrgreen: :lol:

Ja, die bedoel ik, ‘leeftijdscategorie voortgezet onderwijs’ daar valt alles van 12 tot 18 wel onder denk ik.

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=5013409#5013409

( die is voor groep zeven maar een nieuwe topic kan natuurlijk ook ergens worden neergepoot die een beetje breder is qua leeftijden?

@~Melanie~ wrote:

Ja, die bedoel ik, ‘leeftijdscategorie voortgezet onderwijs’ daar valt alles van 12 tot 18 wel onder denk ik.




ik val uit de boot :? … dochters zijn respectievelijk dit jaar: 25 j, 23 j en 19 jaar…



maar ik kan mss tips geven over het puberen aan diegenen die aankomende pubers hebben.

Ik geniet van het na-puberen…alhoewel: ook niet altijd het geval hoor :shifty: :shifty: :shifty:



liefs

Gerda

@gerda wrote:

@~Melanie~ wrote:
Ja, die bedoel ik, ‘leeftijdscategorie voortgezet onderwijs’ daar valt alles van 12 tot 18 wel onder denk ik.




ik val uit de boot :? … dochters zijn respectievelijk dit jaar: 25 j, 23 j en 19 jaar…



maar ik kan mss tips geven over het puberen aan diegenen die aankomende pubers hebben.

Ik geniet van het na-puberen…alhoewel: ook niet altijd het geval hoor :shifty: :shifty: :shifty:



liefs

Gerda




Voor jouw breekt er straks ook een nieuwe periode aan, een puberende zoon, das andere koek dan puberende meiden, althans dat denk ik dan.

Maar dat duurt nog wel even gelukkig.



Hoe heb jij dat eigenlijk gered Gerda, er was dus een moment dat je gewoon 3 puberende meiden om je heen had, hoe hield je het vol? :angel: :wink:
Hoe heb jij dat eigenlijk gered Gerda, er was dus een moment dat je gewoon 3 puberende meiden om je heen had, hoe hield je het vol? :angel: :wink:


en dat niet alleen: ik was in die periode van het puberen ook nog eens een alleenstaande mama.... was niet simpel :cry: maar we hebben het overleefd :mrgreen:
Mijn ex en ik gingen uiteen in 1997. Marijke was toen 11, Tineke 9 en Maaike 5 j, maar ik bleef 7 jaar alleen met mijn dochters, dus ja....
Neen, geloof me: het was niet evident hoor.

Gerda