mamastuur

zie ook de gelijknamige website.

Wie heeft er ervaring mee? Ik heb interesse, ga morgen eens bellen naar een dealer van het stuur hier in de buurt. Scheelt een boel geld tov het kopen van een mamafiets.

Ik heb sinds 2 dagen zo’n mamastuur in mijn bezit. Ik vind het een geniale uitvinding. Ik wilde eerst ook graag een mamafiets. De voordelen van een moederfiets voor mij waren het brede stuur, afstand zadel en stuur. Dit kon ik ook bereiken met een mamastuur. Zodoende heb ik voor een kleine prijs mijn fiets omgebouwd tot mamafiets. Als de kleine oud genoeg is voor achterop, dan zet ik mijn oude stuur er weer op.

( mijn fietsenmaker raadde een moederfiets af, zag vaak genoeg dat men deze weer inruilde, deze fietsen nogal zwaar… en als de kinderen achterop konden dan zaten ze met zo’n groot stuur…)

De prijs was vooral een voordeel!!!

mamastuur was bij mij bij de fietsenwinkel te verkrijgen, misschien ook bij jou? kun je daar ook het stuur even zien)

Hi Kimmie, wat super zeg, dat je zo enthousiast bent!

Ik gebruik nu al bijna 2 jaar het moederstuur en ben nog steeds super tevreden!

Het is alleen heel raar fietsen zonder zitje :mrgreen:

Ik heb ook het mamastuur gebruikt op mijn fiets. Ideaal, kan niet anders zeggen. Ik vond het zo gevaarlijk dat ik niet normaal op en af kon stappen omdat ik te weinig ruimte had. Met het stuur heb je ineens zeeen van ruimte!

Enige minpuntje van dit stuur vond ik dat het gewicht van je kindje meer naar voren is verplaatst waardoor de omklapbeveiliging (die veer tussen je frame en je stuur) minder goed kan werken. Vooral als je (zoals ik) een relatief lichte fiets hebt. Hier moet je dus wel rekening mee houden.

Mijn vader heeft voor mijn fiets een stuggere veer laten maken waardoor dit wel werd verminderd overigens.

Maar verder niets dan lof hoor en makkelijk te monteren door manlief :mrgreen:

ik heb ook een mamastuur gehad… heb nu Fenna achterop zitten dus nu mijn gewone stuur er weer op…

ik was er super tevreden over :thumbup:

Hier ook super tevreden over het stuur en gewoon gekocht via Halfords… was nog goedkoper dan via het internet :thumbup:

Ik ga zaterdag kijken naar zo´n stuur.

Nou ben ik echt maar een ukkepuk (1.62 cm) en ik pas meestal net op een damesfiets met die korte beentjes van mij :smiley:

Denken jullie dat ik dan nog over Marijne heen kan kijken als ik fiets :oops: :oops:

En hoeveel invloed heeft het op het sturen zelf

Enne even offtopic :wink: ICl gefeliciteerd :dance:

@kimmie9 wrote:

Ik heb sinds 2 dagen zo’n mamastuur in mijn bezit. Ik vind het een geniale uitvinding. Ik wilde eerst ook graag een mamafiets. De voordelen van een moederfiets voor mij waren het brede stuur, afstand zadel en stuur. Dit kon ik ook bereiken met een mamastuur. Zodoende heb ik voor een kleine prijs mijn fiets omgebouwd tot mamafiets. Als de kleine oud genoeg is voor achterop, dan zet ik mijn oude stuur er weer op.

( mijn fietsenmaker raadde een moederfiets af, zag vaak genoeg dat men deze weer inruilde, deze fietsen nogal zwaar… en als de kinderen achterop konden dan zaten ze met zo’n groot stuur…)

De prijs was vooral een voordeel!!!

mamastuur was bij mij bij de fietsenwinkel te verkrijgen, misschien ook bij jou? kun je daar ook het stuur even zien)

Om precies dezelfde reden ben ik voor een mamastuur gegaan.

Ik weet nog niet hoe het fiets want krijg mijn fiets (hopelijk) deze week.

Hou jullie op de hoogte

Groeten

Isle

Ik heb wel een mamafiets, maar die fietst zeker niet zwaarder dan een gewone fiets hoor! De mijne in ieder geval niet. Ik vind het een heerlijke fiets! Ook zonder fietszitje vind ik het prima fietsen, lekker hoog en breed stuur, ik vind het wel lekker! Zit nu standaard een fietszitje op voor als ik maar 1 gastkindje heb. Achterzitje moet er ook nog eens opgezet worden, dan kan ik ook met gastkindjes fietsen! (Heb zelf geen kids nog).

Ik heb er zelf ook 1 gehad. Geweldig ding :thumbup:

Toen Tejo naar achteren ging, vond ik mijn bagagedrager niet stevig genoeg (wiebelde met het stoeltje als Tejo erop zat).

Ik heb nu dus toch een andere fiets, zonder moederstuur, maar wel met voorstoeltje (Siep past er gelukkig nog prima op :lol: )

Ik moet zeggen dat ik met het moederstuur veel meer ruimte had, dan nu.

Maar gelukkig ben ik daar inmiddels ook aan gewent (durfde eerst niet eens met het voorstoeltje te fietsen)

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

@Noekie wrote:

Ik heb wel een mamafiets, maar die fietst zeker niet zwaarder dan een gewone fiets hoor! De mijne in ieder geval niet. Ik vind het een heerlijke fiets! Ook zonder fietszitje vind ik het prima fietsen, lekker hoog en breed stuur, ik vind het wel lekker! Zit nu standaard een fietszitje op voor als ik maar 1 gastkindje heb. Achterzitje moet er ook nog eens opgezet worden, dan kan ik ook met gastkindjes fietsen! (Heb zelf geen kids nog).

ik ook geen last van zwaar fietsen

zitten gewoon versnellingen op mijn moederfiets

ben er echt heel blij mee ook nu dat tygo achterop zit

maar ik heb ook eerst naar een moederstuur gekeken maar toen kon ik ze nergens vinden en ben ik toch maar voor een moederfiets gegaan

en wil niet meer anders hoor

ik vraag mij af of alle mama’s het hier over hetzelfde stuur hebben? Want ik dacht dat dit stuur nieuw was, nav het beste idee van Nederland vorig jaar :think: Dan zou je dat stuur niet al twee jaar geleden kunnen hebben gekocht toch? Maar misschien heb ik het mis en is dat stuur er al langer? (Stuur met een bocht naar beneden, met er precies tussenin ruimte voor het voorzitje)

whahaaa nou ff gegoogeld en dat ding is er dus echt al wel langer. Snap dan niet dat hij in het beste idee van nederland was :think: of had dat ding nou een ligstand :think: Nouja, sorry voor de spam dan :oops: