mama's van halfbloedjes of donkere kindjes

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje. Veron is vorige week dus op zijn hoofd gevallen en nu is het korstje helemaal weg maar heeft hij van die witte strepen… blijft dit of trekt dat ook weer weg :think: geen idee eigenlijk dus ben benieuwd

Half marokkaan hier. En mijn dochter heeft allemaal witte krasjes in haar huid van het krabben op de muggenbulten.

Bij mijn zoon is daar niets meer van te zien. En die is 4. Zal het zeker ook hebben gehad.

Mijn idee is dan ook dat het weer wegtrekt, maar hoe groter de wond hoe langer het duurt denk ik.

Hier had de oudste (met een licht tintje) twee jaar geleden een flinke glip in zijn voorhoofd. Hier hield hij een flinke witte streep aan over. Na een jaar was het al veel minder zichtbaar en nog een jaar later is er niks meer van te zien. Het gebeurde toen in de zomer en de arts gaf me toen wel als advies het litteken goed in te smeren met zonnebrand, dan zou de huid beter en sneller herstellen. Verder vertelde zij dat een jonge huid vaak nog wel goed hersteld van littekens.

hier blijven littekens heel lang zichtbaar. Hij had ooit wat krassen op zijn borstkast, heb die dag niet eens gemerkt dat ie zich pijn heeft gedaan, zo indrukwekkend was het toch allemaal niet. Maar de littekens zijn nog steeds te zien, dik 1,5 jaar laten…

Waterpokken hebben hem ook veel geschaad. Hij heeft redelijk gekrabd, en heeft dus nou overal plekjes op zijn huid. Omdat die plekjes helemaal wit zijn en zijn verdere huid bruin, valt het ook nog erg op…beetje jammer. maar ja, het hoort dan maar bij um…

en de meeste littekens verdwijnen uiteindelijk wel, ik denk alleen dat het op een donkere huid langer zichtbaar blijft door het grote kleurverschil.

Hier blijft het ook idd erg lang zichtbaar helaas!

Ben dan ook best bang voor de waterpokken (al lijkt ze er vooralsnog imuun voor te zijn :lol: )!

Ook bij R. blijven wondjes erg lang zichtbaar, zijn armen zitten onder de lichte plekjes van lasspetters :frowning:

hmm dank je meiden… toch zonde dat zon mooi getint huidje dan idd van die witte vlekjes heeft :thumbdown: maar ja als het maar weg trekt denk ik dan.

Thanks