mama's van baby's van een maand of vijf.. herkenbaar?

Hoi hoi,



Nena was altijd een brave goed slapende baby. Dat is sinds een week helemaal over helaas. Wil niet slapen, hooguit een uurtje overdag en s’avonds een hoop gedoe voordat ze eindelijk slaapt.

Vervolgens wil ze haar fles al rond 2200 uur (terwijl ze normaal slapend om 2300 uur haar fles leegtutterde) en vervolgens 's nachts weer (dit deed ze al sinds ze zes weken was niet… ik weet we zijn verwend!)



Is dit iets herkenbaars mbt een fase ofzo? Hoe hebben jullie dit opgelost?



gr

muts

hoi,



nee, voor mij gelukkig niet meer, heeft nena andere voeding gekregen of overgegaan op iets anders?

ilona had het toen ze andere voeding kreeg iedere avondt was het bal en tegen 5 uur kwam ze ook weer, nu terug op de ouder voeding zit het weer helemaal op het oude schema.





gr mel

hoiii,



wessel deed precies wat nena dus ook doet.

ik heb er weinig aan gedaan.

als hij aangaf dat ie wilde eten heb ik hem gewoon gegeven.

als hij niet wilde slapen dan lag hij in de box of ik ging een stukje wandelen.

na een week of drie ging het weer over en nu slaapt hij prima door en hij eet ook super.

misschien moet ze wqeer ff de boel regelen bij haar zelf.



suc6 meid en fijne kerstdagen met je gezin.



liefs nathalie en wessel.

de +/- 19 weken sprong ofzo :think:

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA



Heel herkenbaar… heb de boeken erop nagelezen… bekend sprongetje… kan wel even duren… aaaaaaaaaaarrrrrrrgh !



Manlief en ik doen nu wisseldiensten, om de nacht zodat we nog een beetje normaal kunnen slapen en er niet al te verrot uitzien met kerst :slight_smile:



Vannacht ook weer om 1 uur en om 5 uur eruit, pfffff…

Blij dat Rogier vannacht weer “dienst” heeft!



(Maar ben wel benieuwd wat ze straks weer allemaal kan. Meestal komt er na zo’n lastige periode weer een tijd dat ze allerlei nieuwe dingen ontdekt en dat vind ik dan weer zooooo schattig en leuk :inlove: )

Nou gelukkig vannacht wel weer goed gegaan… he he… nou hopen dat het weer zo blijft! Ben er inmiddels wel achter dat het inderdaad sprongetjes kunnen zijn (met 19 weken én met 26 weken en ze zit er eigenlijk tussen in dus welke is het??? hopen de laatste voorlopig)

Merk ook wel dat ze heel veel kan ineens, rollen heen en weer allebei de kanten op, half zitten, kletsen schaterlachen.

Ook denk ik dat ze toe is aan bijvoeding, dan zie je blijkbaar ook nogal eens dat ze ontevreden zijn en 's nachts weer wakker worden.

Dus vandaag maar eens kijken hoe groente en/of fruit vallen!



Fijn in ieder geval dat het herkenbaar is… ff wennen hoor zo’n eigen willetje!



groeten

muts

Hier een boef van 6 mnd die om de één of andere reden alweer een aantal weken 's nachts weer komt en écht niet gaat slapen zonder drinken. Grrr…hij sliep altijd hartstikke goed door, en nu is het echt hopeloos. Ik heb al van alles geprobeerd, maar ik denk dat we er gewoon maar even in moeten berusten, en dan zien we wel weer.

Hier heb ik trouwens ook het gevoel dat het mede door zijn harde ontlasting komt, hij ligt namelijk 's nachts de grootste moeite te doen om te poepen, wat dan niet lukt. Ik ga dus zometeen maar eens kijken of andere voeding daar bij kan helpen.



Hoe is het bij jullie nu?

Hier gaat het sinds een dag of twee beter!

Vannacht heeft ze weer gewoon lekker doorgeslapen en vandaag was ze weer het zonnetje in huis en ging gewoon slapen als ze moe was ipv een krijsbui te geven…



Ben nu sinds drie dagen met bijvoeding begonnen (had op site van nutricia gelezen dat de ‘symptomen’ van nena ook konden wijzen op het feit dat ze daar aan toe is) en dat gaat dus goed!

Nena is twee weken later dan gepland geboren en in haar hele ontwikkeling tot nu toe merk ik gewoon dat ze verder is dan gemiddeld dus tja, bijna zes maanden en vond ik bijvoeding nog niet zo’n stom idee…



En bij jou Tamma? Is mijn oplossing iets voor jouw of was je daar al mee bezig?



groeten

muts

maris was vorige week elke nacht om 03:00 uur wakker :? :zzz:



het gaat nu eigenlijk wel weer goed