mama's met een zomerkindje

wij gaan een zomerkindje krijgen en nu vroeg ik mij af wat heb je van de uitzetlijst nou echt nodig??

Van damian hebben we ze kruiken nog maar zal je die echt nodig hebben.en watvoor kleertjes hadden jullie voor je kindje gekocht wel pakjes met voetjes of geen voetjes ???

sokjes of geen sokjes ???

Korte broekjes of lange broekjes

(als het een meid is)Een majo(geen idee hoe je het schrijf) onder de rok /jurk of niet



Etc

Siënne is 10 juli geboren, midden in de hitte golf.



Ik had eerst de nijging om haar te warm te kleden. Zij is namelijk 4 weken te vroeg geboren. Tot dat iemand van het cb bij ons kwam en die zei dat ik haar best luchtiger mag kleden.



De tip die ik kreeg was… hoe kleed jij jezelf! Zo moet je ook om gaan met baby’s. Te warm is niet goed en te koud ook niet. Ik heb haar uiteindelijk ook gewoon in een rompertje in bed gelegd. Je moet natuurlijk wel zeker weten dat je kleintje de temparatuur zelf goed kan vast houden.



Ik zou gewoon van alles wat kopen Je weet natuurlijk niet wat voor zomer wij krijgen in NL :wink: . Siënne had veel van die katoenen broekjes aan en wat shirtjes met korte en lange mouw. Sokjes zijn altijd handig.



succes en geniet ze weer van het winkelen!

Ik had zowel korte als lange mouwtjes,in juli hoeft het namelijk niet altijd snikheet te zijn

Hoi

Sebastiaan is in augustus geboren. Een kruik hebben we dus inderdaad niet echt nodig gehad. Wat betreft z’n kleren, we hadden hoofdzakelijk t-shirts met korte mouw en nog een jasje voor het geval dat. Van alles een klein beetje eigenlijk. Ik wou eerst weten of het een jongen of meisje zou zijn en hoe groot hij/zij dan zou zijn. Pakjes met sokken eraan heb ik nooit gekocht, wel 2-3 gekregen, maar die vind ik persoonlijk erg onhandig… Sebastiaan heeft nogal lange benen, dus zijn zulke pakjes snel te klein.

Veel plezier met inkopen doen :wink:

Groetjes

Heleen

Viènne is op 2 juli geboren met 30 graden.

Kruikje is 1 keer gebruikt(1 kruik)

Verder luchitige kleding sokjes had ze niet aan en lag vaak in een rompertje ook al in de kraamweek

Anne is 27 juli geboren. Kruiken liggen hier nog ongebruikt. Anne heeft alleen de eerste paar dagen (zeg week) pakjes met voetjes aangehad overdag, ze ging al snel over op dunnere kleding. En op een gegeven moment was dat zelfs te warm en via het cb erachter gkomen dat ik haar beter in haar rompertje kon leggen, ze had het veel te warm. Het ligt ook aan het kindje hoor, Anne heeft het nu nog steeds vlug warm.

Noa is op 9 juli geboren, in dezelfde hittegolf dus als Siënne en Viënne (Hé, dat klinkt grappig, haha)

Wij hebben de eerste paar dagen wel mutsjes, pakjes met sokjes en zelfs een kruik gebruikt. Na een week kon ze zichzelf goed op temperatuur houden, dus toen lag ze alleen in een rompertje.



Maar, wat Mojo al zegt: je kunt hier in de zomer echt geen pijl op het weer trekken, hoor. Dus ik zou zeker zorgen dat je van alles wat hebt.

Je kunt ook laagjes kleding kopen. Dus een t-shirtje met korte mouwen en als het daar te koud voor is een vestje erover heen.



Sara is van 4 juli, maar ook toen was het snikheet (bijna 4 jaar geleden alweer :shock: ). Ze heeft de eerste paar weken alleen rompertjes aangehad of met een heel dun zomerjurkje erover heen.

Voor de eerste dagen hadden wij wel een kruik (ook al was het 30 plus graden) ook hadden wij wat pakjes…Maar na een paar weken lag hij gewoon in zijn romper in de tuin…



Katoen is adement dus altijd goed.

Rompers met korte mouwen, en voor in het begin toch wat sokjes, broekjes en pakjes…

Kyan is 23 juni geboren. Ik had voor hem veel shirts met korte mouwen, en een paar met lange mouwen. Rompertjes alleen zonder of met korte mouwen. Als het wat kouder word, zo in september, kan je ook altijd een shirt met korte mouw over een lang shirt heen doen (of over een romper met lange mouw). Korte broekjes waren erg moeilijk te krijgen helaas.



Bij de hele hoge temperaturen heeft hij voornamelijk in zijn romper of alleen een luier gelegen.



Verder heeft hij veel op het boxkleed in de tuin gelegen onder de parasol. De kruik hebben we voor hem niet gebruikt. Was totaal niet nodig. Maar we hadden voor de zekerheid wel eentje in huis gehaald.

Wessel is 5 juli geboren…

heeft geloof ik 1 dag met een kruik gelegen, puur omdat babbies de temperatuur nog niet echt kunnen regelen.

Thuis nooit de kruiken gebruikt.



Kleding…

Ik had vooral lekkere katoenen kleertjes.

Vond het, hoe warm het ook was, toch “prettiger” dat de schoudertjes bedekt waren. Korte mouwtjes kon best wel, maar een dun katoenen pakje is ook niet verkeerd hoor.

Zo’n wurmpje beweegt niet zoveel he?



Na een paar weekjes, kon Wessel echt wel lekker in z’n blote benen in de wagen naar buiten… favorieten waren rainbowbabieromperts… :inlove:

(en dat is zooooooooooooooooooooo leuk!!!)

hoi



fransje isook tijdens de hittegolf geboren.



kruiken hebben wij niet hoeven gebruiken maar dat ligt echt aan de beeb zelf of hij/zij zich op temperatuur kan houden.



kwa pakjes omdat ie zich zo goed op temp kon houden heeft ie heel vaak alleen een romper aangehad met sokjes.



mutjes heeft ie helemaal niet gedragen alleen de eerste paar dagen ofzo.



maar pakjes zonder voetjes zijn ideaal en zomerjurkjes ook lijkt me.



en niet teveel kleine maatjes kopen mijn zoontje was 4 kilo en 58 cm dus heeft maar heel ff in 56 gezeten

mijn nichtje Emma is van 5 juli 2005… was het ook snikheet. Maar ze was nog geen 6 pond en had de eerste 3 dagen nog nodig om te wennen aan de nieuwe omgevingstemperatuur… die was 33 graden, maar dat was nog altijd 4 graden kouder dan waar ze vandaan kwam :wink: (lichaamstemperatuur is immers gemiddeld 37 graden)



De kraamverzorgster van Aniek heeft het ons zo ook uitgelegd… Aniek is van 17 september 2004, maar ook toen was het nog 29 graden buiten.



Voor de eerste week gewoon zorgen dat je wat van die fijne tricot pyama’s met voetjes hebt en wat dunnere broekjes en hemdjes met lange mouw, maar dan gewoon van niet te dik materiaal.

je kunt er sneller wat bij doen aan kleding dan eraf halen. Vestjes zijn dan misschien ook makkelijk voor even wat extra isolatie mocht het frisser zijn.

hier 2 kids die in de zomer zijn geboren, lucas in aug, toen was het niet zo heeeel warm, maar had geen kuiken e.d. nodig, gewoon kleertjes aan, van die lekkere box pakjes, later gewone kleertjes en sokjes, majo (voor de kou, met sokken hebben ze vaak blote benen als je ze opbeurt :wink: ) heb ik bij lucas pas gebruikt in de winter



bij thomas was het heeeel anders, ik hd allemaalkleertjes maatje 56 gekocht en tja toen kwam de hitte golf, thomas is dus afgelopen juli geboren en heeft de 1e week alleen maar een romper aangehad, en bij het slapen een lakentje

toen de 1e week voorbij was, paste hij nog maar een week of zo in maatje 65 (hij woog bij de geboorte al bijna 4 1/2 kilo :wink:

Maurice is op 19 augustus geboren maar heeft de eerste week wel twee kruiken nodig gehad om warm de blijven.

Hij had moeite om zijn lichaam op temperatuur te houden.



Zelf dacht ik ook geen kruiken nodig te hebben en had er maar 1 aan geschaft. In de kraam week er dus toch nog 1 bij moeten kopen.

Hier een augustusbaby.



We hebben wel een tijdje kruiken gebruikt omdat Mirjam zichzelf nog niet helemaal op temperatuur kon houden.

Maar het was ook niet zo heet dit jaar in augustus.

Verder inderdaad luchtige kleding.



Groetjes

idd je kan je beter aan het lijstje houden wat de kraammzoreg aan je doorgeeft, soms heb je het niet nodig, maar zoals je wel leest zijn de kruiken niet omdat het bedje dan lekker warm is maar omdat je kindje zich misschien wel niet helemaal op temperatuur kunnen houden, (ook al is het 30 graden buiten)



je moet je inelkgeval niet aan de lijstjes houden die winkels verschaffen die zijn VEEL te uitgebreid, en die spullen kun je altijd nog aanschaffen als je denkt dat je ze nodig hebt

(er staan bijvoorbeeld in dat je een wipper moet hebben, of een kinderstoel, allemaal van dat soort dingen ,t uurlijk heb je die wel nodig, maar je kan echt de 1e tijd nog wel zonder) dit is een heel ruim voorbeeld en wss vroeg je hier niet echt om, maar als je je aan het lijstje houd wat de kraamzorg aan je geeft is dat meer dan voldoende :wink:

Saba is op 8 juli '05 geboren, midden in een hittegolf. Ik vond de kruiken ook onzin, maar heb ze netjes in huis gehaald… jawel, nodig gehad!! Eerst voor haar, maar kort daarna voor mezelf. Was door de bevalling en behoorlijk wat bloedverlies behoorlijk afgekoeld :wink:. De eerste dagen heeft Saba ook rompers met lange mouwen en mutsjes gedragen. Zag er belachelijk uit in zo’n hittegolf, maar ze had het echt even nodig (zelfs met bijna 2 weken overtijd en ruim 8 pond aan gewicht) om op temperatuur te blijven.