Het wordt bijna tijd voor een nieuwe fiets, en aangezien er een kleintje onderweg is, zal het een fiets worden die de optie heeft de kleine mee te nemen.
Nu fietsen vriendlief en ik (als het lekker weer is) regelmatig tochten van een km of 15/20, en dat zal niet gaan veranderen als de kleine er is…
Daarbij doe ik altijd de boodschappen, dus moet ik daar ook rekening mee houden…
Nu de vraag wat het handigste is… Een mamafiets met voorop een zitje en achterop fietstassen, of een bakfiets en daarnaast een goedkope fiets voor de tochten…
Wat zouden jullie doen?
Tja wat zou ik doen. Wij hebben beide. Bij mijn 1e ook een mamafiets aangeschaft, mijn fiets was aan vervanging toe en aangezien we toch meer dan 1 kindje wilden leek me dat voor de aankomende jaren wel handig. En dat is het ook, ik vind mijn fiets super fijn fietsen en handig als je de kids moet vervoeren. Ik heb een rek voorop zodat ik ook nog een krat kan vervoeren, achterop 1 fietstas en aan de andere kant het rekje voor de buggy. Kan zo dus bepakt en bezakt met 2 kinderen weg. Boodschappen laten wij altijd bezorgen dus dat was voor ons geen issue, maar met mn krat voorop en fietstas achterop kan ik redelijk veel kwijt.
Toen werd baby 2 eind maart geboren. In de zomer kon hij nog niet zitten en dus niet mee op de fiets. Toen hebben we besloten een bakfiets te kopen, waar hij gewoon in de maxi cosi mee kon. Heerlijk in de zomer gefiets naar het strandje en het park. Nu hebben wij geen super de luxe bakfiets, maar gewoon een simpele 3 wieler met 3 versnellingen en daar fietsen we wel stukken tot een km of 10 mee. Toen baby 2 zo klein was gingen we sowieso niet zo ver fietsen omdat ook in de maxicosi het nogal wel een gehobbel was en hij fietst toch wel te zwaar om grote bruggen mee over te fietsen. Maar we gebruiken hem dus wel veel voor stukjes in de buurt. Naar het strandje is het super handig, we laden hem vol met alle zwemspullen, parasolletje, koelbox en gaan met die banaan.
Maar gaan we echt op fietstochtjes, dan pakken we toch liever de gewone fietsen. Ook met naar school brengen van de oudste pak ik liever mijn gewone fiets (alleen als er veel sneeuw ligt/ glad is pak ik liever de 3 wieler bakfiets). Aan mijn antwoord heb je dus helemaal niets
Nu heeft een kennis van mij een 2-wieler bakfiets met 7 versnellingen (en ze zijn er zelfs electrisch) en die fietsen er wel de grote brug mee over. Maar die was een heel stuk duurder dan onze bakfiets was, dus het ligt een beetje aan je budget.
Voor mijn mamafiets en onze bakfiets hadden we 1 super de luxe bakfiets kunnen kopen, maar dat leek me dan ook weer niet zo handig om geen goede gewone fiets te hebben. Nu met nr 3 op komst verwacht ik de bakfiets ook wat meer te gebruiken, al hoewel de oudste inmiddels zelf kan fietsen.
Misschien dat een niet zwangere een wat samenvattender verhaal kan schrijven :lol: Je moet dus ff naar je budget kijken en of je ook veel alleen op je fiets doet (naar je werk fietsen bv).
Naar het werk hoef ik niet te fietsen… Das 2 minuten lopen…
Gaat vooral om boodschappen, wandelingetje in het bos, naar de stad, en als het goed weer is een stukje van een km of 15/20…
Hier geen bruggen om overheen te fietsen, maar wel soms kleine paadjes…
We hebben voor de honden een fietskar (doggyride), dus misschien dat we daar een maxicosi/babyschaal in kunnen maken…
Gelukkig heb ik nog even om te besluiten wat we doen eerst nog tot juli voor het uberhaubt geboren wordt maar dacht, ik vraag hier vast om ervaringen
Je hebt ook fietskarren die je voor je fiets kan hangen, en dan als kinderwagen kan gebruiken.
Ik heb nu een mamafiets, prima fiets voor 2 kindjes.
Maar de oudste kan nog geen grote afstanden fietsen (en ik durf het ook nog niet zo goed aan om naast haar te fietsen ipv te lopen…) en de jongste wordt voorop eigenlijk te zwaar…
Wij denken aan zo’n karretje; 2 kids in de kar, en eentje achterop.
Weet alleen niet meer zo goed hoe zo’n ding heet :think:
In een fietsstoeltje kan een baby natuurlijk voorlopig ook nog niet mee.
Voor de jongste hebben we ook een maxicosi drager gebruikt, achterop de fiets. Ging ook prima. Gebruikte ik niet voor lange afstanden!
@Liesbeth wrote:
Je hebt ook fietskarren die je voor je fiets kan hangen, en dan als kinderwagen kan gebruiken.
Ik heb nu een mamafiets, prima fiets voor 2 kindjes.
Maar de oudste kan nog geen grote afstanden fietsen (en ik durf het ook nog niet zo goed aan om naast haar te fietsen ipv te lopen…) en de jongste wordt voorop eigenlijk te zwaar…
Wij denken aan zo’n karretje; 2 kids in de kar, en eentje achterop.
Weet alleen niet meer zo goed hoe zo’n ding heet :think:
In een fietsstoeltje kan een baby natuurlijk voorlopig ook nog niet mee.
Voor de jongste hebben we ook een maxicosi drager gebruikt, achterop de fiets. Ging ook prima. Gebruikte ik niet voor lange afstanden!
Wij hebben een fietskar die je achter je fiets hangt en idd als kinderwagen kan gebruiken, alleen is hij dan wel erg breed! Verder wel fijn met zonnescherm en muskietennet, allerlei handige opruimvakjes.
En een Gazelle Cabby? Die heeft ook beugels voor een Maxi Cosi!
Bak is opklapbaar voor stalling, lijkt mij een goede!