Mamafiets of fiets met derieur; ik ben eruit!

Femmie, als ik jou zo hoor dan kan je volgens mij beter voor ene gewone fiets gaan en dan een fietskar erachter!!

Zelf heb ik eerst een gewone fiets gehad, ging prima, alleen het probleem wat ik kreeg is Matthijs vanuit de buggy in de fiets zetten.

Als ik eerst Matthijs in het fietsstoeltje deed en daarna de buggy, viel mijn fiets om.

Als ik het andersom deed, moest ik kindlief gewoon op de grond zetten…(en dan steeds wegkruipen grrr)

Nu heb ik 2 jaar een moederfiets (sparta trendy)

Bovengenoemd probleem is helemaal verholpen, maar jemig dat ding fietst me toch zwaar!!!

Nu met beeb 2 op komst, komt er een fietskar bij!! Ik zit er over te denken om dan de moederfiets in te ruilen voor een gewone fiets…

Succes met je beslissing!! :wink:

Ik denk dat een moederfiets handig is als je 2 kinderen moet vervoeren die nog niet kunnen fietsen.

Ik ben binnen een jaar toch weer mijn oude barrel gaan gebruiken en heb daar een achterzitje op gezet (daar kunnen ze namelijk ook meteen in :wink: ).

Dit fietst gewoon zoveel beter!

De moederfiets bewaar ik nog voor als er nog een 2e komt en Maaike dan nog niet zelf fietst.

Ik vind die karretjes achter zo’n fiets altijd een beetje griezelig omdat ik altijd bang ben dat automobilisten dat over het hoofd zien :shifty: .

Maar als ik jou zo hoor zo ik geen moederfiets kopen!:

• fietst veeeeel zwaarder (heel irritant zeker bij langere stukken)
  • echt minder wendbaar (al went dat wel).
  • het is eigenlijk voor zo’n korte periode (tenzij je dus ‘snel’ een tweede krijgt).
  • Als je wel 2 kindjes moet vervoeren op den duur zijn er nog van die halve fietsjes, fietskarren enz; die je tenminste ook los kan koppelen :wink: .

Zo ben ik overtuigend genoeg? :mrgreen:

Mamalien, hihi ja hoor je bent zeker overtuigend genoeg!

Ik heb mijn keus inmiddels ook gemaakt: Ik ga voor mij oude vertrouwde fietsje!

Thx voor alle reacties meiden, heeft me goed geholpen :-*

(sorry kan geen beter plaatje vinden online)

Met deze fietstassen :inlove:

(wel een beetje wit, das wel besmettelijk dus mijn enige reden tot twijfel nog, maar ze matchen zo mooi bij de fiets :roll: )

Minnie, ik heb begrepen dat je op deze fiets ook een dubbel standaard kan laten zetten zodat ie ook gewoon recht stabiel kan staan. Dus dat probleem valt ook te verhelpen. Haha we bouwen deze fiets gewoon half om tot een mamafiets, alleen dan met super veel comfort :mrgreen:

Mooie fiets femmie!! Welk merk is het??

Ik heb precies dezelfde overwegingen als jou…ik wil een fiets die ook zonder zitjes nog lekker rijdt (en oogt :wink: ) en als ik dan lees dat je hier ook een dubbele standaard op kan zetten dan denk ik dat dit een goede keus is! Jammer dat ik eerder met beeb op die fiets kan, anders had je mij mooi kunnen vertellen hoe t bevalt!!