Mama ziek kan niet eten/drinken,Morgen operatie+wat vragen

Heb een vraagje,

Ik ben sinds vrijdagnacht erg ziek en het blijkt dat mn keelamandelen zwaar ontstoken zijn, ik heb daardoor al 3 dagen amper gegeten of gedronken omdat het niet lukt. Mn keel en tong is zo opgezet dat het niet lukt ben ook aardig benauwd. Door dit alles ben ik nu 1 kg kwijt ik probeer zoveel mogelijk binnen te krijgen maar het gaat echt niet.

heb zaterdag maar 1 broodje gehad met 3 glazen water, zondag een bolletje en wat slagroom ijs en 2 glazen water en vandaag alleen paar stukjes slagroom ijs en 4 glazen water. Wou nog vla maar het slikken lukt gewoon niet, de pijn is killing :?

Maar ik geef Indy nu nog de ochtend en avond Bv in hoevere is het schadelijk voor haar? omdat je niet teveel mag afvallen ( en voldoende moet eten) tijdens de bv periode en het gaat nu wel heel snel :cry:

Tjonge, dat klinkt akelig joh :frowning: Heb je medicatie meegekregen?

Doordat je ziek bent, verlies je ongewild in een snel tempo gewicht. Daardoor kan het zijn, dat er idd een bepaalde hoeveelheid afvalstoffen in je melk terecht komt. Uit onderzoeken is echter gebleken, dat het geven van borstvoeding juist een bepaalde mate van bescherming biedt tegen de mogelijke effecten van verontreinigende stoffen in moedermelk. Alles wat borstvoeding te bieden heeft, maakt dat daar ook in minder ideale omstandigheden nog steeds de voorkeur naar uit gaat.

Wellicht kan dit kritische artikel van Canadese kinderarts Jack Newman over verontreiniging en babyvoeding je geruststellen? bv.com-toxines en babyvoeding

Sterkte en beterschap!

Dank je wel!

Nee, helaas krijg je er geen medicatie voor :? enige advies wat je krijgt is uitzieken en max 8x paracetamol per dag en koude dranken en vloeibaar koud eten. Ik mag geen stukken eten omdat mn keel zo dik is ivm beschadigingen van scherpe stukjes.

ik ben 4 jaar geleden tijdens de borstvoedingsperiode van Veron, hij was toen 6 weken, ziek geweest… Wij hadden toen buikgriep en ik heb 2 dagen niks binnen gekregen en was zwaar verzwakt…

(kraamvrouw, volledige bv gevend en dan ook nog ziek erbij)… Veron is in die week afgevallen maar de week erop haalde hij het helemaal weer in…

Proberen je vocht aan te vullen in ieder geval zodat je vochtgehalte en je productie enigzins op peil blijft, zodra je beter bent dan komen de voedingstoffen weer wel en is de borstvoeding zo weer op peil…

Enorm veel beterschap gewenst…

grts patricia

@chantal!! wrote:

Nee, helaas krijg je er geen medicatie voor :?

Weet je toevallig of dit standaard zo is of dat je dit advies hebt gekregen omdat je bv geeft? Als dat laatste het geval is, dan is het goed om te weten dat heel veel medicijnen wel kunnen worden gebruikt tijdens de bv-periode. Het is dan de moeite waard om je huisarts dit verder voor je uit te laten zoeken.

Beterschap Chant, vervelend dat je zo’n pijn hebt, kindjes ook niet echt meewerken en je zo afvalt nu. Hopelijk ben je snel opgeknapt :hug: :-*

@Yvonne Z. wrote:

@chantal!! wrote:

Weet je toevallig of dit standaard zo is of dat je dit advies hebt gekregen omdat je bv geeft? Als dat laatste het geval is, dan is het goed om te weten dat heel veel medicijnen wel kunnen worden gebruikt tijdens de bv-periode. Het is dan de moeite waard om je huisarts dit verder voor je uit te laten zoeken.

De arts bij de huisartsenpost zei dat het eigenlijk geen nut had om antibiotica voor te schrijven, aangezien ik met antibiotica net zolang last zou hebben als zonder. Het is beter dat je eigen lichaam de ontsteking te lijf gaat zei hij.

Babylover thanks, probeer vandaag zoveel mogelijk te drinken.

Gaby thanks…

@chantal!! wrote:

@Yvonne Z. wrote:
@chantal!! wrote:

De arts bij de huisartsenpost zei dat het eigenlijk geen nut had om antibiotica voor te schrijven, aangezien ik met antibiotica net zolang last zou hebben als zonder. Het is beter dat je eigen lichaam de ontsteking te lijf gaat zei hij.

Een echte amandelontsteking is toch wel heel goed te verhelpen met AB hoor. Ik heb helaas ervaring, en weet dat het met AB binnen 1 a 2 dagen veel beter gaat. Bovendien kan zo’n ontsteking gevaarlijk zijn. Ik zou het toch nog eens navragen hoor. 't Is zooo pijnlijk he :?

Sterkte in ieder geval :hug:

Hanneke dat meen je niet :shock: , :evil: arts :wall: .

Ik zal morgen eens bellen naar mn huisarts of ik nog wat kan krijgen ondanks ik dan mn 5e dag dat met die ontsteking in ga.

Dit is gewoon geen doen, krijg mn mond amper open heb gewoon het gevoel dat mn keel en tong 10x zo dik is als normaal :roll:

Heb over de hele dag ook amper gepraat en dat met 2 kids thuis :lol: alles maar met gebaren en als ze het niet snapte een beetje fluisteren, want hoe meer ik praat hoe meer pijn…

@chantal!! wrote:

Hanneke dat meen je niet :shock: , :evil: arts :wall: .

Ik zal morgen eens bellen naar mn huisarts of ik nog wat kan krijgen ondanks ik dan mn 5e dag dat met die ontsteking in ga.

Dit is gewoon geen doen, krijg mn mond amper open heb gewoon het gevoel dat mn keel en tong 10x zo dik is als normaal :roll:

Heb over de hele dag ook amper gepraat en dat met 2 kids thuis :lol: alles maar met gebaren en als ze het niet snapte een beetje fluisteren, want hoe meer ik praat hoe meer pijn…

Ik ben een jaar geleden bijna in het ziekenhuis beland. :?

Ik krijg altijd standaard AB, omdat ik iets aan mijn hart heb, en dan moet het. De AB die ik kreeg sloeg niet aan, en ik werd echt doodziek. De arts die ik in het weekeinde kreeg zei dat er gevaar is voor een infectie die je bloed doorgaat. Ik had dan ook alle lymfeklieren opgezet, een dikke tong en een dikke hals, heel eng. Ik kreeg toen AB mee, en dat moest binnen 2 dagen werken, anders werd het een ziekenhuisopname…Gelukkig werkte het prima, maar ik ben wel heel erg geschrokken toen. Wanneer ik dit verhaal nu aan anderen vertel, hebben ze allemaal wel iemand in de familie of zelf meegemaakt die dit verhaal herkennen. Vandaar dat ik met een amandelontsteking tegenwoordig nog voorzichtiger ben…Nu zit ik ook wel met dat hart-verhaal, dat is natuurlijk medisch weer een ander verhaal, maar toch…

Ik zou er idd een belletje aan wagen, want dit lijkt me echt geen gewone keelpijn/ontsteking hoor.

Sterkte nogmaals :hug:

Ben je al een beetje opgeknapt Chant, of nog keer naar HA gegaan? :hug:

Moest eigenlijk nu worden opgenomen ivm vocht maar wil nog even bij mannetje en mn kindjes zijn. En miss de ene laatste bv geven :cry:

Krijg gewoon geen vocht binnen en ben bijna uitgedroogt, heb een abces in mn keel.

Morgenvroeg kan ik bellen voor een opname en dan wordt ik 's middags geopereerd.

Kan ik na een narcose nog bv geven? zo niet na hoeveel dagen? kan ik het dan nog op peil krijgen met veel drinken?

Zie er enorm tegenop Y.eline redt zich wel maar Indy he, ze is nog zo klein ben nog nooit zolang bij dr weg geweest ppff :cry:

geen ervaring mee met narcose en dan weer voeden??

MIsschien iemand van het vbn bellen of op borstvoeding.com even kijken of er een topic is erover, of zelf een topic starten…

Heel veel sterkte, en beterschap…

grts patricia

in principe mag je na een narcose weer voeden als je wakker en helder bent.

Dat is dus best snel weer :thumbup:

Beterschap alvast.

@chantal!! wrote:

Moest eigenlijk nu worden opgenomen ivm vocht maar wil nog even bij mannetje en mn kindjes zijn. En miss de ene laatste bv geven :cry:

Krijg gewoon geen vocht binnen en ben bijna uitgedroogt, heb een abces in mn keel.

Morgenvroeg kan ik bellen voor een opname en dan wordt ik 's middags geopereerd.

:shock: Jeetje, dat is schrikken zeg, wat akelig dat het zo uit de hand is gelopen joh :frowning:

@chantal!! wrote:
Kan ik na een narcose nog bv geven? zo niet na hoeveel dagen? kan ik het dan nog op peil krijgen met veel drinken?

Op bv.com is bij de fabeltjes het volgende te lezen:
Als de moeder een operatie ondergaat, moet ze een dag wachten voordat ze weer zelf kan gaan voeden

Niet waar!
Zodra de moeder bij is en zich ertoe in staat voelt, kan zij onmiddellijk na de operatie borstvoeding geven. Noch de medicijnen die tijdens de narcose zijn gegeven, noch de pijnbestrijding en de antibiotica die daarna zijn gegeven, maken het noodzakelijk voor de moeder om te stoppen met borstvoeding geven, behalve in uitzonderlijke situaties. Verlichte ziekenhuizen zullen ervoor zorgen dat het mogelijk blijft de borstvoeding volledig voort te zetten als de moeder of de baby opgenomen moet worden. Veel regels die de borstvoeding inperken, zijn er meer voor het gemak van het personeel dan voor het welzijn van de moeders en hun baby's.

Je kunt je meisje dus gerust weer bij je aan de borst nemen zodra jij je daartoe in staat voelt :hug:
Ik kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt over de impact die dit alles op je melkproductie heeft. Maar weet je, jij en je dochter hebben met een borstvoedingsperiode van ruim een jaar een enorm stevige basis gelegd voor een goede melkproductie. Je kunt je melkproductie straks na de operatie een boost geven door vaker te gaan voeden (en idd zelf weer beter kunnen eten en drinken), je last dan dus eigenlijk zelf als het ware regeldagen in :thumbup:

@chantal!! wrote:
Zie er enorm tegenop Y.eline redt zich wel maar Indy he, ze is nog zo klein ben nog nooit zolang bij dr weg geweest ppff :cry:

:hug: Heh toch, ik voel zo met je mee.... Heel veel sterkte gewenst, zorg er maar voor dat je je meisje na de operatie weer heel snel in je armen hebt!

Bedankt allemaal :-* Yvonne bedankt voor de uitleg, ben erg blij dat het kan.

Heb vanaaf wel een flesje kv gegeven want lijkt me niet slim toe om te voeden aangezien ik zelf bijna uitgedroogt ben. Morgenavond ga ik zelf weer voeden :thumbup: dan heb ik een paar uurtjes infuus met vocht achter de rug.

Heb nu wel zoiets van hhmm had me moeten laten opnemen voor infuus maar ja mannetje en mn meisjes he :inlove:

FF plakken en knippen hoor van mn hyves af :wink:

Ben weer thuis, bij de KNO arts geweest en mn amandelen waren iets geslonken van de antibiotica maar er zat nog wel een fikse ontsteking. De arts durfde nu niet te opereren ivm bloedingen die kunnen optreden omdat mn aders verwijdt zijn door de ontsteking en ik te zwak ben nu waardoor het herstel heel lang gaat duren. Dus weer thuis 2 weken antibioticakuur afmaken en veel proberen te drinken. Wil het niet kan ik gelijk weer heen ook dit weekend en dan ondernemen ze toch aktie ondanks het risico. Dus moet nu zoveel mogelijk drinken en duimen dat de antibiotica zn werk doet. 2 november heb ik weer een afspraak als mn keel en amandelen dan rustig zijn wordt de operatie gepland want ze moeten er gewoon uit. BEDANKT ALLEMAAL VOOR DE LIEVE WOORDEN :-*

Jeetje wat heftig zeg! Hoe gaat t inmiddels??

Hai,

Op dit moment gaat het vrij goed, geen pijn meer gelukkig en heb nog 4 dagen antibiotica voor de boeg.

Ben alleen nog erg slap/duizelig en moe maar dat komt ook wel goed.

Nu nog 5 weken wachten en dan wordt de operatie geplant, zie er enorm tegenop bah! maar het moet gewoon wil niet weer zoveel pijn hebben :shifty:

Gelukkig is de bv sinds het weekend ook weer een beetje op peil want ze drinkt nu goed door en is tevreden :thumbup: