Mama`s die Sap-Simplex en Infacol hebben gebruikt?

Welke hadden bij jullie het meeste effect?

Nienke crepeerd soms echt vd pijn vd krampen…Haar gezicht loopt vuurrood aan, overstrekt zich zelf helemaal, spartelt met haar beentjes en huild alsof we haar iets aandoen…

Ik heb met Marit Sap-Simplex gebruikt en dat gebruiken we nu ook bij Nienke maar vind het niet de gewenste werking hebben…

Vanwege de goede verhalen over Infacol en een beetje radeloos zijn wil ik dat maar eens proberen…

wie van kok heeft beide middelen gebruikt en wil hier ene mening over kwijt? :wink:

Infacol hielp hier erg goed :thumbup:

@Karin1981 wrote:

Infacol hielp hier erg goed :thumbup:

Hier ook, Riley krampjes, Riley krijgt infacol, Riley is binnen 5 min stil… :inlove:

over dat andere heb ik geen ervaring

wij gebruiken infacol nu sins een week of 4 en we hebben een heel ander kind veel vrolijker zonder pijn, zonder huilbuien, ik zou het in iedergeval proberen…

Hier hielp cinababy van vsm prima

inflacol is de lichtere versie op sap simplex :wink:

alleen sapsimplex is makkelijker te doseren en makkelijk omdat het in het flesje kan

maar hier bij bijde niet het gewenste effect

leek wel erger te worden

nu wij de voeding dikker gemaakt hebben met nutiton gaat het al heel veel beter

ook gebruiken wij de s fles van drifrax en tussendoor veel boertjes laten

hoe sneller ze de lucht kwijt zijn via boven

hoe minder last ze van hun buikje en beneden hebben

Liamama, bedankt voor de tips, maar die helpen hier jammer genoeg ook niet al te best…

Dat infacol een lichtere versie was van sap-simplex wist ik niet :think: …We proberen het gewoon even met infacol, en zien het dan wel weer…ik kan de jbm ook nog wel eens ophogen :think:

Nienke moet gauw wat ouder worden denk ik zo :shifty:

Ik heb hier zowel Sab Simplex als Infacol gebruikt en ben het meest te spreken over Infacol, je doet er een stuk langer mee ondanks dat de dosering lager is en ze hebben het gewoon bij het kruidvat en de DA.

1 pipetje door het flesje mengen (dus niet zoals in de bijsluiter staat in het mondje spuiten) en de krampjes bleven HELEMAAL weg.

Je ziet ook in het flesje wat er gebeurd met de luchtbellen als je er Infacol doorheen doet.

Schud maar eens goed met een flesje zonder Infacol en dan eens met infacol en let goed op de luchtbelletjes :wink:

Het gaat om de werkzame stof Simeticon alleen is de concentratie in Infacol iets lager, nl. 40 mg/ml. in Sab Simplex. is het 69,19 mg/ml.

Verder kun je Infacol dus op de zelfde manier als Sab Simplex gebruiken, gewoon door het flesje mengen.

Infacol werkte perfect.

We zijn het zelfs gaan gebruiken op aanraden van de kinderarts.

Je moet het wel even een week de tijd geven voordat je het juiste effect ziet en ook echt elke keer voor iedere voeding geven.

Super spul :thumbup:

dat je inflacol ook door de fles kon doen wist ik niet

maar denk wel dat het per kindje verschillend is wat wel en niet werkt

hier werkte het juist niet

in heb begin leek van wel

daarna leek het wel erger te worden huilen en dan flinke scheetjes laten

heel zielig

nu een andere fles en nutriton door de voeding

en zijn vrijwel krampjes vrij

infacol werkte hier echt prima bij Roman. heb het gebruikt vanaf een week of 4-5 tot een week of 8?10?.

helaas kon niemand me vertellen of je er wel zolang gebruik van kom maken, zelf CB wist er nog niet veel van, en ook de drogist stond met mond vol tanden.

Ik hoop dat Infacol gaat helpen!!

@Ninja wrote:

infacol werkte hier echt prima bij Roman. heb het gebruikt vanaf een week of 4-5 tot een week of 8?10?.

helaas kon niemand me vertellen of je er wel zolang gebruik van kom maken, zelf CB wist er nog niet veel van, en ook de drogist stond met mond vol tanden.

Ik hoop dat Infacol gaat helpen!!

Wij hebben het zeker een half jaar gebruikt, en ik had gewild dat ik het eerder ontdekt had.

Omdat Abby prematuur was en véél krampjes had, heeft ze 2 keer een liesbreuk ontwikkelt door de druk van haar darmpjes.

Ik weet zeker dat Infacol hier een positief effect op gehad zou hebben, hoewel het die liesbreuken ws niet voorkomen had, had het de tijd tot de operatie ws een stuk aangenamer gemaakt omdat tijdens krampjes die darmlus weer door het gat geduwd werd.

Ik zweer echt bij Infacol en zal het bij een volgende ook weer gaan gebruiken.

de Cb verpleegkundige zei nog wel dat ze had gehoord dat het lichaam het (infacol) meteen weer uitstoot…dus volgens haar ook geen probleem. maar bij mijn zusje zei de arts niet langer dan 2 weken…dus lekker tegenstrijdig niet?

infacol :thumbdown: :thumbdown: :thumbdown:

sab simplex :inlove: :thumbup: :inlove: :thumbup: :inlove:

Ik las op t flesje dat je van infacol ook dubbele dosering mag gebruiken.

Iemand die dat gedaan heeft? En was het zo dat een dubbele dosis wel verschil maakte als het gewoon helemaal niet hielp?

Wij gebruiken op aanraden van de HA infacol, maar ik heb nog niet het idee dat t helpt (eerder ook gebruikt, ook toen niet dat idee).

voor krampen hebben wij cinababy gebruikt en later optiflor start… wel duur, maar werkte goed.

cinebaby werd ons aangeraden door een tante van hub maar had bij ons niet het gewenste effect.

Wij gebruiken nu infacol en dat werkt echt super ze heeft nog wel een beetje last van krampjes maar laat nu vol op windjes en boertjes en voordat we infacol gebruikte deed ze dat nauwelijks tot gewoon helemaal niet

Ook wij gebruiken Infacol. Hij laat idd veel meer windjes en boertjes maar heeft haast geen pijn meer bij de krampjes.

Als hij toch een erge aanval ( in de avond)heeft dan geven we wat Cinababy.

hier sab simplex gebruikt en dat werkte prima :thumbup:

heb nog een flesje liggen, komt goed van pas voor als onze tweede kindje last mocht krijgen.

Let wel op de datum he :wink:

Maar hier ook een sab simplex fan!!! :dance: