Mama met vriendin op vakantie zonder kids...

Hallo,



Ik ga over 11 dagen met mijn vriendin op vakantie voor 11 dagen naar Spanje.



Het is namelijk zo dat mijn vriendin haar vriend niet mee kon ivm werk en mijn vriend niet op vakantie wil/gaat omdat hij vliegen niks vind en momenteel een hoop andere dingen aan zijn hoofd heeft zodat hij er toch niet echt van kan genieten, ik ben het daar niet echt mee eens, omdat je wel degelijk op kan knappen van een vakantie, maar dit is niet het punt.



Dus hebben wij besloten om samen te gaan en de kids thuis te laten.



Mijn vriendin haar kids gaan met haar exman op vakantie en mijn kind van bijna 2 gaat naar opa & oma, dit omdat mijn vriend moet werken.



Maar nu het dichterbij komt wordt ik zenuwachtig, als ik er aan denk voelt het heel raar om straks bij haar vandaan te zijn, terwijl ik weet dat het allemaal goed gaat komen en ze het naar haar zin heeft bij opa & oma.



Mijn vraag is zijn er meer mama’s en of papa’s die (samen) op vakantie gingen zonder de kids, en hoe ervaarden jullie dit?.



Aan de ene kant heb ik het echt wel even nodig, er zijn bij ons de nodige dingen gebeurt in de relatie en er omheen, maar toch dat gevoel…



Groetjes, Naat.

Ik ben nog niet gegaan. Maar ga samen met me vriend een weekje weg. Deels omdat we echt even samen weg willen (is serieus even goed voor ons) … en deels omdat Joy gewoon niet mee kan. Ze is al helemaal vanslag als we ver met de trein gaan dus dan gaan we geen 8dagen naar Turkije, naar me familie met haar, wat ik liever wel zo had gehad want zij willen haar ook zien, volgend jaar misschien! Dan gaan we gewoon lang…



Maar nu dus niet…

En deels zie ik er ook wel tegen op.

Maar andere kant ik weet dat ze heel goed is bij mn ouders. Ze is er echt thuis. En ik zorg wel dat ik via webcam elke dag eventjes contact heb met haar (en me pa hihi) en als dat niet had gekund zou ik bellen uiteraard.



En ik denk dat t best te doen is. Me vriend (militair) is vaak weg ivm oefening of andere dingen en hij vind t ook wel is niet leuk maar ja gaat ook gewoon goed… Dus dan kan ik het zeker voor een vakantie!! :lol:

Ik zou niet zonder Bas gaan… Wel voor een paar dagen (weekend ofzo) maar niet voor een volle week. Dat zou ik echt niet trekken en helemaal niet van de vakantie genieten, echt niet. (Dat wil je denk ik niet horen, sorry :roll: )



Ik ga dit jaar met drie vriendinnen én Bas naar Egypte, en vorig jaar ben ik met één vriendin én Bas op vakantie gegaan.

Ik ben vorig jaar met mn zusje 5 dagen naar Mallorca gegaan. Anoek was toen pas 4 maanden (en ik nog vol met hormonen :shock: )

Ik vond het vréselijk !! Wat ik heb ik een heimwee gehad zeg, gelukkig had ik maar afgesproken om 5 dagen te gaan. Nee ik vond het niets…

Was blij dat ik thuis was.

Ik vind het fijn voor je dat je toch op vakantie kunt gaan, maar ik zou zelf nooit zo lang bij Arwen weg kunnen zijn. We gaan zelf in september op vakantie naar Kreta, maar dan gaat ze lekker met ons mee! Ik zou gék worden van het haar missen.

Nee, ik zou nooit zonder Joost op vakantie gaan…Vind het al erg dat ik hem elke week 2 dagen moet missen als oma oppast en hij daar blijft slapen.

Vakantie is voor je ontspanning en ik ontspan echt niet als ik hem mis…



Hoor vaak van anderen dat ze het heelrijk vinden een weekje zonder kids dus misschien valt het je wel heel erg mee…



Probeer er van te genieten …

Vorig jaar ben ik noodgedwongen voor mijn werk 10 dagen in het buitenland geweest. Ik dacht dat ik ziek zou worden van ellende. :roll: Eigenlijk heb ik het enkel de 4e/5e dag een beetje moeilijk gehad en waren de dagen sneller om dan gedacht. De kleine was ook afwisselend bij mijn moeder (waar hij kind aan huis is en met regelmaat van de klok een nachtje slaapt) OF hij was bij papa thuis.



Nu gaan de papa en ik in september 7 dagen samen weg… De kleine man gaat naar oma. Nu met de 2e onderweg zal dit wel de laatste keer in de aankomende jaren zijn denk ik :wink: dus we “nemen” het er nu nog even van EN ik vind het te ver vliegen voor hem voor een weekje (11/12 uur)



Hij is ook al bijna 3 dus ik vind persoonlijk dat dat moet kunnen. Ook wij hebben even kwaliteit-tijd samen nodig voordat het 1e baby jaar weer begint ( waarin je in mijn ogen toch minder tijd voor elkaar hebt, hoe je het ook wend of keert) …



Ik heb er alle vertrouwen in dat beide partijen het erg naar hun zin gaan hebben. Dat is zeker een voorwaarde, anders ga je niet met een gerust hart lijkt me.



Oma zal na 8 dagen wel afgeknoedeld zijn :mrgreen: Gelukkig is oma begin 50 dus kan ze nog een hoop hebben :wink:



Ik wens je heel veel plezier… wij hebben er (ondanks het gemis wat er vast even zal zijn) ook erg veel zin in :thumbup:

Nou ik zou zeggen : geniet er van !



Natuurlijk ga je je kleine missen, ook niet gek lijkt me. Maar ik ben op huwelijksreis met mijn man geweest en we zijn 8 dagen weggeweest. Heerlijk vonden we het. Natuurlijk hebben we Jelle erg gemist, maar we wisten dat hij prima bij opa en oma zou hebben. Dus dat maakte gewoon prettig qua missen.



Dus ja, ik ben niet zo moeilijk merk ik, ik kan niet zonder Jelle maar kan genieten als ik even wat tijd voor mijzelf en mijn man hebt. Dus als je denkt dat je met je vriendin een geweldige tijd zonder verveling gaat doorbrengen, zeker doen ! Missen na je kids toe hoort er gewoon helemaal bij … !



Maar soms heb je het gewoon even nodig en daar vind ik dat er niks mis mee is. De ene ouder kan na 3 dagen al niet zonder zijn / haar kinderen, maar de andere kan gemakkelijk ff een weekje weg …



Veel plezier in elke geval en maak er iets van !

Doen!

Voor je het weet ben je weer thuis.



Wij zijn 4 dagen naar Praag geweest en pas in het vliegtuig terug miste ik onze boef. We hebben juist heerlijk genoten en de dingen gedaan die je met kinderen niet doet. Tevens wist ik gewoon dat onze boef het zo naar zijn zin had bij opa en oma, dat maakt het dus wel makkelijker.

Ik herken je gevoel wel… :shifty:



Vorig jaar ben ik voor het eerst een weekend zonder Quentin geweest, maar mét m’n vriend, zijn we naar Lowlands gegaan… Een heel weekend… Het hele weekend ging het heel goed, tótdat ik op zondag een sms van m’n zusje kreeg, dat Quentin zo ontzettend lief was en knuffelig enzo… Ik begon daar midden in die tent te janken zeg, niet normaal… :silenced:



Toen miste ik hem echt heel erg… En ik zei daarna ook direct tegen m’n vriend: ‘Een weekend vind ik leuk en daar geniet ik ook echt van, óndanks m’n gejank… Maar een hele week, of langer? Geen haar op m’n hoofd die dááraan denkt!’ … :shifty: :mrgreen:



En volgend weekend gaan we weer samen naar Lowlands, en is Quentin de eerste dagen bij m’n zusje en zwager en de laatste dagen bij m’n ouders… Ik kijk er zooooooooooooooooooo naar uit… :dance: Ook al ga ik Quentin tóch missen natuurlijk, maar ach… Een weekend vind ik nog net te doen… :wink:



Maar ik zou er (nu er toch al geboekt is enzo, neem ik aan?) gewoon lekker van proberen te genieten… En niet al teveel bellen of smsen, maar ook je rust pakken… :-*

Niet te veel bellen en smsen



wa’s da ??? :mrgreen:



Ik deed elke dag ff smsen naar Mams hoe het met Jelle was.

Maar ze let wel op wat ze zegt anders ging ik hem nog meer missen.

Kan door mijn slechthorendheid moeilijk bellen, maar heb hem wel ff aan de foon gehad, moest ik toch ff traantjes prikken hihi !



Dus ja, smsen mag zeker, moet je ook doen als je een hoge rekening wilt :shifty: maar als het niet hoeft niet doen ! :wink:

Naat heel veel plezier en geniet ervan. Voor je kindje wordt ongetwijfeld heel goed gezorgd. Lekker genieten en bakken daar op het zonnige strand.

Hartstikke bedankt voor al jullie woorden!.



Ik had ook nooit verwacht van mijzelf om alleen op vakantie zonder haar te gaan, maar ik heb ook best het een en ander meegemaakt, waardoor ik merk dat ik er wel even tussenuit wil, ook om dingen op een rijtje te zetten.



Heb er echt wel heel veel zin in om weer even tijd voor mijzelf te hebben en weer lekker even weg te gaan. En aangezien mijn vriendin ook zonder kids gaat kan ik het echt niet maken tegenover haar om mijn kleine me te nemen.



Ze slaapt toch nog 1 keer per dag en Kers is echt niet dat ze 's avonds tijdens een terrasje in slaapt valt in de buggy, dus al met al gaan we samen en hoop ik echt even weet tot mijzelf te kunnen komen.



Liefs, Naat.

Nou jullie gaan beide zonder kinderen !



Dus als je eens ff een klein huilbuitje hebt omdat je je kleine zo mist, begrijpt zij wel helemaal hoe je je voelt … lijkt me ook best een heerlijk gevoel, dat er iemand is die je kan begrijpen !



Nogmaals : heel veeelll plezier !

wij gaan ook wel es zonder evert op vakantie maar dan alleen als ie zoals nu dus 3 weken bij zijn vader is ivm vakantie… dus ja dan ist misschien ook makkelijk om zoiets te plannen … en het is voor mij ff een fijne onderbreking in die 3 weken zodat ik niet konstant met mijn gedachten bij Evert ben…



dit jaar ben ik dan gewoon 3 weken allen thuis, omdat mijn man moet werken dus … maar goed heb ook genoeg te doen thuis





ik wens jullie een fijne dagen toe en geniet er toch lekker van ondanks dat je zonder kids gaat



liefs miranda :vlinder:

Hoi,



Ik ben net terug van een toernooi (sport), ook anderhalve week zonder mijn dochter. Ik heb er ook pijn in mijn buik van gehad en vond het heel erg. Uiteindelijk is het erg meegevallen. Ik belde haar om de dag even (dat was wel moeilijk), maar verder erg genoten en mij goed kunnen concentreren op wat ik daar moest doen en mijn dochtertje heeft het ook naar haar zin gehad.



Dus ik zou zeggen, ga er van genieten. Ik weet zeker dat je weer lekker uitgerust thuis komt.

Ik ben met een vriendin naar Turkije geweest…Renzo was toen ruim 2,5…Mijn man heeft ook vrij genomen en is met hem samen geweest,ging top!

Ik had de tijd daarvoor er even helemaal doorheen gezeten en ik moest even bijtanken…

Met mijn beste vriendin gegaan 8 dagen waarvan 6 vol.

Soms met bellen had ik het even te kwaad maar heb wel echt genoten!

Ik bedacht me steeds…als ik weer thuis ben ben ik weer voor altijd bij ze (dit was echt een eenmalige actie) en dat ging goed zo kon ik het relativeren en echt genieten!



Veel plezier zou ik zeggen! :thumbup:

slik…nee ik zou het (nog) niet kunnen…



hij heeft wel al 2 keer gelogeert een nachtje…maar dan zijn WE toch allemaal weer blij te samen te zijn…



voorlopig dus (nog) niet… :mrgreen:





maar als je kan :thumbup:



VEEL PLEZIER

Wij zijn 1,5 maand geleden een weekend weg geweest en het viel me heel erg mee hoe erg ik haar miste. We hebben ook geen een keer gebeld omdat ik toch wist dat het allemaal goed ging. Over ruim een week gaan we weer een weekendje weg en ik zie daar helemaal niet tegenop. Ik zal haar missen maar ik weet dat ze het naar haar zin heeft en dat oom, opa en oma die op haar passen haar helemaal zullen verpesten en het is ook wel goed voor ons om wat tijd samen te hebben.