Mama, je moet even een beginnetje maken!

Mijn dochter roept me en ik begrijp meteen wat ze bedoelt en met een glimlach en een liefdesgolf in mijn buik loop ik naar haar toe.

Ze ziet me en steekt met een grijns een mandarijn in de lucht welke ze uit de keuken heeft gepikt. Met alle plezier steek ik mijn nagel onder het frisse schilletje van de mandarijn en help mijn dochter op weg.



Ik weet nog goed dat ik de eerste zin ook vaak tegen mijn moeder heb geroepen en ga even terug in de tijd.



Een heerlijk gevoel dat sommige dingen gewoon precies hetzelfde zijn, zelfs met zoiets simpels als een mandarijn.



Ik vind het zo lekker om door mijn kinderen een blik terug te krijgen van mijn eigen jeugd. De fijne dingen dan he, hopelijk blijven die fijne terugblikken zo. De rest wil ik niet meer weten…

Lief he? Dat is ook hier een veelgezegd zinnetje van mijn jongste :inlove:



Ik zie in mijn kinderen ook veel van mijn jeugd terug, zo leuk om te zien!

ik zag die zin en dacht: dat gaat over een mandarijntje :inlove:

Hmmm ik dacht nu al sinterklaas gedichtjes? Dus ik denk dat ik te weinig mandarijntjes heb gegeten vroeger :mrgreen: . Tja aan komkommers valt weinig eer te behalen…

Ik vraag het nu nog aan m’n vriend, vind het zoooo vies om van dat mandarijnenspul of sinasappelspul onder m’n nagel te hebben :lol:



Dus hier sowieso herkenbaar, grappig dat jij dat vroeger ook altijd aan je moeder vroeg!

:inlove: geweldig!!!



( :roll: vróeg ze dat hier maar… nee, eigenwijze draak wil zelluf doen, en 't lukt 'r nog aardig ook.

Ik vraag trouwens wel steeds aan 'r of ‘mama even een beginnetje moet maken’ :mrgreen: grappig dat dit soort zinnetjes door veel mensen gebruikt worden!)

Idd erg herkenbaar, ik zei het vroeger ook !