Mama is trots!!!!

Vannacht heeft Kevin voor het eerst een HELE nacht in zijn eigen grote bed geslapen.

Van 21:00 tot 08:00!!!

Vanochtend stond Kevin op de overloop te roepen : MAAAMMMMAAA …

Ik was zo trots op mijn grote vent, helemaal alleen in zijn eigen kamertje, in zijn grote jongens bed.

aaah wat goed zeg. Luuk moet nog.

Wat goed zeg!

Jong nog voor zo’n groot bed, maar als het gaat dan gaat het!

Mooie kleuren trouwens!

Wat knap van hem, maar hij heeft dan ook een hele leuke kamer.

Waw :clap:… én een grote tijger (?) die hem beschermt zo te zien :inlove:.

:clap: :clap: :clap:

echt knap…/…

jeetje… Wessel wordt ook zo groot he??? het is nog zo lekker veilig… zo’n ledikantje!!!

zucht…

Goed zeg! :thumbup: :inlove:

Wat goed!! :thumbup:

oohh wat een heeerlijk gevoel is dat he :inlove: :inlove: het is ook een heel mooi kamertje

Wauw, wat knap van Kevin :clap: :clap:

volgens mij heeft ie behalve een nieuw bed ook nieuwe verf op de muren, leuk!

enne stoer dat ie erin blijft!

Spuit 11 leest het nu pas… Heel goed van Kevin! :inlove:

:inlove:

Geweldig!!!

Enneh… Wat ik me nu ook direct afvraag… Wat is eigenlijk een beetje de ‘normale’ leeftijd dat ze naar zo’n bedje gaan? :eh: … :wink:

Yvette: Goede vraag!!!

Ben namelijk nog sterk aan het twijfelen wat de doen als beeb er is…!!! Sanne is dan 22 maanden maar of ze dan al toe is aan een groot bed? :roll: maar ja twee ledikantjes is ook zo’n zonde want sanne krijgt voor de rest wel nieuwe meubeltjes…

twijfel twijfel twijfel…dus een goede vraag…en ben benieuwd naar ervaringen…

Issie, bij ons heeft Femke met 20 maanden een nieuwe kamer gekregen want ook hier werd een baby verwacht. Vanaf moment 1 is het goed gegaan. We hadden het bed in elkaar gezet terwijl zij lag te slapen (middagdutje) op onze kamer. Toen ze het bed zag, kwam er een grote glimlach en acuut werden alle speelgoedbeesten van het ledikant naar het bed versleept.

Ze heeft er vanaf dag 1 goed in geslapen, geen problemen gehad. Ze is 1 keer 's middags uit bed gekomen, maar dat kwam denk ik meer omdat wij op de overloop aan het rommelen waren. Verder blijft ze altijd in bed als ze wakker is, alhoewel ze er makkelijk zelf in en uit kan.

Met deze leeftijd is de spanning nog niet zo groot en denken de kids er nog niet al te veel bij na. Als ze iets ouder zijn, dan vinden kinderen de overstap al snel eng of heel spannend, met als gevolg dat het problemen kan geven. Mijn zus heeft er veel langer mee gewacht en die had bij alletwee het probleem dat ze iedere nacht naast hun bed stonden.

En het is idd zonde als je een tweede ledikant moet aanschaffen. Als je je oudste toch nog in een ledikant zou willen houden, zou je moeten kijken of je die niet van iemand kan lenen voor die paar maandjes.

ohww wat kicken kleuren zeg en wat goed van hem…daar mag mama zeker trots op zijn :thumbup: :thumbup:

@issie wrote:

Yvette: Goede vraag!!!

Ben namelijk nog sterk aan het twijfelen wat de doen als beeb er is…!!! Sanne is dan 22 maanden maar of ze dan al toe is aan een groot bed? :roll: maar ja twee ledikantjes is ook zo’n zonde want sanne krijgt voor de rest wel nieuwe meubeltjes…

twijfel twijfel twijfel…dus een goede vraag…en ben benieuwd naar ervaringen…

Er is toch ook nog een tussenstap? Ik geloof dat het een peuterbed of junior bed heet. Hoef je niet meteen een 1 persoonsbed aan te schaffen. Ze zijn er ook in meegroeibedden, stel je eerst in op “juniorbed-afmeting” en als ze dan groter worden komt het echte 1 persoonsbed aan de orde.

Ik vind het persoonlijk wat vroeg om zo’n kleintje in zo’n giga groot 1 persoonsbed te leggen.

Of je ze nou in een tussenbed laat slapen, of al in een groot bed??

Het bed is dan alleen wat langer, voor de rest is er geen verschil, en het is zonde geld als je eerst zo’n peuterbed (meegroeibed) moet aanschaffen …

Als je een meegroeibed hebt, is dat ook meteen een gewoon 1 pers.bed.

Maar iedereen moet absoluut zelf weten wat 'ie doet. Ik wilde je niet aanvallen. Jullie hebben deze keus gemaakt en dat is dan toch prima. Als Kevin het zo goed doet, was het dus een goed moment voor hem.

Ik voel me niet aangevallen hoor :smiley:

Ik vind het alleen persoonlijk onzin om een tussenbed aan te schaffen …