Mama, ik vind je niet leuk

Gerben wilde vandaag een Piet Piraat cakeje en dat mocht niet van mij(we gaan zo eten) en ineens zegt hij vanaf de bank: mama, ik vind je niet leuk… :cry:



Ik moest wel ff slikken hoor :cry: :cry: :cry: Ik weet wel dat ze dat op een gegeven moment kunnen gaan zeggen(al menen ze er ms niets van) maar nu al?!?!?!



Hij is wel aardig van het pad ivm Sinterklaas en alles eromheen, maar toch… was echt niet leuk om te horen… Omdat hij soms echt een puber is, moet ik me altijd goed realiseren dat hij groeit in zijn doen en laten en me ook goed realiseren om hem complimentjes te geven als hij even stout is geweest en dan ineens toch wat goeds doet, maar als je dit dan hoort… :cry: :cry: :cry:



Hoe gaan jullie daar mee om? Ik ben niet boos geworden en het alleen maar: oh ja? omdat je geen cakeje kreeg? oh… meer heb ik niet gezegd…

ik ken het.

al is het ik vind je niet lief nu verandert in stommerd.



de ene keer reageer ik niet ( als ik er even geen zin in heb dus)

de andere keer zeg ik; ik vind het jammer dat jij mij niet meer lief vind.

ik snap wel dat je boos bent, maar ik vind het wel jammer dat jij mij niet meer lief vind.

of ik zei maar ik vins jou nog wel lief hoor ! ookal ben je nu boos op mij.

Hier word het ook wel eens gezegd als ze iets niet mogen ofzo. We praten er gewoon overheen en schenken er geen aandacht aan, want ik weet dat ie het alleen uit boosheid zegt, het zijn nette woorden en hij meent het op dat moment ook.

Hier worden ook wel eens niet zulke vriendelijke dingen gezegd.



als Samila zegt: ik vind je niet lief, dan zeg ik: vind je me niet lief? En dan zegt ze snel dat ze me wel lief vindt. Zo gaat t eigenlijk altijd…heel apart.

hier hetzelfde hoor… stomme rotmama!!! ik heb wel eens terug geroepen stom rotkind!! toen lag ze helemaal in een deuk ( was een beetje voor het schrikeffect) maar meestal besteed ik er niet teveel aandacht aan laat ik r lekker mokken en komt ze wel weer naar me toe of ik zeg idd ik hou lekker toch nog wel van jou… daar kan ze dan ook wel weer heel boos om worden.

Ik weet ook wel dat het niet echt gemeend is, maar ik schrok er wel van… :oops:

@Judith1 wrote:

hier hetzelfde hoor… stomme rotmama!!! ik heb wel eens terug geroepen stom rotkind!!




:lol: wat komt me dat bekend voor :wink:

ik heb wel eens gezegd; ik vind jou ook wel eens stom.

oh ja vroeg jan?

ik zei ja, als jij zo boos doet en mij stom noemt hihi

en meestal is het dan ook over hahahaaa

Ach, Yoni wilde gisteren al een andere mama zoeken. Ik weet niet eens meer waar het over ging. Maar ze kon niemand bedenken die net zo goed kon voorlezen als ik, dus ze is maar gebleven :wink:



Ik word trouwens nooit boos bij dit soort dingen. Ik ben juist blij dat ze haar boosheid uitdrukt. Waar ze zich veilig voelen doen ze dat. Oké, de manier waarop is niet altijd leuk en dat probeer ik dan uit te leggen. Maar laat haar maar lekker boos zijn op mij. Beter dan dat ze het opkropt. Na een tijdje is het ook wel weer over.

ik ook hoor, maar soms door even gek terug te doen… ( je moet mijn hoofd niet zien als ik zeg stom rot kind nanananaaa, gekke bekken trekkend enzo… ) breekt het even door de boosheid heen, en ach af en toe even lekker laten mokken kan ook geen kwaad

herkenning herkenning…



ik vind jou niet meer lief, ik luister toch nie meer, ik zeg helemaal niks meer, ik praat nooit meer met jou… en zo kan ik nog een heel boek volschrijven… hahahaha… Ik laat me maar wijsmaken dat het de leeftijd is, en dat het overgaat…



Echter, wij dulden geen grote mond in dit huishouden, zeker niet van een peuter van nog (net ) geen meter hoog… dus hij kan meestal zo’n opmerking bezuren in de hoek, of op een stoel… Dan is het ook meestal zo over…

Ik ben ook stom.

Zo zie je maar weer, bijna alle kinderen zeggen dat. Ik trek me er niks meer van aan.

Gisteren was ik weer haar lievelingsmama (van welke mama’s vroeg ik me af)