mama fiets

ik kan er een uitzoeken voor het fietsplan

maaaaaaaaar…helemaal geen verstand ervan.

ik wil met terugtraprem, en niet te felle kleuren.



wie heeft ervaringen en kan me tips geven

in mijn zoektocht naar een mamafiets ben ik geen mamafiets met terugtraprem tegen gekomen. maar als ff googled vind je genoeg websites waar je fietsen kunt bekijken en hier op kok zijn er ook al flink wat topics met dit onderwerp :wink:



wat ik je kan adviseren is om een fiets met 7 versnellingen te kopen. vooral als je vol beladen bent is dat ideaal.



oja, ik heb zelf een sparta amazone trendy met 7 versnellingen. ik wilde perse deze hebben omdat deze een nog lagere instap heeft dan de ander mamafietsen.

en ter aanvulling 28 inch wielen



maar vooral passen… want de fiets die de een fijn vind vind de andere niet fijn.



ik kon bv niet goed op een sparta

Cortina heeft een moederfiets die lijkt op een omafiets met zo’n bakkersrek voorop en die is ook te koop met terugtrap rem…

Nadeel is dat je dan meteen ook geen versnellingen hebt.



Ik heb nu sinds zaterdag een batavus mambo de luxe, mooi poederroze, 7 versnellingen en verend zadel en ik vind hem geweldig!

Ik had al een fijne moederfiets, een sparta amazone classic met 7 versnellingen, maar deze fiets nog weer fijner.



Dus ik zou niet voor een fiets met terugtrap rem gaan… lijkt me 3 x niks als ik 2 kids op de fiets heb en boodschappen mee of de kar erachter. Dan trap je je echt het schompus… :shifty:

hier zijn geloof ik al heel wat topics over ja, ook mbt tips en al.

wij gaan morgen naar de fietsenwinkel en laten ons voorlichten