Mama fiets versus gewone fiets

Hallo

Zou de mama’s die ene mamafiets beztitten of een andere fiets met voorzitje de afstand tussen de stuurpen en de zadelpen willen meten?

Ik zou graag een nieuwe fiets willen waar 2 zitjes op kunnen maar ik zou graag een gewoon model nemen ipv een mamafiets.

alle tips of modellen die 2 zitjes (voor en achter) aan kunnen zijn welkom.

Groeten

Isle

Ik heb een Gazelle orange (gewone fiets) en heb een bobike zitje voorop en achterop. Gaat prima.

Het stuur is te verzetten dus ruimte tussen stuur en zadel is in te stellen.

ik heb een normale damesfiets van sparta met voor en achterzitje. Ik heb een ergonomisch zadel (lijkt een beetje op een rokzadel, is dus korter) En ik kan er zelfs hoogzwanger op fietsen, met voorzitje 8) (En dan heb ik echt wel een dikke buik hoor :mrgreen: )

Ik heb een gazelle primeur (alweer 12 jaar oud, maar niets geleden) en dat gaat prima met een gmg zitje voorop.

Ik heb wel een mamafiets, fietst heerlijk! En lekker veel ruimte tussen stoeltje en mezelf, vind ik toch wel prettig moet ik zeggen. Kan ik tenminste normaal afstappen zonder dat ik half klem zit (ben wel stevig, dus dat telt ook mee).

Ben het merk even vergeten, maar geloof dat je toch liever een gewone fiets wil, dus dan is dat ook niet van belang :wink: Kan alleen maar zeggen dat ik erg blij ben met mijn mamafiets! (En hopelijk blijft de fiets ook nog lang goed totdat ik ook echt zelf mama word!)

Dank je wel voor jullie antwoorden.

Zouden de dames als ze tijd hebben willen/kunnen meten wat de afstand is tussen stuurpen en zadelpen?

Ik heb daar nu ongeveer 56 cm tussen en dat is te weinig. Kan niet rechtop staan meer.

Groetjes

Isle

ik heb een sparta amazone, een mamafiets dus. En echt, ik wil geen gewone fiets meer met kindjes voorop. Wij hebben geen auto, en fietsen dus veel. Als mijn man boodschappen gaat doen, dan pakt hij ook mijn fiets (kleine vrachtwagen noemt hij het).

Enigste nadeel van mij fiets is: de wielmaat. Ik heb een 26 inch wiel, en dat trapt dus wat zwaarder. Maar er zijn ook mamafietsen met een gewone wielmaat.

Ook kan je tegenwoordig van die mamasturen op je gewone fiets laten zetten, waardoor je ruimte creeert.

Ik heb een flink postuur, en ik kan makkelijk tussen kind en zitje in, wat ik gewoon een veilig gevoel vind.

Maar als onze jongste achterop gaat, dan overweeg ik een gewone fiets (maar dat is puur vanwege de wielmaat, want de stevigheid van de fiets vind ik wel weer heerlijk)

Hallo Dames

Ik heb gisteren een gewone fiets besteld, oxford Kingston en een moederstuur.

De verschillende modellen die ik heb opgemeten, hadden allemaal maar 56 cm tussen stuurpen en zadelpen.

Maar ik ben toch nog steeds benieuwd of jullie volop plaats hebben om op en af te stappen ondanks de 56 cm tussen stuur en zadel.

Groeten

Ilse