mama bed.

Mijn peuter, kruipt 's nachts steeds bij ons in bed. We hebben een bed van 2 meter breed en merken het dus soms niet eens. En 's morgens als ik zeg dat ze in haar eigen bed moet slapen zegt ze met een ondeugende lag…“nee, in mama bed:…”

Maar ja, wij worden er vaak niet wakker van en weten dus ook niet hoe dit te doorbreken. Iemand een tip?

hekje voor haar slaapkamerdeur?



proberen uit te vinden wat er is dat zij dit telken doet…

Ly.ann heeft hier ook een periode van gehad, wij hebben de klinken van de slaapkamer deur omhoog gezet en een nachtlampje aan, en nu als ze wakker word gaat ze even spelen, maar blijft op haar kamer…

Niet een keer gehuild of gedaan dat ze de kamer niet uit kon,

ik heb hier een kidsleep wekker voor hem

maar hij komt pas 's morgens vroeg, niet midden in de nacht :think:

deurklink staat al omhoog en nachtlampje heeft ze ook…

vannacht haar terug gelegd…worden we wakker, ja hoor…de boef.

een belletje ofzo aan de deur maken, iets wat lawaai maakt in elk geval zodat je d’r hoort?



Hier hebben we er 1 die dat doet, maar we zijn op den duur heel streng geweest en hebben gezegd… NIET bij ons IN bed, we zetten een extra bedje neer en daar mag je in.

Dat doet ze dan ook braaf (na wat mopperige nachten van ons)

In dat bedje mag ze slapen. In de praktijk gebeurt dat zeg maar 6 nachten per maand ongeveer. De rest van de nachten slaapt ze gewoon in haar eigen bed.

Nu hebben wij wel de scharnieren van de deur vrij strak staan, dus zodra ze de klink open doet horen we dat wel, dat maakt dan een scherp krassend geluid.



Het lijkt me erg moeilijk af te leren als je niet wakker word en zij dus ongestructureerd zo bij jullie in bed kan.



Ik merk het wel, wij hebben een waterbed, ik begin direct te golven, dus ongemerkt erin kruipen is onmogelijk :mrgreen: