Vroeg mijn net 3 jarige tutje net aan mij…
Ze wil op ballet en ze wil viool spelen… alleen volgens mij is ze daar toch nog veel te jong voor ? Tenminste, ballet begint hier met 4 jaar (sommige zijn bijna 4) en op de site van de muziekschool staat vioolles vanaf 5 jaar… :think:
Ballet wil ze na het zien van haar broer bij ballet les en het zien van Angelina Ballerina en de reclame van Jolena :roll: .
Viool komt omdat ik er zelf 1 heb en graag naar viool (en piano) luister, wil binnenkort weer beginnen met lessen en daar heb ik 't wel met mn moeder over gehad waar SL bij was.
Maar ik luisterde net viool en toen kwam dus ineens die vraag van mevrouw de dochter…
Het lijkt me wel leuk om zoiets samen met haar te doen… we zijn veel onderweg door de weeks (grote broer naar en van school brengen) en hebben tussen 8.30 - 13.00 best wel tijd voor “iets”.
Ik kreeg gisteren toevallig een krant binnen van een muziekschool waar kleuterviool (4-5) gegeven wordt.
Regio Zuid-Holland!
Hier heb je ook peuter ballet hoor ik geloof vanaf 2,5 jaar :inlove:
ik denk eraan om haar rond haar 3,e op te geven.
en viool les :inlove: ik wilde als kind ook, maar waarom ik het niet gedaan heb :think:
er is overigens in de fam niemand die viool speelt ook hoor…
Ik wilde altijd op synchroom zwemmen, maar was niet in de buurt, dus da ging niet :?
Kijk eens in de buurt voor peuter ballet , doen ze ook spelenderwijs heel leuk allemaal :inlove:
muziekles begint meestal in groep 3. Dan kunnen ze ook een beetje lezen en gaat het noten lezen mee op de muziekschool.
Max speelt trompet en is in groep 3 begonnen met amv. dat heeft hij 1 jaar gedaan en is toen aan trompet begonnen. Dat is erg jong. Ik vermoed dat je meisje echt nog te jong is om les te krijgen. Maar misschien gaat viool heel anders.
Misschien even informeren bij de muziekschool in Assen of je woonplaats?
ik hoor ook wel eens dsat je drie jarigen ehbt, zo van die tijdelijke cusussen. Anders ff vragen bij de plaatselijke muziekschool. Als ze er echt gevoel voor heeft s het wel reuze leuk!
ze leren dan eerst muziek maken op kleurtjes, als ze de basis onder de knie hebben.
Wat betreft ballet! idd… gewoon opgeven en vragen… Zou het super vinden als mijn uk zelf zou komen met iets dat ze leuk zou vinden.
(denk dat ik al weet waar ze op wil voetbal :lol: ze doet niets anders!)
Google eens op de suzuki-methode
http://www.suzukimuziek.nl/
Bij ‘docenten’ kun je kijken of er een gediplomeerde docent bij jou in de buurt zit.
(1/16e) viooltjes kun je huren bij een vioolbouwer.
Bedenk wel dat er van jou als ouder ook echt actieve participatie verwacht wordt. Voordeel is dat je ook zelf speelt
Peuterballet kan hier vanaf 3 jaar 8)
Ze loopt nu de hele dag rond met Th zijn speelgoed gitaartje “Mieke heeft een lammetje, lammetje, lammetje”.
Wauw, ik heb een violiste gevonden die de suzuki methode geeft hier in Grun!
En… Th. wil nu ook op vioolles.
Lijkt me eigelijk echt super, om dat met zn drietjes te doen.
Peuterballet/dans was ik al eens achteraan geweest maar daar was te weinig animo voor dus ging het niet door :thumbdown: .
nou een email met vraag aan de docente of ze ons alle drie (samen) les kan geven is verstuurd! :dance:
Pffff,
nou de viooljuf is helemaal enthousiast, vind het geweldig dat we met zn drietjes viool willen spelen alleen… is er een wachtlijst :shock: , dus dan kan het nog wel een of twee jaar duren… Hmm…
Maar we gaan in elk geval snel eens kijken bij een les! Hopelijk heeft ze gewoon nog ergens een gaatje voor ons .
Leuk hoor :thumbup:
Ik speel klarinet en mn partner trompet en saxofoon. Een sax hebben we niet meer in huis de rest wel. Toen Anne begon met op haar vaders tromper te blazen zagen we al snel dat dat ding veel te groot was. Naar de muziekwinkel gegaan en navraag gedaan voor een pockettrompet, maar die was daar kei duur. Via e bay zijn we aan een nieuwe precies dezelfde als in de muziekwinkel gekomen voor 1/3e van het bedrag , en daar blaast ze af en toe op als ze er zin in heeft. Papa kent alle grepen en zo zijn we met haar bezig en hopen we het een beetje zelf te kunnen leren. Klarinet heeft ze ook al aan haar mond gehad en er kwam wonder boven wonder niet alleeen een piep uit :inlove:
Leuk hoor een kind die interesse heeft in zelf muziek maken :thumbup:
Hopenlijk heeft de lerares snel een gaatje voor jullie
Ikzelf speelde viool, piano en saxofoon… maar doe er al 6 jaar niks meer mee… en dat wil ik dus weer wel gaan doen.
Maar dan is meespelen met mijn kinderen een goed begin, want dan hoef ik opzich niet echt iets.
Ik heb nog een ander adres hier in de buurt, ga ik die ook even een mailtje sturen, wieweet heeft zij nog wel plek voor ons.
De buren zullen trouwens erg blij zijn hahaha, misschien maar ff oordopjes cadeau doen!?!