Mallorca, welke plaats en waarom?

Wij zijn al een paar keer naar Mallorca op vakantie geweest.

2 x Cala D’or

1 x Alcudia

1 x Sa/Coma - Cala Millor



We gaan dit jaar weer, vliegen met Ryanair en boeken zelf een hotel/appartement.



Welke plaatsen kunnen jullie ons aanraden waar we nog niet eerder zijn geweest en die geschikt zijn voor gezinnen.



Wij houden niet van saaie, erg rustige dorpjes, en zuipende lallende jongeren, maar wel van lekker winkelen, gezellige terrasjes, veilige pleintjes waar de kinderen lekker rond kunnen, muziekjes op straat.



We kennen Portals Nous niet, is dat iets?

Ben nog nooit op Mallorca geweest, dus je hebt (deze keer, haha :wink: ) niets aan mij maar jullie houden van hetzelfde als wij. Dus ik lees mee, want misschien gaan wij ook es naar Mallorca (ben beetje uitgekeken op Turkije, misschien ‘doen’ we Side nog eens. Griekenland was wel goed bevallen. Tja en me loves alles wat Spaans is :inlove: maar dat wist je al 8) )

Woehaha! Weer eens een heerlijk warrig bericht van mij :lol: 8) Sollie!

wij zijn naar cala d’or geweest vond ik erg mooi en lekker rustig

maar zie dat je daar zelf ook al bent geweest

Wij zijn in El Arenal geweest. In september, de grotere disco’s zaten net een week dicht dus geen bezopen jongelui gezien. Ik vond het er erg leuk. Met de bus zo in palma, heerlijke boulevard waar je lekker kon zitten, leuke kroegjes.

Wij moeten echt in het hoogseizoen, dus dan is dat niet leuk denk ik!

We gaan 10-07 t/m 27-07

Ik vond Santa Ponsa superleuk. Ik persoonlijk vond dat veel leuker dan playa de palma en el arenal. Santa Ponsa heeft toch een andere sfeer.

Hoe is het strand in Santa Ponsa? En is dat niet erg heuvelachtig?

En is er een leuk centrum? Met winkeltjes!

@Anne-marie wrote:

Wij moeten echt in het hoogseizoen, dus dan is dat niet leuk denk ik!

We gaan 10-07 t/m 27-07




Nee dat denk ik dan ook niet. Al ben ik er nog nooit geweest in het hoogseizoen. Mallorca vind ik wel een prachtig eiland! Zou er wel weer eens terug willen, maar niet meer in een groot hotel. Dat viel zo tegen bij ons.



Veel plezier met de voorbereidingen :smiley:

@Anne-marie wrote:

Hoe is het strand in Santa Ponsa? En is dat niet erg heuvelachtig?

En is er een leuk centrum? Met winkeltjes!


Het is een soort baai, aan de zijden is het wel heuvelachtig, maar het strand zelf is net als gewone stranden. Het is een zandstrand. En er zijn wel winkeltjes, maar niet zo heel veel, niet om dagje te kunnen shoppen, meen ik mij te herinneren. Ik vond het wel genoeg, wat supermarkten en toeristische winkeltjes. Ik heb erg genoten van Santa Ponsa. Als ik weer naar Mallorca zou gaan, dan zou het denk ik wel weer Santa Ponsa worden. Playa de Palma niet meer, en El Arenal zeker niet.(voor mij persoonlijk een te hoog Lloret de Mar-gehalte, ik houd niet van dat soort vakanties) als je googled op Santa Ponsa dan vind je wel veel afbeeldingen.

Wij zaten tussen alcudia en playa d’amore ofzo vorig jaar. Maar wij vonden het niks.Het enigste voordeel was dat ons hotel aan zee lag…

Ik denk dat wij gewoon verkeerd zaten maar me vriend wil niet weer die kant op :cry:

Hallo



Mag ik vragen welke appartementen je hebt gezeten en de voor en nadelen?

Wij houden van de zelfde dingen als jullie…



groetjes loes

@dyfaine wrote:

Hallo



Mag ik vragen welke appartementen je hebt gezeten en de voor en nadelen?

Wij houden van de zelfde dingen als jullie…



groetjes loes




1e keer Appartementencomplex bij de haven van Cala D’or (ben de naam kwijt) Voordelen ligging, en ruime appartementen. Nadelen veel engelsen/duitsers.

2e keer Alcudia Pins, Playa de Muro Voordeel, pal aan zee, zwembad met glijbaan. Nadeel, deel appartementen liggen echte 2e rangs, met bijbetaling kregen we kamer aan zwembadzijde, ver weg van centrum.

3e keer Cala D’or Gardens. Voordeel all inclusive, leuke ligging in Cala Egos, mooi zwembad. Nadeel veel engelsen, kleine kamer.