makkelijk eten 5 december

Op 5 december willen we aan het eind van de middag pakjesavond gaan vieren. We doen het dit jaar voor het eerst met z’n viertjes omdat Noud het nu echt begint te snappen. Oscar is die middag vanaf 4 uur al vrij en we willen dan ook rond half 5 met de pakjes beginnen. (buurman is al gevraagd om op de deur te kloppen). Nu bedacht ik me dat het misschien wel gezellig is om gewoon wat lekkere hapjes op tafel te zetten,zodat de kids lekker door kunnen spelen en uitpakken en niet echt aan tafel hoeven te zitten. Wie heeft er leuke tips/ideeen/recepten. Ik heb al zitten denken aan een soep met worstenbroodjes oid, maar er zullen best orginelere dingen te bedenken zijn :think:

Groetjes Maartje

:mrgreen:

Eerste wat bij me opkwam was inderdaad broodje knak en soep.

Kids vinden het heerlijk en is lekker makkelijk :wink:

Zo doen wij het ook.

Bij ons komen Opa en Oma en een tante en oom en suikertante.

Er komt hier voor ons brood en salades en tzatziki en wat zalm ofzo en wat bladerdeeghapjes en balletjes met satésaus op tafel Renzo eet van die kant en klare poffertjes dat is altijd feest :mrgreen:

Leuk…heb er zin in! :inlove:

Wij eten ook soep met stokbrood, wat salade’s en ik denk dat ik ook kipsate maak (weet alleen nog niet hoe :mrgreen: ).

Lekker makkelijk dus!



Groetjes,

Heleen

@Heleentje wrote:

Wij eten ook soep met stokbrood, wat salade’s en ik denk dat ik ook kipsate maak (weet alleen nog niet hoe :mrgreen: ).

Lekker makkelijk dus!



Groetjes,

Heleen


Je hebt zakken van mora in de diepvries…dat zijn losse satéstukken met de saus erin…doe je in de wok/hapjes pan met een beetje water volgens mij en die zijn goed te eten :drool: en erg makkelijk! :thumbup:

bij de lidl heb je nu overheerlijke griekse gevulde bladerdeeg hapjes voor in de oven (uit het vriesvak) een aanrader

Ik krijg honger :shifty:





Wat voor salades dan? Kant en Klare?

Jahoor hier wel.

Lekker rundvleessalade en een zalmsalade die een beetje aanmaken met wat stukjes gerookte zalm erbij wat garnaaltjes :drool:

Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrr…



Oeh die bladerdeeghapjes ga ik even onthouden…lidl…kom ik nooit maar dat komt wel goed 8)

Wij hebben hier een goede deal…ik zorg voor de zak en het drinken visite zorgt voor de hapjes :thumbup:

Ik kan eruuuuuuuuug goed delegeren :lol:

Hier worden het pannenkoeken.

Toost met zalm, kruidenkaas, paté e.d is ook makkelijk.

Soep tuurlijk, of ragout.

Fruitsalade.

Stokbrood met zo’n kruidenbotertje er al ingebakken, jammie.



Maar meestal wordt er met Sint toch zoveel gesnoept dat mensen je maaltijd geen eer aandoen.

Worstenbroodjes en banketstaaf :mrgreen: .



En evt soep…

@renzosmam wrote:

@Heleentje wrote:
Wij eten ook soep met stokbrood, wat salade’s en ik denk dat ik ook kipsate maak (weet alleen nog niet hoe :mrgreen: ).

Lekker makkelijk dus!



Groetjes,

Heleen


Je hebt zakken van mora in de diepvries…dat zijn losse satéstukken met de saus erin…doe je in de wok/hapjes pan met een beetje water volgens mij en die zijn goed te eten :drool: en erg makkelijk! :thumbup:




Da’s goede tip :thumbup:

Die ga ik onthouden :smiley:

macaronisalade erbij… mmm…

Wij eten gewoon lekker soep met stokbrood …

en ik haal wat salades in huis zodat als mensen nog honger hebben lekker een broodje verse salade op brood kunenn doen …



benhe eet flensjes :drool:

wij eten… eeh geen flauw idee hahaha doen niets 5 december

kant en klare poffertjes, pannenkoeken zelf lekker maken…

mmm, lekkere ideeen :drool: Denk dat ik inderdaad eens voor kant en klare bladerdeeghapjes ga en die kipsate lijkt me ook heerlijk… Bedankt allemaal :-*