Maizena

Vorig jaar in Frankrijk stond daar donkere maizena in het schap, erg handig dus voor iets als hachee ofzo.

We dachten het hier ook wel te kunnen krijgen maar niet te vinden bij de super hier in de buurt helaas (c1000, AH).

Heeft iemand enig idee waar dat spul wél te koop is, in Nederland dus?



Yvonne

In Belgie hebben ze dat wél geloof ik…

Hier in NL heb ik het nog nooit gezien.

@Rooike wrote:

In Belgie hebben ze dat wél geloof ik…

Hier in NL heb ik het nog nooit gezien.




Nee, daar was ik al bang voor… Stom dat we niet meer hebben ingeslagen, zucht.



Bedankt voor je reactie :smiley:

ja hier in België verkopen ze van maizena de roux voor donkere sauzen en de express voor donkere sauzen.

Niemand die je kent die het voor je kan meebrengen ?

duitsland heeft het ook sausenbinder heet het

@dietske wrote:

ja hier in België verkopen ze van maizena de roux voor donkere sauzen en de express voor donkere sauzen.

Niemand die je kent die het voor je kan meebrengen ?




Ja, zit ik ook al aan te denken. Dochter van mijn vriend komt wel eens in België (fam van haar stiefvader weer), misschien dat ik daar eens ga polsen.

Vriend heeft nogal een hekel aan zaken die er ‘romig’ uitzien, beetje een tik, gaat echt over z’n nek dan. Het is hem al een paar keer gebeurd dat er net ietsiepietsie te veel maizena door iets heen ging en het dan verkleurde waardoor hij de hele pan hachee oid door de plee spoelde :mrgreen: . Verder kan ie prima koken overigens :thumbup: .



Hihi, leuk Sinterklaascadeautje, een pakje maizena de roux, ik voel het gedichtje al opborrelen…