Anna Sofie heeft op school een maiskorrel meegegeven, wie krijgt de grootste maisplant ofzo…
In de brief stond dat ze er tegen moesten praten, dansjes moesten doen etc.
Nu neemt zij dat soort dingen dus bloedserieus he :roll:
En groeien? Niet dus… Ik vind het wel sneu maar ik kan dat ding ook niet de grond uit praten ofzo.
Als hij volgende week nog niet op komt dan ga ik m wel uitgraven ofzo.
Maar ondertussen zingt zij liedjes voor die korrel en houdt ze complete balletvoorstellingen voor het ding…
Vind het wel sneu eigenlijk :oops:
ik zie het al heelemaal voor mij hihi
maar is idd sneu als ie niet opkomt.
niet te diep onder de grond gestopt ?
ahhh das idd wel heel erg sneu als er niets op zou komen
zo ben ik al 2 weken de vergeet-me-nietjes van Veron gekregen voor moederdag te laten groeien :twisted: …
Dat vind ik al erg dat dat niet lukt, laat staan dat het een kind niet lukt…
Kan je niet een plantje kopen en die snel in de grond zetten snachts
gr patricia
@babylover wrote:
zo ben ik al 2 weken de vergeet-me-nietjes van Veron gekregen voor moederdag te laten groeien :twisted: …
gr patricia
dat heb ik gedaan.
Maar niet in de grond gezet want a) ze had het door en b) papa vond het niet goed want dat is valsspelen

da’s niet leuk… :? Geef dan een zonnebloempit mee ofzo, die komen altijd wel op!
dansen om een zaadje te doen opkomen? :think: ik bedoel…fantasie is leuk,maar is dit niet een beetje te onrealistisch?
of ben ik nou te kritisch?
:eh:
Annemarietje, dat vind ik ook eigenlijk. :think:
Je kunt best meegaan in de fantasiewereld van een kind, maar om het kind zoiets aan te praten :think: (dansen en praten tegen een korrel :shifty: )
Ik snap dat jullie erin meegaan hoor, Lydia, zou ik ook doen, maar vanuit school vind ik het wel een beetje jammer.
Hopelijk gebeurt er nog iets (nooit van gehoord trouwens, dat je een maiskorrel kunt opkweken :eh: )
Maiskorrel laten groeien? Echt ook nog nooit vangehoord. Maar ff gegoogeld en het kan idd. Na een week zou je minstens 0.7cm gegroeide mais moeten zien (misschien dat het ook korrelafhankelijk is?
Wij doen tuinkers of van die helikopterzaadjes, die komen lekker makkelijk uit. Maar zoiets leggen we eerst op watten, net als bonen. Als ze dan wat gegroeid zijn gaan ze pas de grond in. Misschien is dat een idee?
Veel succes
zou het zo ook zijn begonnen met die ene prinses irene geloof ik die tegen bomen staat te praten en te zingen… :think: :mrgreen:
@lydia wrote:
@babylover wrote:zo ben ik al 2 weken de vergeet-me-nietjes van Veron gekregen voor moederdag te laten groeien :twisted: …
gr patricia
dat heb ik gedaan.
Maar niet in de grond gezet want a) ze had het door en b) papa vond het niet goed want dat is valsspelen![]()
dan koop je een mini mini plantje en neem je papa ook in de maling, moet je alleen zorgen dat het geen meloenplant is ofzo.
@merel33 wrote:
zou het zo ook zijn begonnen met die ene prinses irene geloof ik die tegen bomen staat te praten en te zingen… :think: :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:
@lenie wrote:
dan koop je een mini mini plantje en neem je papa ook in de maling, moet je alleen zorgen dat het geen meloenplant is ofzo.
Een kind kan toch ook leren dat iets wel 's niet lukt, hoe je je best er ook voor doet…
Ik zou haar wel vertellen dat dat dansen voor het plantje geen kwaad kan, maar ook geen noodzaak is.
Als er niks opkomt, zou ik het erna nog een keer doen, met een boon, of iets wat meer kans heeft van slagen dan een maiskorrel.
Of zeg dat de juffrouw waarschijnlijk verkeerde maiskorrels heeft meegegeven en stop er zelf wat andere bij in de grond die misschien wel uit komen.
Ik brief even wat info door afkomstig van mijn man (werkzaam bij een loonbedrijf ):
- het is afhankelijk van het ras hoe lang het duurt voordat maïs opkomt
- maïs gedijt het beste in vochte grond op een zonnige plaats
- In vochte grond op ongeveer 1 cm diepte planten, in droge grond 2 cm diep
- wat kunstmest (NPK) erbij bevordert de groei
Hopelijk heeft je dochter nu snel een mooi plantje!
:lol: Ik zie het al helemaal voor me, zo’n meiske dat staat te dansen voor een potje aarde.
@Yvonne Z. wrote:
Ik brief even wat info door afkomstig van mijn man (werkzaam bij een loonbedrijf):
- het is afhankelijk van het ras hoe lang het duurt voordat maïs opkomt
- maïs gedijt het beste in vochte grond op een zonnige plaats
- In vochte grond op ongeveer 1 cm diepte planten, in droge grond 2 cm diep
- wat kunstmest (NPK) erbij bevordert de groei
Hopelijk heeft je dochter nu snel een mooi plantje!
Vroeg mijn vriend ook al (komt van boerderij en werkt ook bij loonwerker) en die zei precies het zelfde…
Succes en hopelijk heb je snel een mais plant :lol:
Ik zou r een paar korrels bij doen, dan is de kans dat r eentje uitkomt wat groter.