maillot

Ik vraag me het volgende af:

Zijn e r nog veel kinderen die in groep 3/4 een maillot aandoen??? Vorig jaar wilde mijn dochter het eigenlijk al niet meer, omdat ze het niet fijn vindt zitten, en ik denk dat ze het dit jaar echt te kinderachtig vindt. Ze wil liever een legging.

Zelf draag ik wel graag een maillot, omdat ik een legging niet fijn vindt in een broek, met die ribbels van je sokken enzo…

Dragen jullie kinderen van rond de 7 nog wel maillots?? Ik vind ze soms ook al zo kinderachtig :think:

Vorig jaar wilde ze ze niet meer; kinderachtig. Nu zit ze weer in de gedoogfase. Maar leggings met sokken zit beter, en onder een broek doe ik altijd sokken.

:shock:

Jeetje… ik zou echt niet op het idee zijn gekomen dat er 7jarigen zijn die maillots kinderachtig ( ik draag ze zelf ook :eh: ) vinden…

Bij mijn jongens (7 en 8) in de klas dragen heel veel meisjes praktisch dagelijks jurkjes of rokken met maillots.

niet lekker zitten kan ik nog wel inkomen… maar kinderachtig?!

Bij de oudste in de klas zitten meiden zat die maillots dragen. Maar niet op gymdagen, want dan vinden de meesten het toch nog lastig merk ik :lol: (maar ja dan trek ik mijn zoon ook geen ingewikkeld shirt met lastige knoopjes aan).

Het is nog nooit bij mij (of Indy) opgekomen dat een maillot kinderachtig is…Nu draagt ze leggings (met of zonder sokken) maar als het wat kouder is ook wel weer maillots hoor! Ik heb ze zelf ook in de winter aan. En ook Kes (en dat is toch écht een jongen) heeft in de winter als het heeeeel koud is, een maillot aan (maar dan wel onder zijn broek, dat nog net wel :wink:

)

@Fleur wrote:

Het is nog nooit bij mij (of Indy) opgekomen dat een maillot kinderachtig is…Nu draagt ze leggings (met of zonder sokken) maar als het wat kouder is ook wel weer maillots hoor! Ik heb ze zelf ook in de winter aan. En ook Kes (en dat is toch écht een jongen) heeft in de winter als het heeeeel koud is, een maillot aan (maar dan wel onder zijn broek, dat nog net wel :wink:

)

Voor de oudste 2 heb ik ze niet… die trok ik vorig jaar gewoon een pyjama broek aan onder hun broek :lol: maar de jongste had ze vorig jaar ook onder zijn broek aan en deze winter gewoon weer hoor als het net zo koud wordt.

Hier dragen ze in de winter wollen leggings onder de broek; echt ideaal en een stuk comfortabeler dan een gewone maillot!

Het merk Engel heeft ze, van een mooie dunne kwaliteit. Ze dragen het hier ook graag als pyama of mijn dochter bij nachthemd.

Disana heeft mooie gekleurde dikkere die leuk zijn onder een jurk ook, maar die zijn wel weer erg warm voor onder een broek.

ik ben juf van groep 5 en daar hebben de meisjes zelfs nog wel maillots aan eigenlijk…

Niet op gym en zwemdagen maar verder nooit gemerkt dat iemand dat kinderachtig vond eigenlijk :think:

Hier beide wel gewoon maillots hoor alleen niet op gymdagen. Ze vinden het prima en vragen er zelfs om. Legging is ook goed en die krijgen ze dus aan op gymdagen of in ieder geval makkelijke kleding op zo’n dag (hier voor de jongste dus op woensdag en voor de oudste op donderdag)

Is een maillot voor een achtjarige nog lastig dan…?

Mijn dochter (bijna 6) draagt zo’n beetje dagelijks,ook met gymdagen. Ze trekt het ook zo aan.

Ik verbaasde me ook een beetje over “geen maillots op gymdagen”. Daar heb ik echt nog nooit over nagedacht. Indy kleed zich al jaren en jaren zelf aan, ook maillots…

Tja ze kunnen alletwee makkelijk een maillot zelf aan en uit trekken maar vinden het gewoon makkelijker om een legging aan te hebben op een gymdag dus waarom zou ik daar moeilijk over doen :think:

Zelf aankleden doen ze ookal heel lang en is geen enkel probleem.

Zelf doe ik ook geen maillot aan als ik heb gesport of gezwommen. Want ookal kan ik al jaaaaren heel erg goed zelf mijn maillot aantrekken, wanneer je aan het zweten bent, dan gaat het toch echt wat minder makkelijk.

Scheelt ook dat ik zelf juf ben, dan weet je hoe lang het duurt voor ze hun maillot aanhebben :wink: