mail op de iphone

wie kan mij even helpen om mijn mail functionerend te krijgen op de iphone?

Ik heb een mailaccount aangemaakt bij mijn eigen domein, en ik krijg het kreng niet aan de praat op mijn telefoon. Wie o wie kan samen met mij stap voor stap de instellingen doornemen?

(ow wat voel ik me blond nu, pff)

Ik heb zelf Iphone.

Bij Instellingen geprobeerd en dan bij mail, contacten, agenda? staat onder algemeen :wink:

ja dat heb ik gedaan, maar hij haalt de mail niet binnen, dus ik doe echt iets verkeerd vrees ik.

Ik heb me account net zelf verwijderd voor de gein zodat ik even weet hoe je dat ook alweer kan instellen!

Welke domein heb je?

Ik hotmail en dan moet ik zelf invoeren bij anders omdat hotmail niet tussen de optie’s staan…

Naam = is gewoon je eigen naam

Adres = emailadres

wachtwoord = ww van die je ook gebruikt bij het inloggen van je domein

beschrijving = dan zie je automatisch je emailadres staan!

en dan zoekt ie je accountgegevens en zie ik me gehele inbox staan die ik ook in mn hotmail heb staan :slight_smile:

nou dat is denk ik het probleem.

ik heb een eigen domeinnaam, waarbij ik een mailadres gebruik.

het is een pop3 ding, zou dat het probleem zijn?

anders maak ik wel een ander mailadres aan, maar dat zou jammer zijn he.

Hoe heb jij het ingesteld?

Weet je hoe je je mailaccount kan verwijderen?

Zoniet:

ga naar instellingen > mail, contacten, agenda > accounts en klik je op je mailaccount en dan naar benenden scrollen en verwijderen…

Instellen:

klik je op mail in je display, dan zie je verschillende mailoptie en dan onderaan bij anders en dan invoeren zoals jij het ook aanmeld als je gaat mailen… Tenzij je outlook gebruikt maar dan hetzelfde inloggen als je outlook…

Pop3ding maakt niks uit… Ik heb in mijn instelling ook pop3 staan en dat gaat automatisch :wink:

ja dat heb ik dus gedaan…

ik heb het ingevuld bij anders, maar ook bij andere (outlook exchange geloof ik)… maar om een of andere reden wil hij niet werken.

Ik heb het mailadres nu wel in outlook op mijn (windows) pc werkend, dus aan het adres ligt het niet.

Mobileme? Doe het daar eens op :wink: Want dat is dus je eigen domeinaccount :slight_smile:

Microsoft exchange is voor bedrijfaccount

Google = google account

Yahoo en AOl net zo…

dat zal ik eens proberen … je hoort het straks… (ben nu even aan het koken… dan eten en kids op bed enzo… dus later meer… bedankt alvast voor de moeite)

Toppie… Ben benieuwd :wink:

Ik blijf je net zo lang helpen tot het werkt :lol:

hmm op een of andere reden lukt mobile me ook niet… hij blijft op @me.com staan ipv mijn eigen domeinnaam.

Ik kan dat emailadres dus wel invoeren, maar hij pakt dan mail.me.com als server, en niet mijn mail.eigendomein.nl (bij eigendomein staat dus iets anders he).

niet leuk hihi…

nu had ik dat mailadres voor de iphone aangemaakt, dus als dat niet wil, dan wordt het een gmail account, maar ik zou dat wel jammer vinden.

Dan moet het toch microsoft exchange… Maar dat heb je al geprobeerd nog een x?

Ik ga ff surfen hierover :wink:

Edit: Gesurft maar je moet maar even zelf kijken http://www.iphoneclub.nl/forum/f18/iphone-internet/f39/e-mail/ omdat ik niet weet welke domein je gebruikt op je outlook thuis! :wink:

Wat ik ook vergat te vragen was of SSl aanstaat… Dat kan je zien bij instelling, accounts en klik je op je email en dan account aanzetten…

maar ik hoop dat je op Iphoneforum meer wijzer wordt :slight_smile:

Succes

Mijn man heeft gisteren een iphone gekregen en ook een eigen mail-account ingesteld.

Ik laat het hem wel even beschrijven.

Hoi, bij deze de beschrijving hoe ik (Bert) het heb gedaan:

Instellingen --> Mail, contacten, agenda

Voeg account toe…

Kies: Anders

Voeg mailaccount toe (dan kom je de volgende vragen tegen:

• Naam (jouw weer te geven naam)
  • Adres: kies je eigen emailadres (dus …@eigendomein.nl of iets dergelijks)
  • Wachtwoord: gebruik het wachtwoord dat je ook op je PC-email ingeeft
  • Beschrijving: Maakt niet uit wat je daar invult. Ik kies meestal mijn mailadres

Als je bovenstaande zaken hebt ingevuld, tap je op bewaar en worden je accountgegevens opgezocht. Vervolgens kom je in de instellingen van je pop3-server e.d.

Kies daar POP in plaats van IMAP
  • Typ bij Hostnaam de inkomende emailserver van je provider (POP3)
  • De gebruikersnaam is meestal hetzelfde als je emailadres, het wachtwoord idem

• Typ bij uitgaande emailserver van je provider (als je thuis een wifi hebt, dan zou ik die nemen, bijv. mail.home.nl)

Vervolgens bewaren en dan worden de POP-gegevens gecontroleerd.

Nu ik dit zo allemaal heb getypt, realiseer ik me dat de iphone automatisch email-accounts uit Outlook heeft overgenomen toen ik ging synchroniseren via iTunes. Mocht de eerdere beschrijving niet lukken, dan

kun je het synchroniseren ook nog eens proberen.

Mocht het niet lukken, dan laat het maar weten en kijk ik ook wel hoe ik je verder kan helpen.

wow fijn wat een hulp…

er is hier iets loos hoor, want dat wat jij (Bert) beschrijft, heb ik ook gedaan (uiteindelijk).

en bij inkomende mail heb ik beide geprobeerd… mail.domein.nl en pop.domein.nl (zo ook bij de smtp. ook home.mail.nl heb ik geprobeerd).

Ik vroeg al aan 'm of hij vliegles wilde, maar daar reageerde hij ook niet op… begin beetje leip te worden. Ben al sinds gisteravond bezig met de mail van dat ding.

De rest is super fantatisch,… maar die mail :twisted:

je hebt PB.

Met dank aan Bert mag er hier een slotje op (ik stuur ff een pb naar een modje)

hij gaf me onderstaande link (voor anderen die hetzelfde probleem hebben:

http://iphoneinstellingen.nl/2009/instellingen/email-instellen/mailaccount-instellen-op-je-iphone/

Kijk aan! :mrgreen:

Veel plezier ermee :wink: