magnetron steralisator - vanaf wanneer gebruiken

Hoi,



Ik heb de magnetron steralisator van Avent.

Volgens mijn kraamverzorgster mag je die de eerste weken na de geboorte nog niet gebruiken.



Weten jullie of dit klopt? Ik dacht dat je de steralisator gewoon kon gebruiken vanaf de geboorte…



groeten,

Linda

Nooit van gehoord, waarom zou je die niet mogen gebruiken dan?

Ik heb hem vanaf de dag dat ze uit het ziekenhuis kwamen gebruikt en voor Guus stereliseer ik nog steeds om de paar dagen in de Avewnt sterelisator.



Zou niet weten waarom niet.



Liefs, Petri

ik ook hoor vanaf dag een het is speciaal voor een goeie higiene dus gewoon gebruiken hoor :wink:

Ik heb hem ook direct gebruikt. Nooit van gehoord dat het niet zou kunnen.

ook nog nooit gehoord van wachten… Dus meeste stemmen gelden :wink: Bel anders avent zelf eens even.

ik zie ook niet in waarom je hem niet zou mogen gebruiken, het wordt toch juist steriel? :think:

Wij gebruiken hem vanaf dag 1…

ik sluit me bij de rest aan! Volgens mij gewoon vanaf dag 1 hoor.

ook wij gebrukken hem na de eerste week want had nog geen sterilisator dus de eerste week in de pan tot ik er een gekocht had.



heb er ook nog nooit van gehoord

Mijn kraamhulp gebruikte de magnetronsterilisator ook gewoon hoor. Sterker nog, ze had m per ongeluk op de ovenstand erin gedaan dus de hele deksel was weggesmolten :mrgreen:

Hier ook gewoon vanaf dag 1 gebruikt hoor…is niks mis mee.

kan je je kraamhulp niet nog ff bellen…iedereen wil nu wel graag weten waarom dat niet mag… :wink: :lol: :lol: :lol: :wink:

Mijn kraamhulp adviseerde me juist om dat ding heel snel aan te schaffen.



heb ik gedaan en zij heeft hem zelfs die 1e week nog gebruikt!!

Nooit iets gehoord over de 1e weken niet gebruiken! :think:

inderdaad vreemd advies. We gaan toch in deze moderne tijden niet meer met een pan op het vuur??

Wat adviseert ze je dan te doen met de flessen?