Magneetverf en schoolbordverf

Wie heeft er ervaring met magneetverf? Sanne heeft op haar kamer een grote inbouwkast. Leek ons leuk om de deuren daarvan een leuk kleurtje te geven met een paar lagen magneetverf er onder.



Maar ik ben aan het twijfelen gebracht. Bij een winkel stond ik de gebruiksaanwijzing te lezen en een mevrouw die naast mij stond raadde mij de magneetverf af. Zij had 3 lagen magneetverf onder een gekleurde laag aangebracht, maar het is niet magnetisch genoeg geworden. De magneetjes die ze had vielen er af. Alleen de allerlichtste die ze later kocht bleven hangen, maar dan weer niet als er een tekening tussen zit.



Bij ons is het ook nog zo dat de deuren een hele lichte structuur hebben.





En wie heeft er ervaring met schoolbordverf? Blijft dat mooi? Of slaat het snel wit uit en trekt het veel stof aan? Ik vind een schoolbord er zo snel vies uit zien, omdat het stof aan trekt.

Hey,



Wij hebben een bord met alleen magneetverf en we hebben de hele pot er op geverft en de magneetjes blijven zitten ook met een kaartje er tussen, maar met schoolbord verf heb ik geen ervaring dus daar kan ik je niet mee helpen.



Wel is het zo dat er op de potten van de magneetverf staat hoe groot oppervlak je er mee kan verfen zodat het nog wel magnetisch is en blijft, dus met magneet verf hebben we goede ervaringen.

Ik heb ervaring met schoolbordverf. Nooit wit uitgeslagen en het zat zelfs in de keuken over ongeveer 2 meter op de grote keukendeurkast! Altijd mooi gebleven, niet gesleten en stof aantrekken heb ik geen last van gehad. Had het geloof ik destijds gewoon bij de HEMA gekocht.

ik had in het huis van mijn ex ook schoolbord verf en magneet verf op charity haar kamer.



de magneet verf moet je gewoon heel dik aanbrengen en dan de kleur erover heen dan blijft het wel hangen hoor.



schoolbord verf bleef echt mooi en ze vond het super!!!



het is wel allebei rotzooi om mee te werken vooral dat magneet verf is heel dik en lastig op te brengen…

Is het niet handiger voor je, om zo’n alles-in-een-bord bij de IKEA te kopen.

Daar kunnen magneetjes op en je kunt er ook op kleuren.

Geen ge-emmer en het is ook niet zo blijvend…



Het is maar een suggestie :wink:

@sammetje23 wrote:

Is het niet handiger voor je, om zo’n alles-in-een-bord bij de IKEA te kopen.

Daar kunnen magneetjes op en je kunt er ook op kleuren.

Geen ge-emmer en het is ook niet zo blijvend…



Het is maar een suggestie :wink:




Die heb ik ongebruikt in een kast staan omdat hij te hoog is en ze alleen bij het onderste randje kan :wink: . Maar die is bedoelt voor in de woonkamer. Voor in haar kamertje vind ik het weer te veel ruimte innemen.



Het leek me leuk om iets met de kastenwand te doen, omdat het zo’n groot vlak is en wat ik al zei scheelt weer ruimte. Op het magnetische deel zou ze dan ook haar tekeningen kunnen hangen.

Ik snap je volledig hoor, het lijkt mij ook leuk om een deel schoolbord en een deel magneet verf te doen later.

Magneetverf is trouwens toch in kleuren??



Overigens; ons alles-in-een-bord van de IKEA is enkel een bord, die je dus op alle hoogtes kan hangen.

Nadeel voor kinderen is dan wel, dat je er met stift op moet kleuren. En dat geeft sneller vieze handjes dan krijtjes.



Succes met verven :wink: :-*

@sammetje23 wrote:





Ik snap je volledig hoor, het lijkt mij ook leuk om een deel schoolbord en een deel magneet verf te doen later.

Magneetverf is trouwens toch in kleuren??



Overigens; ons alles-in-een-bord van de IKEA is enkel een bord, die je dus op alle hoogtes kan hangen.

Nadeel voor kinderen is dan wel, dat je er met stift op moet kleuren. En dat geeft sneller vieze handjes dan krijtjes.



Succes met verven :wink: :-*




Dank je. Ik laat alleen het verven aan mijn man over. Mag geen kwast meer van hem aanraken, omdat ik zwanger ben. En dat vind ik helemaal niet erg :lol: .



Ik ken magneetverf enkel in zwart :think: .



Off Topic; ik had de stiften van Ikea erbij gekocht en toen ik van de week aan het opruimen was las ik voor het eerst de verpakking. Staat op dat het niet uit kleren gaat :shock: . Was er eigenlijk van uit gegaan dat het kindvriendelijke stiften waren (en dus goed uitwasbaar was) omdat ik ze op de kinderafdeling gekocht had :oops: .

Bedankt voor alle reacties! Genoeg positieve dingen gelezen. We gaan het gewoon proberen :dance: .

Hoi Minnie,



Ik heb Noëmi’s kastenwand ook met magneetverf geschilderd. En daaroverheen gekleurde verf, omdat mijn schoonmoeder het onverstandig vond om bij jonge kinderen al schoolbordverf te gebruiken. Krijt geeft nl. behoorlijke vlekken en wij hebben vloerbedekking boven. Ik heb drie dikke lagen magneetverf aangebracht, maar nog steeds hechten magneetjes heel slecht. Het smeert ook nog eens heel moeilijk uit, dus ik vond het niet echt een succes. De laag groene verf eroverheen moest ook tot 3x toe om het netjes egaal te krijgen.

@Maja wrote:

Hoi Minnie,



Ik heb Noëmi’s kastenwand ook met magneetverf geschilderd. En daaroverheen gekleurde verf, omdat mijn schoonmoeder het onverstandig vond om bij jonge kinderen al schoolbordverf te gebruiken. Krijt geeft nl. behoorlijke vlekken en wij hebben vloerbedekking boven. Ik heb drie dikke lagen magneetverf aangebracht, maar nog steeds hechten magneetjes heel slecht. Het smeert ook nog eens heel moeilijk uit, dus ik vond het niet echt een succes. De laag groene verf eroverheen moest ook tot 3x toe om het netjes egaal te krijgen.




Wat voor verf heb je er overheen gedaan dan?

Magneetverf werkt zowiezo pas goed als er minimaal 3 lagen opzitten dus als je er 3 lagen op hebt zitten en daar bovenop nog 3 lagen andere verf dan snap ik dat het niet werkt.

Er kan alleen latex of schoolbordenverf overheen overigens.

Wij hebben voor Nienke een oude kast van mijn oma in allerlei kleurtjes geschilderd en 3 vlakken met schoolbordverf. Van een paar plinten een mooii lijstje voor eromheen en klaar.



Werkt prima, ziet er mooi uit en ze tekent er regelmatig op. Aan de deur heb ik aan een draadje een spons gehangen.



Wij zeer tevreden.



Petri