Mag Quillan ook zijn eigen koffer mee?

Ja de vraag is duidelijk mag Quillan ook zijn eigen koffer mee? Of moeten zijn spulletjes bij mij erin? Ik wilde zo n trolley meenemen als handbagage zodat daar alle dingen die voor hem zijn bv luiers, eten medicijnen ed in kunnen.



Maar zijn kleren waar moeten die dan in?



Liefs Marielle :vlinder:

ik neem aan dat je gaat vliegen? In dat geval heeft meestal de baby geen recht op bagagevrijdom maar chk dat even op je ticket als je dat al hebt.

Dat recht op bagagevrijdom betekent dus dat zijn spullen in “jouw” koffer moeten; als jij recht hebt op 20kg dan is dat dus voor jou en Quillan samen. Verder mag je handbagage (binnen afmetingen, check de site van de airline) meenemen en benodigheden voor de baby (ook hier; check airline ook ivm meenemen van vloeistoffen etc waar ze nogal spastisch over doen op dit moment). Als je je tickets al hebt kan je die bagagevrijdom van Quillan vinden als je kijkt naar de route, dan zie je van rechts naar links (uit mijn blote, hormonaal demente hoofd) de plaats van vertrek, NS (No Seat) vertrektijden en ergens rechts wel een kolommetje met iets van bag allow ofzo met evt een getal eronder. Sommige chartermaatschappijen staan 10kg toe voor een baby.



“bij de weg”: waar ga je heen?

turkije 25 september



om precies te zijn naar een plaatsje vlakbij Gumbet lekker all-inn vliegen met Corendon had al een poging gedaan om wat info te zoeken maar kom er niet helemaal uit. Anders bel ik van de week nog wel ff.

lekker hoor! Heb je zijn reisdocumenten al geregeld?

Heb je de brochure en prijsbijlage in huis? Die bagagegegevens staan als het goed is in de prijsbijlage. Ik heb online ook even gezocht maar daar is natuurlijk niks te vinden :wall:



over die handbagage/vloeistoffen enzo (van de site van Corendon airlines)

Nieuwe regels voor uw handbagage op alle vliegvelden binnen Europese Unie

Vanaf 6 november 2006 gelden voor alle vliegtuigpassagiers binnen de Europese Unie (EU) dezelfde, nieuwe regels voor wat mee mag in de handbagage. Vloeistoffen, gels en spuitbussen in de handbagage mogen alleen in kleine hoeveelheden (max. 100 ml per stuk) én op de juiste manier verpakt worden meegenomen. Dit geldt voor alle passagiers die vertrekken van, of overstappen op, een luchthaven binnen de Europese Unie.



De nieuwe regels gelden voor vloeistoffen zoals water en andere drankjes voor consumptie. Ook geldt het voor gels, pasta’s, lotions en de inhoud van spuitbussen. Toiletartikelen zoals tandpasta, scheerschuim, haargel, lipgloss en crèmes vallen hier dus ook onder.



Dit zijn de regels voor vloeistoffen in uw handbagage:



u kunt alleen nog vloeistoffen en gels meenemen in verpakkingen van niet meer dan 100 milliliter

deze verpakkingen mogen alleen worden meegenomen in een doorzichtige plastic zak

per persoon mag één doorzichtige plastic zak worden meegenomen

de doorzichtige plastic zak mag niet groter zijn dan 1 liter

de doorzichtige plastic zak moet hersluitbaar zijn.

De doorzichtige plastic zak kunt u van huis meenemen.

Tijdens de introductieperiode ontvangt u de doorzichtige plastic zak gratis op alle Nederlandse luchthavens.

Er zijn twee uitzonderingen:



babyvoeding, die u tijdens de vlucht nodig heeft

medicijnen, die u tijdens de vlucht nodig heeft

Na de ticket- en paspoortcontrole kunt u op de Europese luchthavens en in het vliegtuig van een Europese vliegtuigmaatschappij nog steeds uw (taxfree) aankopen doen. Vloeistoffen en gels die u ná de ticket- en paspoortcontrole of in het vliegtuig heeft gekocht, worden door de winkel of aan boord – wanneer nodig – voor u verpakt en verzegeld. Het zegel is één dag geldig. Als u op een volgende luchthaven moet overstappen mag u het zegel niet verbreken tot u op uw eindbestemming bent aangekomen.





Apart aanbieden van uw handbagage

Bij de ticket- en handbagagecontrole moet u alle vloeistoffen apart aanbieden. Voor de doorzichtige plastic zak geldt dat de verpakkingen er gemakkelijk in moeten passen en de zak gesloten is. De doorzichtige plastic zak moet gemakkelijk dicht kunnen en gesloten zijn. Ook jassen, colbertjasjes en grote elektrische apparaten, zoals laptops, moet u apart aanbieden bij de handbagagecontrole.



en op de internationale site van de airline:How much baggage am I allowed to take?



Per person you can take one piece of hand baggage, maximum 6 kg and maximum dimension 45 x 35 x 15 cm. For Istanbul flights with Corendon Airlines you can take 25 kg checked baggage, on all other flights 20 kg.



Babies (- 2y) don’t have free baggage.



For excess baggage you pay a fee of 5 € per kg on Corendon Airlines flights (fee for one way only).



PB je de link wel even.

Jel, wij mochten vorig jaar 10 kilo voor Jaden meenemen. Dus of dat nou los was of bij ons er in, no problem!

Jaden had geen eigen stoel, en ik betaalde ook niet voor hem!

zodra een kind 2 is heeft het eigen bagagevrijdom omdat hij/zij dan ook verplicht een eigen stoel heeft (en je dus moet betalen :wink: )

Wij mochten voor Joy inderdaad 10kilo meenemen. En of ik nu 2koffers of 1 wil is mijn zaak. Dat mag ik zoiezo als ik 2kleine koffers in me 1tje wil en het is samen 20kilo is dat ook goed. Dus wij mochten voor Joy en ik samen 30kilo en kan je zelf zien hoe je t verdeeld. Maar wat wel zo is de koffers hebben ook gewicht dus ik deed alles in 1 grote koffer.

Op onze tickets stond ook wij ieder 20 kilo en Valentijn 10 kilo, ook al hebben wij niet voor hem betaald en heeft hij dus geen eigen zitplaats gehad. Ik heb gewoon een 335cc rietjesbeker met water gevuld en meegenomen het vliegtuig in, hebben ze ook helemaal niet moeilijk over gedaan, heb het gewoon aangegeven bijde bagagecontrole.



Volgens mij maakt het geen zier uit hoe je de bagage verdeelt, dus mag Quillan ook een eigen koffertje voor zijn kleertjes. Alleen de handbagage zou ik idd gebruiken voor luiers, doekjes en drinken/eten :wink: Turkije is natuurlijk ook maar 4 a 4,5 uur vliegen, dus veel ga je niet nodig hebben toch!?

die 10kg is tegenwoordig redelijk gangbaar op charters. Op lijndiensten hebben babies meestal geen bagagevrijdom.

Nou het lijkt mij wel iets uitmaken eerlijk gezegd…Als iedereen (dus ook kinderen) een eigen koffer meenemen lijkt mij dat er een ruimteprobleem kan ontstaan…Niet qua kilo’s, maar alle koffers dus…



Maar ik heb ook wat geleerd…Voor Mateo mogen we dus 20 kilo meenemen en Micah 10, is 30 kilo dus dat wordt wel een aparte koffer…Moet natuurlijk wel shoppen 8)

Nou ik heb voor de zekerheid toch ook nog maar even de vliegtuigmaatschappij gemaild, ik heb in ieder geval al de bevestiging van hun gehad dat de buggy mee mag tot aan de gate. Nu nog ff vragen van de bagage.

En dat van die voeding dus ik mag gewoon wel zijn fles met melk meenemen door de douna, en bv een flesje roosvicee ofzo met een potje fruit ofzo?



Liefs Marielle :vlinder:

Ok dit kreeg ik als reactie terug op mijn mail



Helaas heeft de baby geen bagagevrijdom. U mag babyvoeding meenemen tijdens

de vlucht. Hierbij sturen wij u de link met meer informatie over de EU

Veiligheidsregels voor de handbagage.

http://www.corendon.nl/content/default.aspx?contentid=491

ach wat heb je tenslotte anders nog nodig dan een bikini voor jezelf en een zwembroekje voor Quillan? :angel:

precies :lol: :lol: