hallo,
mijn dochtertje is nu net 2 weken oud.
en ze drink nu al 130ml per fles. 6a7 voedingen.
dit is in overleg gedaan met de cb, die was vadaag langs geweest.
maar nu spuugd ze het uit. na een slaapje til je haar op en dan komt er grote golven terug.
ze zit op de 130ml omdat ze hongerig bleef. ze kreeg eerst 100ml. maar ze bleef maar huilen en op haar handjes kluiven. na een beetje meer melk te geven was dat over.
maar ja het is ook niet fijn voor haar dat ze nu spuugd.
ik heb niet z’n ervaring met fv. bij de eerste heb ik drie maandeb borst voeding gegeven.
groetjes henny
ze krijgt wel erg veel voeding, lijkt mij :think: Misschien is fv voor hongerige babies een oplossing? Boaz is ook een hongerlappie en krijgt nu 7 voedingen a 110 cc voor de hongerige baby. En hij is 5 weken oud.
kuzzz
Henny, probeer een schepje Nutriton bij de fles te doen, verdikt iets en daardoor valt het iets zwaarder in de maag. Bij Bas hielp dat ook tegen het spugen al geeft hij toch nog wel eens een heel klein beetje terug, maar dat is niet erg.
Inderdaad wel een beetje veel voeding. Misschien toch meer er tussen gaan zitten? Tevens is het ook een oplossing om nutriton in de fles te geven. Dit verdikt in haar maagje waardoor de voeding zo goed als niet meer omhoog komt.
Hoop dat je er snel uit komt. Het is niet fijn als die kleintjes zo spugen.
inmiddels heeft ze twee voedingen op, er zat 130 in haar flesje. maar ze kon maar 90ml op. en daarna was ze gewoon tevrede. en niet gespuugd.
wel lastig zo, de ene keer wil ze wel meer en de andere keer niet.
misschien dat er bepaalde tijden zijn dat ze meer wil, ik ga het deze week maar even bij houden.
die nutriton hou ik even ingedachten.
wat ze trouwens ook vaak doet is dat ze een beetje inkrip en dan haar tong uitsteek. het lijkt dan net of er iets dwars zit.
groetjes henny
Ik zou er gewoon tussenin gaan zitten. Verder denk ik altijd maar dat als ze echt genoeg hebben dat ze dan wel stoppen met drinken en zolang ze goede plasluiers heeft hoef je je geen zorgen te maken. Mijn dochtertje moet vaak even wennen als ze meer voeding krijgt en spuugt dan eventjes ook wat meer, maar uiteindelijk lukt het wel.
vandaag de zorglijn gebeld.
vannacht zat ze opeens op 160 ml. toch echt te veel.
de vrouw van de zorg lijn vond de 130 ook erg veel.
ze rade mij aan om gewoon 100 a 110 aan te houden en dan om de drie uur. zei zelf denk dat het krampjes zijn.
mede omdat ze erg gulzig is en steeds verslikt, dan komt er te veel lucht binnen, ook omdat ilona veel windjes laat en een moeilijke stoelgang heeft.
ik moet ilona nu wat vaker tijdens de voeding laten boeren. als ze gulzig is om de minuut.
konden baby’s maar zegen wat er dwars zat, dan zou het een stuk gemakelijker zijn.
groetjes henny
oja spugen heeft ze maar twee keer gedaan.
ben ik weer even.
ben net nog bij de huisarts geweest met ilona.
het blijkt dat ze spruw heeft. kan het zijn dat ze hierdoor ook krampjes heeft?
groetjes henny