eigenlijk vind ik ook dat er niet echt verschil is tussen shoot of shit. toch? Het is en blijft vloeken. Dat doen wij dus iig niet (maar ik kan helaas niet zeggen dat er nooit gevloekt wordt hier in huis).
Ik vind daar verschil in zitten hoor. Shoot betekent in principe niets. Dan zou je helemaal niets meer als krachtterm mogen gebruiken? Als ik dan m’n teen stoot en ik roep PREI!, dan zou dat ook niet kunnen?
als je het op dezelfde toon als shit roept zie ik geen verschil nee. Of je nou poep, prei of shoot roept… :lol:
Ziektes vind ik wel anders liggen, omdat anderen er aanstoot aan kunnen nemen. Ik kom uit den haag en associeer het scheldwoord kanker echt niet met de ziekte. Dat was daar zo normaal. Maar ik zie wel dat dat voor anderen niet zo is en zal dat zelf dus niet gebruiken
Tja, hier floept er natuurlijk ook weleens wat uit, en Anne zegt wel eens chips (dat mag wel he mama? :inlove: ). Maar je zegt dat je in duitsland woont, nou ik heb altijd aan de duitse grens gewoond en ‘leck mich am Arsch’ is zowel in duitsland als in zuidlimburg waar ik oorspronkelijk vandaan kom nou niet echt zo n erg scheldwoord. Te vergelijken met shit vind ik eigenlijk. Het wordt zelfs onderling als, tja hoe leg je dat uit, ‘grapje’ bedoeld. Iemand zegt bv voor de fun, hee je moet je auto eens wassen, dan wordt er vaak gezegd:‘leck mich am Arsch’ doe jij het even voor me. Dus als je het land erbij neemt, vind ik het niet zo erg dat een kind dat zegt. GVD is hier nog nooit gezegd, als dat aan de orde komt weet mevrouw meteen dat dat niet meer moet gebeuren. ook al gelovern wij niet, vind ik gewoon niet kunnen. Potverdorie en chips vind ik wat anders (ze zegt nieteens shit, terwijl dat bij mij er wel uitvliegt :silenced: )
Bij mij thuis mogen ze ook niet vloeken. Ik vertel dat dat andere mensen daar verdrietig van kunnen worden en dat het niet leuk is.
Getverderrie vindt ze heel leuk en dat vind ik al vervelend. dan zeg ik; 'dan zeg je ‘bah wat vies’. Maar hoe meer nadruk er op hoe leuker het is om toch te doen.
Om te zeggen dat haar zusje poep is, vindt ze ook heel grappig.
‘Shoot’ vind ik een prima woord trouwens, niet dat ik het ooit zeg verder.
Als ik "ooohh, schips " zeg, meent mijn zoontje dat hij chips mag/krijgt. Ja, nu mama? :lol: :mrgreen:
Hier komen de ‘leuke’ zinnetjes en woorden sinds hij op school zit :roll: Hou je bek, papa :shock: en k*t heeft hier ook al de revu gepasseerd…
Hier komt ook echt wel eens een ‘verkeerd’ woord uit onze mond rollen, maar gelukkig hebben wij geen papagaaien :dance:
Hier overigens wel ‘gewoon’ poep/gepoept of plas/geplast,
piemel(tje) en plasser(tje). En mama heeft borsten, tieten vind ik meer aso klinken…
Toen de oudste nog geen vier was, waren poep en pies wel zo’n beetje de ergste woorden die hij kende. En daar heb ik nog steeds geen moeite mee.
Toen hij eenmaal naar school ging, werd zijn vloekwoordenschat binnen no time uitgebreid. Er zijn woorden die ik niet wil horen en dat weet hij ook. Thuis houdt hij zich er vrij goed aan, maar of hij dat ook doet als ik er even niet bij ben of op school. Ik betwijfel het. Ze weten dat het niet mag en dan is het natuurlijk gewoon heel spannend en cool om het wel te doen.
De jongste heeft nu al een aardig vloekbestand opgebouwd voor hij straks naar school gaat, maar hij weet ook heel goed wat ik absoluut niet wil horen.
Ships en potverdikkie heb ik maar goedgekeurd, maar ik wil nog wel eens recht uit hun hart godsamme horen en dan laat ik toch wel even weten dat ik dat niet wil horen.