Mag je wild eten als je zwanger bent?

Jawel, de Kerst staat voor de deur en ook wij beraden ons over het Kerstmaal, maar… mag je eigenlijk wild eten? En ik denk dan met name aan hert. We hebben een recept van een hertenbiefstuk die een uur de oven ingaat, dus weinig problemen dunkt me zo, maar hij komt er nog redelijk rose uit, dus is dat dan wel veilig?

Groetjes, Carenza

Hmm, vind ik moeilijk. Inderdaad een uur in de oven, dan zijn alle bacterien wel dood zou je denken. Maar ik heb gewoon al het rode vlees vermeden tijdens mijn zwangerschap…

Ik zou het voor de zekerheid weren, al is dat heel moeilijk (lekker hoor :smiley: )

Runderbiefstuk mag niet als het nog rood is. Dus ik denk hertenbiefstuk ook niet :think:

Ik zou morgen de verloskundige bellen en het haar voorleggen.

Ik zou geen rood vlees eten, ook niet als het rosé is.

Als je de hertenbiefstuk uit de oven haalt, zou je er wat voor jezelf kunnen afsnijden en dat dan nog 5 minuten of zo doorbakken.

Ik denk dat ik maar ouderwets een kerstrollade op tafel ga zetten…

Ik zou gewoon rustig eten… :wink:

Sorry, kon het echt niet laten :mrgreen: :shifty: :wink: !

@AnneK wrote:

Ik zou gewoon rustig eten… :wink:

Sorry, kon het echt niet laten :mrgreen: :shifty: :wink: !

dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik de titel las :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik moet zeggen, ik twijfelde ook over de titel, maar ja, we zaten van hazepeper tot hertenbiefstuk te denken en ja, da’s toch allemaal echt wild!

Maar ik hou het dus rustig. :wink: