mag je KV weer opwarmen?

HEt KDV zei gisteren dat ze haar voeding 2 keer hadden aangeboden. Ik zei ‘ik had toch maar één voeding meegegeven’.

Zij: ‘ja maar we hebben het gewoon nog een keer gegeven’.

ik zei: ‘Ja maar koud lust ze het niet’.

Zij: ‘Nee maar we hebben het weer opgewarmt’.

Dus ik helemaal verbaast en gezegt dat dat volgens mij niet mocht.

Volgens hun mocht één keer wel omdat je de eerste keer alleen het water verwarmt.



IS DIT WAAR??



Ik zei dat ik het even na zou kijken en ze voelde zich meteen helemaal aangevallen. Maar ik wil wel zeker weten hoe het nu zit.



Wie o wie weet het antwoord?

Al verwarm je eerst alleen het water, zodra er poeder bij wordt gedaan heb je warme kv. Ik zou het dus zeker niet voor een tweede keer opwarmen. Dit is wat het Voedingscentrum aangeeft over het opwarmen van kv: http://www.voedingscentrum.nl/voedingscentrum/Public/Dynamisch/zwangerschap+en+kinderen/flesvoeding/bereiden+van+flesvoeding.htm .

Nou je mag het toch ook voor een hele dag klaar maken.

Dus dan maak je het toch ook weer warm .



Volgens mij kan het geen kwaad hoor.

Hier op het KDV warmen ze het ook op. Doen het al jaren, maar ben er ook niet blij mee. Ik durf er eigenlijk ook niks van te zeggen.

@esmie wrote:

Nou je mag het toch ook voor een hele dag klaar maken.

Dus dan maak je het toch ook weer warm .



Volgens mij kan het geen kwaad hoor.


Dit klopt wel, maar als je voeding voor een hele dag klaarmaakt dan doe je dat met gekookt afgekoeld water…daarna mag je het dus wél opwarmen…

Zoals ik het hier lees is dat niet gebeurt op het KDV en dan mag het dus juist weer NIET!

Daarnaast wordt het klaarmaken van een voeding voor de gehele dag afgeraden door de fabrikanten. Ze kunnen niet alle ziekmakende bacterien uit de melk halen, maar wel zo weinig maken dat ze geen kwaad kunnen (ook niet bij kleine ukkepukken) echter bij het 2 keer opwarmen van voeding kunnen die enkele bacterien ineens wel tot ziekmakende proporties lijden.



Is dus zeker niet iets wat een kdv zou moeten doen. Maar geef de volgende keer wat extra poeder mee, zodat ze dit soort probleempjes anders op kunnen lossen :wink:

Dus het mag niet?

Sovieso mag het niet langer als een uur bewaard worden toch ook?

Volgens mij (maar dit hebben ze dus niet in het schriftje gezet) hebben ze om 11.30 ongeveer die fles gegeven en toen brood gegeven en toen maar weer de fles geprobeert.

Zal misschien krap aan een uur later geweest zijn (daar zijn ze wel redelijk netjes in dacht ik).

Als ze de hele dag gaat geef ik ook altijd al een extra voeding mee omdat ze moeilijk doet met drinken. Dan geven ze nog een keer bij haar middagslaapje (half slapend kun je er soms nog wat inkrijgen).

Maar ik kom haar op maandag altijd om 12.45 uur ophalen dus dan geef ik zelf thuis nog weer.

Ik had dit dus niet verwacht.

Het is wel goed bedoelt (ze heeft nu 2 x 40cc gedronken ipv 1 keer).

Misschien moet ik maar standaard meerdere voedingen mee geven dan inderdaad.

Maar ik was ook benieuwd of ze nu gelijk hadden.



Mag het nu wel als het met gekookt water is dan?

Of als het binnen het uur is?

Ik heb het plaatje nog niet helemaal compleet :wink: :mrgreen: .

Yvonne het voedingscentrum vind ik ook niet zo duidelijk eigenlijk.

Ik doe het weleens als er niet teveel tijd tussen zit. Als Lara haar fles niet hoeft, wacht ik een half uurtje en dan warm ik het op en probeer het nog eens.

Ik heb ook weleens gekookt water gebruikt en dat in de koelkast gezet en dan later opgewarmd.

Ik warm het soms wel weer even op als er niet zo veel tijd tussen zit. Bijvoorbeeld als we tussendoor even gaan douchen. Je mag het idd tot een uur na klaarmaken gebruiken, ik hou voor opnieuw opwarmen binnen een half uur aan en maak er geen gewoonte van.

@SeeSeeEm wrote:

Ik warm het soms wel weer even op als er niet zo veel tijd tussen zit. Bijvoorbeeld als we tussendoor even gaan douchen. Je mag het idd tot een uur na klaarmaken gebruiken, ik hou voor opnieuw opwarmen binnen een half uur aan en maak er geen gewoonte van.




Tegenwoordig gebeurd het niet meer, maar in het begin deed ik het ook zo.