Mag je kindje 's ochtends uit haar kamertje/naar beneden?

Hier komt hij eigenlijk altijd naar ons toe sinds hij 2,5 is. Wel heeft hij sinds die tijd ook dicky de wekker en mag hij pas komen als de ogen open zijn maar regelmatig komt hij… ik krijg zijn ogen maar niet open en het wil ook maar geen 7 uur worden. Hij is een prima slaper maar wel een vroege vogel (half 7 meestal).

Tegenwoordig denk ik wel eens dat heb ik niet zo handig gedaan maar nu nog af leren, ga ik ook niet meer doen, ik vind het ook wel lekker die kleine man lekker even bij mama kroelen. En zeker in het weekend of in de vakantie pakken we een stapel boekjes en lezen we zo tot een uur of 9.

Overigens heb ik zo’n vaag vermoeden dat hij toch niet tot zijn 18e bij mama wil blijven liggen ;s morgens :wink:

Sinds hij 4,5 is mag hij op zondag alleen naar beneden een dvd’tje kijken. Geen tv want ik wil weten waar hij naar kijkt. Ik smeer dan een boterham en wat drinken en dat vindt hij reuze leuk.

natas

Wij hebben een verduisterings gordijn in de kamer van onze zoon. Hij komt zijn bed niet uit, want het is donker.

Hij heeft nu een afstandbediening gekregen voor het lichtknopje, maar die gebruikt hij pas als hij ons heeft geroepen.

HIj mag zijn bed pas uit als het na 6 uur is, als wij op bed liggen dan mag onze zoon even bij ons komen liggen.

ze moet hier gewoon in bed blijven tot een schappelijke tijd. Half acht vind ik prima, maar dan ga ik er ook gewoon uit. Tja… dat hoort bij kinderen. Ik vind ook al zijn ze acht… je hoort als ouders gewoon dan ook beneden te zijn. Ik ken dat ook net van vroeger omdat mijn ouders een boerderij hadden en altijd mijn ouders al beneden waren, dus om acht uur, mochten we eruit, aankleden en om half negen ontbijten, anders kwart voor acht eruit en acht uur eten. Tja… regels… onze peuteruk heeft nog niet ontdekt dat ze zelf uit haar ledikantje kan, dus zolang hoef ik mijn hoofd daar niet over te breken, al laat ze soms wel enorm goed horen, dat ze wakker is…

Waarom zou je er als ouders altijd bij moeten zijn?

Juist als ze wat groter zijn kunnen ze enorm genieten (en krijgen ze een flinke boost zelfvertrouwen) als je ze ook eens toevertrouwd alleen hun gang te gaan. Ik blijf geen uren in bed liggen, maar een half tot heel uur vind ik echt niet bezwaarlijk.

Voor mij voelt een haakje overigens niet lekker, maar ik kan heel goed begrijpen dat het voor sommige kinderen gewoon nodig is… Zoals Gab beschrijft is een van mn broers… en die heeft dus een keer toen het haakje niet op zn deur zat brand veroorzaakt…! Gasfornuis aan, theedoek erbij was genoeg voor flinke schade aan de keuken. Het is dat de hond tekeer ging maar anders had het misschien heel anders afgelopen.

Hier spelen ze lekker in hun kamer gelukkig en willen niet eens naar beneden.

Aangezien wij een alarm hebben en de kids dat weten, durven ze niet eens naar beneden. Ook al loop ik voor ze uit, ze vragen elke keer weer of het kastje al uit is…handig!

Ze mogen heen en weer lopen van hun kamer naar ons,maar meestal spelen ze wel even lief. Soms kom ik er even bij liggen. Duik dan in het bed van Eli en dommel daar nog even verder terwijl ze spelen.

Echt slapen doe ik dan niet meer,maar wel even rustg wakker worden.

Voor 8 uur ga ik in het weekeinde niet naar beneden. Man werkt nachtdiensten,dus alle ochtenden zijn voor mij. Ook de weekeinden. Moet ergens een rustige ochtend afdwingen. Kids vinden het geen punt. Meestal worden ze tussen 08.00 uur en 09.00 uur wakker in het weekeinde. Soms maar 1 wat vroeger,die mag dan naast me komen liggen. Heeeeel soms, gaat zelfs de TV even aan,maar uiteindelijk kom ik er uiteraard wel uit…het gaat me puur om het rustig wakker worden op mijn eigen tempo. Niet zozeer het uitslapen.

Hier mag de oudste al sinds zijn 4e naar beneden. Hij komt het altijd even vragen en gaat daarna beneden tv kijken of een dvd.

Zijn broertje mag sinds een paar weken ook naar beneden. Meestal is hij later dan de oudste. Is het andersom en slaapt de oudste nog, dan mag de jongste niet alleen.

Wij hebben bij de jongste wel een slot op de deur (haakje kan niet op deze deuren) we doen m soms op slot met naar bedgaan, sleutel blijft erin, en als ik naar bed ga haal ik de deur van het slot.

Er zijn namelijk dagen/weken dat het perfect gaat en soms gaat hij lopen klieren. Moet er niet aan denken wat hij allemaal alleen kan uitspoken in de douche of op zolder… :?

Ze mogen van mij wel alleen naar beneden, alleen doen ze dat niet. Heeeel soms maar dat is echt een toevalstreffer!

Meestal worden ze toch ergens 's nachts / 's morgensvroeg wakker en kruipen dan bij mij in bed, of roepen me en meestal kruipen ze dan ook bij mij in bed.

Voor 6:30 terug naar bed en daarna is het gewoon ochtend.

Uiterlijk 8 uur zijn we wel aangekleed in het weekend. De kinderen gaan in elk geval niet alleen naar beneden. De oudste van 5 kan het wel, maar de jongste van 2,5 jaar wil ik nog niet alleen beneden hebben. Ik vind het ook niet erg om vroeg op te staan. Ik slaap liever uit, maar het is niet anders en eigenlijk vind ik het ook wel lekker om zo een lange dag te hebben en op zondag liggen we om 9 uur lekker in het zwembad.

Hangt ook een beetje van de leeftijd af natuurlijk, vanaf een jaar of 3 mag Laura wel alleen beneden zijn.

We hebben ’s nachts wel het traphekje ervoor, maar die kan ze gewoon zelf openmaken.

In de praktijk gebeurt het eigenlijk nooit dat ze alleen naar beneden gaat.

Ze wordt in het weekend vaak tegen 8:30 wakker en gaat dan of in haar eigen bed muziek luisteren (heeft cd-speler op haar kamer) of bij ons in bed televisie kijken of op de computer spelen (ze weet hoe ze hem aan moet zetten en hoe ze bij de spelletjes sites moet komen die ik onder favorieten heb opgeslagen).

@juulke wrote:

Ik slaap liever uit, maar het is niet anders en eigenlijk vind ik het ook wel lekker om zo een lange dag te hebben en op zondag liggen we om 9 uur lekker in het zwembad.

Die ga ik proberen te onthouden als straks onze vroege weekenden weer beginnen :lol: Wij zitten meestal pas rond 21u aan de ontbijttafel en kunnen vaak pas rond half elf ofzo de deur uit (uitgebreid ontbijt, daarna douchen enzo). Als we een langere dag willen/vroeg weg willen zetten we echt een wekker tegenwoordig. En ik geniet daar enorm van, ben echt geen ochtendmens.

@Lune wrote:

@juulke wrote:
Ik slaap liever uit, maar het is niet anders en eigenlijk vind ik het ook wel lekker om zo een lange dag te hebben en op zondag liggen we om 9 uur lekker in het zwembad.

Die ga ik proberen te onthouden als straks onze vroege weekenden weer beginnen :lol: Wij zitten meestal pas rond 21u aan de ontbijttafel en kunnen vaak pas rond half elf ofzo de deur uit (uitgebreid ontbijt, daarna douchen enzo). Als we een langere dag willen/vroeg weg willen zetten we echt een wekker tegenwoordig. En ik geniet daar enorm van, ben echt geen ochtendmens.

ohhh dat is wel erg laat hahahahaha…

hier niet alleen naar beneden…

Overdag wel, met de knip op de voordeur…

Smorgens komt hij altijd bij ons liggen… Ook in de weekenden… Hij heeft een tv op zijn kamer en dan zetten we weleens een dvd-tje op en mag hij even een filmpje kijken (hij heeft geen kabel tv) zodat wij ons nog eens om kunnen draaien…

grts patricia

ik heb niet alles doorgelezen, dus misschien staat de tip er al:

Wij hebben een momo-wekker die op de door jou ingestelde tijd zijn oogjes open doet (wakker wordt) En onze zoon weet dus dat hij pas uit bed mag als momo wakker is…werkt prima. Alleen slapen de oudste twee in een stapelbed, de jongste onder. En momo staat om veiligheidsredenen op de kast…dus ziet de jongste m niet. Maar die komt 's ochtends gewoon lekker naast mijn man liggen en tukt daar vaak nog verder 8)

Naar beneden mag soms alleen onze oudste zoon (die is 5) maar de middelste dus niet, we gaan dan ook meestal met z’n allen.

Ze zouden wel mogen, maar ze willen niet :roll:. Ze komen liever op ons bed springen :?

L (net 4 jaar) kwam eerst altijd uit bed om bij ons op de klok te kijken ‘of er al een 7 op stond’. Om haar die moeite te besparen heeft ze sinds een tijdje een Kidsleep; als het lampje gaat branden is het 7 uur geweest en mag ze opstaan, brandt het lampje niet dan is het nog nacht en moet ze nog even proberen om te slapen (het lampje wat 's nachts kan branden hebben er er uit gehaald om haar niet onnodig aan een nachtlampje te laten wennen - ze vraagt er niet om en we gaan geen behoefte creëren). We hadden haar dus ook een wekkerradio kunnen geven, maar dit is toch leuker. Op schooldagen overigens wekt de kidsleep haar met een kraaiende haan - nou ja, poging tot… Want meestal moet ik haar toch echt zelf uit bed kloppen :mrgreen:

Ik had er zelf een vervelend gevoel bij om haar in haar kamertje te laten raden naar wanneer we haar zouden komen halen (voor zover ze daar naar geluisterd zou hebben dan ;)). Nu hebben we een duidelijk te begrijpen onderscheid dag/nacht.

Luuk mag niet alleen naar beneden.

Onze mobieltjes liggen daar en hij heeft laatst om 7 uur in de ochtend een paar mensen opgebeld…

Een stuk of 4 keer achter elkaar en dat op een zaterdag…

Daar waren we niet blij mee en die mensen nog minder…

Mobieltjes wegleggen doe ik niet, hij moet het maar afleren.

Lienke mag naar beneden als het 7.00 uur is. Ze heeft een digitale wekker op haar kamer en als ze soms bijvoorbeeld om 6.45 uur naar de wc moet kruipt ze daarna gewoon weer in bed (om er vervolgens om stipt 7.00 uur weer uit te gaan :lol: ). Ze komt dan altijd eerst bij ons om te vragen of ze naar beneden mag. Ik vind het prima. Ze gaat dan altijd even tv kijken of kleuren. Ik vertrouw haar ook volledig dat ze geen streken uithaalt.

Rick mag niet naar beneden, die zet de boel wel op de kop. Als hij wakker is nemen we hem tussen ons in en dat vind hij ook heerlijk. Kruipt dan dicht tegen me aan :inlove: . Als hij daar genoeg van heeft vraagt hij of hij tv mag kijken en (mits na 7.15 uur) mag dat. Kunnen wij nog even blijven liggen.

O ja, dit geldt natuurlijk alleen voor de weekenden of voor wanneer Lienke vrij is. Als ze naar school moet staan we tussen 7.00 en 7.15 uur op.